Pot od Ljubljane do Amsterdama, dolgo 1240 km, je najlažje načrtovati z uporabo vgrajene navigacije v vozilu Tesla Model Y. S to funkcijo vnesete cilj, in v nekaj sekundah prejmete rezultat s priporočenimi postanki za polnjenje. Kljub temu se postavlja vprašanje, ali je ta pot tudi najhitrejša glede na čas.
O DEMS društvu
Delimo uporabniške izkušnje iz prve roke
Za vas preizkušamo električna vozila
Izberite znamko proizvajalca električnega vozila, ki vas zanima in preberite bloge lastnikov. Tako boste prišli do uporabniške izkušnje.
Preberi več
Polnilna infrastruktura
Svetovanje pri vzpostavitvi optimalne infrastrukture za polnjenje električnih vozil.
Preberi več
Zakonodajno področje
S svojimi predlogi svetuje regulatorjem sprejemati optimalne odločitve v javnem interesu.
Preberi več
Splošna promocija emobilnosti
Promocija emobilnosti in ozaveščanje javnosti s ciljem pospešiti prehod v nizkoogljično družbo na področju prometa.
Preberi več
Izobraževalna dejavnost
Organiziranje predavanj in seminarjev; izobraževanje mladih; organiziranje strokovnih srečanj.
Preberi več
Pomagamo pri nakupu električnih vozil
Svetujemo in pomagamo pri nakupu električnih vozil. Izdali smo priročnik za uvoz električnih vozil.
Preberi več

Vabilo na strokovno srečanje DeMS z javno razpravo na temo e-mobilnosti
Spoštovani člani, predstavniki občin in vsi drugi, ki vas zanimajo vozila s pogonom na elektriko, vabimo vas na tradicionalno strokovno srečanje z javno razpravo na temo e-mobilnosti društva DeMS v Centru Noordung, Na vasi 18, 3205 Vitanje, v petek, 1. 12. 2023.

📢 POMOČ PRI RAZISKAVI ELEKTRIČNE MOBILNOSTI 🚗
Naši prijatelji pri »AVERE – The European Association for Electromobility«, »Vrije Universiteit Brussel (VUB)« in »European Alternative Fuels Observatory (EAFO)« izvajajo pomembno raziskavo o električni mobilnosti in potrebujejo vašo pomoč!

🚗🔌 Testna vožnja z Jeep Avenger – Mnenje uporabnika
Danes sem preizkusil Jeep Avenger z odličnimi rezultati! Povprečna poraba 14,4 kWh/100 km. Vožnja je vključevala 70 % regionalnih cest in 30 % avtocest ob občasnem dežju.

Ocenjevanje javnih polnilnic za električna vozila
Povzamemo lahko, da so nekatere polnilne postaje za električna vozila prejele dobre ocene, vendar so potrebne izboljšave, da bi naredili javno polnjenje bolj prijazno uporabnikom, učinkovito in enostavno dostopno za vse lastnike električnih vozil, tudi tiste, ki niso vešči tehnologije. Naslavljanje vprašanj, povezanih z vidnostjo postaj, načini plačila in standardizacijo infrastrukture za polnjenje, bo ključno za spodbujanje široke sprejetosti električnih vozil.

