Vozili smo Mazdo MX-30 in BMW i3S

Vozili smo Mazdo MX-30 in BMW i3S

Na tokraten primerjalni test smo se zapeljali z novo električno Mazdo MX-30 in BMW i3S, ki je na trgu že celih 7 let. Za primerjavo vozil smo se odločili, ker sta vozili primerljivi po velikosti, imata zadnja vrata, ki se odpirajo nazaj, in obe vozili želita biti premijski.

Primerjava na BS Ravbarkomanda

Tudi tokratni primerjalni test se je začel izpred hotela NOX v Ljubljani, kjer smo obe vozili napolnili na 100 %. Resnici na ljubo Mazda se je kljub trudu napolnila zgolj do 95 %. Na test smo se odpravili na standardno testno progo dolžine 125 kilometrov od Kopra do Pirana. Prvi del poti po avtocestnih hitrostih, sledi polnjenje na Ionity hitri polnilnici, regionalna cesta do Pirana na polnjenje za ugotavljanje porabe. Začetek testa je potekal v oblačnem vremenu, sicer pa ne v prehladnem vremenu pri 15 stopinjah, končal pa v prijetnih 20 stopinjah.

Polnjenje do 100%, žal pri Mazdi do 95%

Najprej smo zapeljali Mazdo MX-30, saj gre za povsem novo vozilo in nas je najprej zanimalo, kaj je Mazda ponudila v povsem novem avtu. Na zunaj je jasno, da je Mazda novo oblikovan avtomobil v trendu današnjih smernic oblikovanja. Posebej veliko pozornost so namenili sprednjim in zadnjim LED lučem, ki so na daleč prepoznavne. Presenetila je utesnjenost notranjosti, ki je ne bi pričakovali pri avtomobilu z dolžino 4395 mm. Utesnjena notranjost je pogojena z oblikovanjem avtomobila.

Prednje luči

Mazda ima dolg previs pred sprednjimi kolesi, električni MX-30 je izdelan na platformi CX-30, ki pa je v osnovi avto z motorjem na notranje zgorevanje. Vse je jasno po odprtju sprednjega pokrova, kjer je elektromotor in nekaj ostalih malenkosti, v osnovi pa veliko praznega prostora. Žal tega ogromnega praznega prostora Mazda ni izkoristila za velik prtljažnik spredaj.

Mazda Electric

Notranjost Mazde je moderno oblikovana. Pohvalimo odličen projecirni zaslon, ki podatke o vožnji projecira na sprednje steklo in ne na plastični vizir, ki se dviga iz armature. Pohvalimo tudi zelo tiho delovanje avtomobila ter izdatno nastavljive električne sedeže. V Mazdi se lahko sedi zelo visoko v stilu SUVa ali pa zelo nizko v stilu kakšne limuzine. Testna Mazda je bila z najvišjo stopnjo opreme GT PLUS luxury vintage, kar pomeni 18-colska platišča, delno usnjeno notranjost z usnjeno armaturno ploščo, ogrevane električne sedeže s spominom za voznika ter ogrevan volan. Avto je glasbo predvajal preko BOSE zvočnikov, ki pa v avtu niso prepričali, kljub precej preizkušanja različnih nastavitev.

Na poti proti Piranu

Odpravimo se preverit prostor na zadnjih sedežih, kjer obilja prostora ni in odrasli potniki ne bodo uživali na dolgih vožnjah. Odpiranje zadnjega para vrat zahteva privajanje, saj je treba najprej odpreti sprednja vrata, da bi odprli zadnja vrata. Tak način odpiranja je zelo varen, če imate zalo majhne otroke, pri večjih otrocih, pa moteč. Da bi zadnji potnik lahko izstopil, se mora spredaj voznik ali sopotnik odpeti, odpreti vrata, nato lahko potnik zadaj odpre še zadnja vrata. S stališča zunanjega oblikovanja, tako avto izgleda športni kupe, uporabnost pa omejena.

Mazda se pelje suvereno in zelo tiho. Radarski tempomat zahteva nekaj prilagajanja, žal pa avto ne zna voziti po sredini voznega pasu, ampak se na avtocesti odbija od črt ali pa tudi zapelje preko črte. Digitalni zaslon pred voznikom prikazuje tudi stranski promet in kot velika redkost v električnih vozilih, prikazuje celo temperaturo baterije. Verjetno ostanek bencinske verzije CX-30, vendar uporabno.

Voznikov pogled in opozorilo pred Kozino

Avto poganja sprednji par koles, 143 konjičev je dovolj zmogljivo, ne pa živahno, najvišja hitrost omejena na 140 km/h. Avto je opremljen s 35,5 kWh bruto oziroma 32 kWh neto baterijo. Baterija je za današnje čas in novo avto v Mazdi odločno premajhna, kar se izkaže na poti proti Kopru, kjer se že na klancu proti Kozini po 80 kilometrih prižge obvestilo, da High voltage bateriji primanjkuje energije, kar človeka med vožnjo zelo zmede.

High Voltage Battery Is Low, stanje Koper

Na srečo se cesta od Kozine proti Kopru spušča in je avto uspel do Kopra priti s preostalim dosegom 35 km.

Ptičji pogled pri vzratnem parkiranju

 

BS Ravbarkomanda, BMW i3s
Piran

Na postajališču BS Ravbarkomanda se presedemo v BMW i3S. Preseneti najprej velikost notranjosti, ki je celo večja kot v Mazdi kljub skromnim zunanjim meram 4009 mm. Avto že na prvi otip deluje premijsko z usnjenimi sedeži, usnjeno armaturo in Harman Cardon zvočniki, ki delo v BMW i3S opravljajo več kot odlično. V avtu smo pogrešali dobrote, ki smo jih našli v Mazdi, to je projecirni zaslon, električno nastavljive sedeže.

Tudi na zadnjih sedežih je v BMW-ju več prostora kot v Mazdi in zadnja vrata se odprejo bolj na široko. Treba pa je zapisati, da ima BMW zadaj le dva sedeža, in je avto v osnovi 4 sedežnik, v primerjavi z Mazdo, ki je 5 sedežnik. Prtljažni prostor v BMW-ju je zelo skromen, pri Mazdi sprejemljivo velik, ima pa BMW še manjši prtljažnik spredaj, kamor lahko pospravimo polnilne kable in nujno opremo vozila.

Avto se pelje tiho, pospešek izjemen s 6,9 sekunde do 100 km/h v primerjavi z Mazdo, ki pospešuje 9,7 sekunde do 100 km. Najvišja hitrost je omejena na 160 km/h, kar pa je za ta avto tudi več kot dovolj. BMW je namreč že pri hitrosti 130 km/h precej nemiren in ima kar nekaj težav z bočnim vetrom. BMW je bil opremljen z baterijo 42,2 kWh bruto in 37,9 kWh neto uporabno kapaciteto. BMW-ju se malo poznajo leta, saj je na trg prišel že pred 7 leti, vendar kljub letom ohranja odličen pogonski sklop in hitrosti polnjenja. Baterija je bila od prvotnih 18,8 kWh, kasneje nadgrajena 27,2 kWh in v tokratni testni verziji povečana na 37,9 kWh.

 

DC hitro polnjenje – IONITY

Ionity Koper

Mazdo in BMW smo, kot so testna pravila, za 6 minut priključili na Ionity hitri polnilnici in Mazdi se je uspelo napolniti za 3,537 kWh, kar je pomenilo povprečno moč polnjenja 35,37 kW. Do 80 % napolnjenosti smo porabili 33 minut.

BMW se je v 6 minutah polnjenja uspelo napolniti za 4,353 kWh, kar je pomenilo povprečno moč polnjenja 43,53 kW. Do 80 % napolnjenosti smo porabili 20 minut in 19 sekund.

Po tovarniških podatkih imata oba avtomobila najvišjo moč polnjenja 49 kW. V letu 2020 49 kW polnjenje ni več hitro, hitro polnjenje se danes razumeva nad 100 kW. Za BMW, ki je že nekaj let na trgu, je to še razumljivo, za novo Mazdo MX-30 pa zelo skromen podatek.