DEMS NA KONGRES NOWEJ MOBILNOŚCI – ŁÓDŹ 2023
Pot na Poljsko po dogodku v lanskem letu (KNM 2022) postala že tradicija, kar potrjuje tudi naš mednarodni ugled Društva e-Mobilnost Slovenija. Na povabilo gospoda Łukasza Lewandowskega iz združenja »EV Klub Polska« smo se kot ustanovni člani mednarodnega združenja GEVA tudi letos odzvali in sodelovali na panelu “Electric Momentum: EV Users at the Forefront of Transformation” ki ga je organiziralo združenje GEVA in EV Klub Polska.
FAQ
Imate vprašanja?
- PlugShare – najbolj ažuren in popoln globalen portal in aplikacija za mobilne telefone za iskanje polnilnih postaj – priporočamo!
- gremo na elektriko (polnilne postaje v Sloveniji in okolici)
- Charge Juice (zemljevid polnilnih postaj)
- GoingElectric (predvsem Avstrija, Nemčija)
- e-tankstellen finder (predvsem Avstrija, Nemčija)
Kaj storiti, kadar se med potjo izprazni baterija? Ko se približate zadnjim 10 km dometa, se lahko moč vozila zmanjša, avto pa bo začel voziti vse počasneje. Takrat je skrajni čas, da najdete vtičnico, najbolje je, če se zapeljete do najbližje gostilne, naročite kavo in prosite za elektriko. V takem primeru vam pride zelo prav, če v avtu vozite 15-30 m podaljšek šuko-šuko. Vožnja čisto do konca, ko se vozilo že ustavi (izklopi), ni priporočljiva, ker s takim načinom skrajšujete življenjsko dobo baterije. Če pa se vendarle zgodi, da popolnoma obstanete, je poleg prevoza z avtovleko do polnilne postaje dobra rešitev tudi običajna vleka z vlečno vrvjo. Avto naj bo vklopljen in v drive poziciji z izbrano najvišjo stopnjo regeneracije. Med vleko se tako baterija polni z razmeroma visoko močjo. Že nekaj minutna vleka lahko napolni baterijo za 10 km dodatnega dosega. Vlečna vrv je torej obvezna oprema v prtljažniku za take primere. Priporočamo nakup asistence pri vsakoletnem zavarovanju vozila, ki za le nekaj evrov letno omogoča brezplačen odvoz nevoznega vozila do polnilne postaje ali domov.
Vsakemu električnemu vozilu je priložen originalen enofazni polnilni kabel (dejansko je to majhna mobilna polnilna postaja) s šuko vtikačem na eni strani in ustreznim vtikačem na drugi strani, s katerim lahko avto polnite na katerikoli domači šuko vtičnici (standard v Sloveniji, Hrvaški, Avstriji, vendar NE v Italiji). Originalni polnilni kabli dovoljujejo večinoma polnjenje le z močjo 2 kW, čeprav imate v avtu vsaj 3 kW polnilec, zato je takšno polnjenje zelo počasno. Pri nekaterih serijskih vozilih dobite zraven še kabel Tip2-Tip2 (ali Tip2-Tip1) za polnjenje na standardiziranih vtičnicah na polnilnih postajah, v nasprotnem primeru pa lahko tak kabel kupite posebej. S temi kabli lahko polnite z močjo nad 3 kW, pri nekaterih vozilih pa tudi več (Renault Zoe 22 kW, BMW i3 7 kW, Kia Soul EV 6 kW).
V prtljažniku naj najde mesto tudi
- podaljšek, ki vam omogoči priklop tudi, če z avtom ne morete do vtičnice. V kolikor uporabljate podaljšek navit na bobnu/kolutu, ga morate pred uporabo vedno odviti do konca, saj se bo v nasprotnem primeru pregrel.
- enofazni adapter iz šuko vtičnice na CE modri »camping« vtikač, da boste lahko polnili v kampih.
Vsak proizvajalec električnega vozila navede njegov doseg z enim polnjenjem. Podatki so sicer v skladu s standardom, v realnem prometu pa je doseg vozila lahko precej manjši. Pri zmerni vožnji je običajno doseg 20-30% manjši od navedb proizvajalca.
Doseg električnega vozila zmanjšujejo predvsem:
- realni vozni pogoji: 15% do 30%
- gorske ceste: 20%
- gretje ali klima: 10% do 30%
- nizke temperature 15%
- hitrost 120-130 km/h 50%
- zimske pnevmatike 5%
- prenizek tlak v pnevmatikah 5%
Pomembno je tudi dejstvo, da vsaka baterija z leti izgublja kapaciteto. Če vozite malo (do 10.000 km letno), se pričakuje povprečno zmanjšanje kapacitete do 3% letno, pri 20.000 km letno pa 4-6% letno. Če želite za vaše današnje dnevne potrebe avto uporabljati tudi čez 5 ali več let, upoštevajte pričakovan upad kapacitete.
Dokumentacija za kreditiranje okoljskih naložb se nahaja na: J A V N I P O Z I V za kreditiranje okoljskih naložb občanov 67OB22 Izpolnite vlogo, dodate predračun za električno vozilo in s priporočeno pošto oddate na Eko sklad. Po cca 60 dnevih dobite odločbo, da ste upravičeni do takšnega kredita. Z odločbo stopite do izbrane banke (izberete si jo v vlogi), kjer običajno zahtevajo izpiske o osebnem dohodku in pooblastilo za preverjanje preko SisBon (bonitetno poročilo za fizične osebe). Po prevzemu vozila, vozilo registrirate. Po novem javnem razpisu šele tedaj oddate vlogo za nepovratne finančne sredstva nepovratna sredstva 84SUB-EVOB20.
Novice
Novosti EV sveta