AC – polnjenje Piran

Piran

V Piranu smo obe vozili priključili na AC polnjenje. BMW je opremljen s 3 faznim 11 kW priključkom, kar bi vozilo napolnilo v dobrih 3 urah od povsem prazne baterije. Pohvalno predvsem, ker je bil tak priključek že pred 7 leti vgrajen v BMW i3. Mazda je opremljena z enofaznim 6,6 kW priključkom, kar bi Mazdo napolnilo od prazne do polne baterije v 5 urah. Za povsem nov avto je tako polnjenje odločno prepočasno.

Poraba na testu

Mazdo in BMW smo napolnili na 100 % in izračunali porabe, na prevoženi razdalji 125 km. Od hotela NOX po avtocesti po omejitvah do Kopra, nato po regionalni cesti do Pirana. Zmagovalec v najnižji porabi je Mazda MX-30 s povprečno porabo 21,55 kWh za 100 kilometrov. BMW i3s je za isto pot porabil 21,98 kWh za 100 kilometrov.

Test je od Ljubljane do Kopra potekal v suhem vremenu, temperatura pri 15 do 25 stopinjah pa ni preveč vplivala na porabo vozil. V primeru nižjih temperatur in slabega vremena bi morali znižati hitrost potovanja ali pa pri Mazdi zaradi manjše baterije narediti kratek postanek na hitri polnilni postaji.

 

MAZDA MX-30 mnenje po testu

Mazda MX-30

Mazda je všečno oblikovan avtomobil in osvežitev med električnimi vozili. Vožnja je tiha, pelje se suvereno in notranjost dovolj premijska za razred avtomobila, predvsem navdušijo dodatki, kot so projecirni zaslon, odlični sedeži, nastavljiva regeneracija z obvolanskimi ročicami. Razočara pa velikost baterije in hitrosti polnjenja, ki niso več v duhu današnjega časa. Avto bi bil lahko glede na velikost in opremo uporaben tudi za daljše vožnje, vendar je s tako majhno baterijo in počasnim polnjenjem primeren le za mestne in kakšno krajšo primestno vožnjo.

Cena testnega vozila znaša 36.690 evrov, kar je zelo zmerna cena za električno vozilo.

Hvalimo:

  • Sveže oblikovanje
  • Projecirni zaslon
  • Premijska notranjost
  • Zmerna cena
  • Nastavljiva regeneracija z obvolanskima ročicama

Grajamo:

  • Utesnjenost v kabini
  • Majhna baterija
  • Nizke hitrosti polnjenja
  • Neizkoriščen prostor spredaj pri motorju

 

BMW i3S mnenje po testu

BMW i3S

BMW vsakič znova preseneti s svojo dinamičnostjo, v testni verziji s pospeškom 6,9 s in največjo hitrostjo 160 km/h. Pospešek gre zaslugi nizke mase vozila, saj je i3s izdelan iz karbonske kletke. Prostorna notranjost avtomobila preseneti, seveda delno na račun prtljažnika, ki je majhen. Notranjost premijska, vendar se že kažejo leta avtomobila, manjkajo danes nujni dodatki, kot so projecirni zaslon, ogrevan volan, vzdrževanje avtomobila na sredini voznega pasu. Avto je primeren za mestno in primestno vožnjo, kar mu zagotavlja dovolj velika baterija in hitrost polnjenja. Na avtocesti pa se BMW i3S ne počuti preveč dobro, saj avto postane zelo nemiren. Testni avto stane po ceniku dobrih 55.000 evrov, s popustom, ki je pri BMW kar izdaten, bi verjetno avto kupili za 45.000 evrov.

 

Hvalimo:

  • Prostornost kabine
  • Vozna dinamika
  • Odličen zvok Harman-Kardon sistema
  • One pedal drive

Grajamo:

  • Majhen prtljažnik
  • Manjko asistenčnih sistemov
  • Manjko premijskih dodatkov
  • Visoka cena

Zapisal Simon Zgonc, pri testu sodelovala še Gregor Pavšič in Ignac Završnik

Leave a Reply