DeMS ekipa primerja in oceni električna vozila na standardni relaciji Ljubljana–Koper
V petek na skoraj že zimski dan pri temperaturi 8 °C smo se zbrali lastniki električnih vozil znamke Kia. Vsak od nas je lastnik električne Kie, tudi sam sem imel prvega električnega Soula in zdaj imam najnovejši primerek Soula. Zanima nas, kakšne so razlike med novim in starim Soulom ter razlika med starim in novim Nirom. DeMS klasični test pomeni, da v enakih razmerah primerjamo različna električna vozila. Razmere pa se v prometu spreminjajo. Od temperature, del na cesti, gostote prometa in seveda načina vožnje samih voznikov. Po avtocesti vozimo po cestnoprometnih predpisih do 130 km/h.
Primerjalne teste opravljamo s startom pri hotelu Nox v Ljubljani, ampak tokrat se ni izšlo vse po načrtu, kajti hitra polnilnica pri hotelu Nox je bila zasedena in počasna AC pokvarjena. Štiri vozila smo morali dopolniti na 100 % in težava je nastala pri manjši bateriji, ki jo ima Soul EV27, saj je prišel z zelo prazno baterijo, kajti pripeljal se je iz Slovenske Bistrice. Zato smo se skupaj odločili, da start premaknemo na boljšo lokacijo, to je Petrolov bencinski servis na Tržaški cesti, kjer imajo dve hitri DC-postaje. Tam smo lahko brez težav napolnili vsa štiri vozila na 100 % in ob 13. uri štartali proti Kopru.
S tokratnim testom smo imeli priložnost lastniki električnih vozil Kia spoznati posodobljenega Nira, ki se ne imenuje več eNiro, ampak Niro EV. Baterija ostaja skoraj enaka s 64,8 kWh uporabne kapacitete in je seveda vodno hlajena, motor pa ima 204 konjske moči. Pozna se, da je elektronka bolj dodelana, saj pri speljevanju prednjih koles ne vrti v prazno, k čemur veliko pripomore zmanjšanje navora motorja s 395 Nm na 255 Nm. Pospeševanje je bolj uglajeno in postopno. Notranjost kabine je skoraj indentična velikemu bratu EV6, kar je minus, saj je v njej zelo veliko trde plastike, kar na pogled in otip ni najbolje. Niro EV ima zdaj tudi sistem V2L za doplačilo, kar pomeni, da vozilo lahko napaja kamp prikolico, drugo vozilo, hladilnik, električni žar itd. Pohvalil bi podvozje, zelo dobro lego na cesti ter odziv podvozja na slabše cestišče. Pogrešal sem gumb HEAT za vklop gretja v kabini. Kajti električna vozila Kia imajo gumb za hlajenje kabine AC ter gumb za gretje HEAT, česar v Niru ni. Ob prevzemu vozila sem skoraj 10 km ugotavljal, kako vklopiti gretje kabine. Drugega ne preostane, kot da pritisnete gumb AC in nato gumb AUTO climate, da vozilo za vse poskrbi samo. Asistenčni sistemi so tudi nadgrajeni, kajti sam zna zamenjati pasove na avtocesti in to tudi lepo prikazati grafično na zaslonu pri merilnikih hitrosti. Novi Niro EV ima tudi sprednji prtljažni prostor, v katerem je dovolj prostora za shranjevanje polnilnih kablov, zadnji prtljažnik se zdaj električno odpira in zapira. Zdaj je končno serijsko v vsakem Niro EV tudi zelo pomembna funkcija v električnem vozilu – predgretje ali temperiranje baterije na optimalno temperaturo za optimalno hitro polnjenje, kar seveda v zimskem času še kako prav pride. Funkcijo vklopimo tako, da v navigaciji nastavimo cilj na hitro polnilnico.
Leonard Polanec Kia Soul EV
Uporabna baterija 27 kWh, moč motorja 110 konjskih moči, navor motorja 285 Nm, ocenjen doseg 212 km, letnik 2015, teža vozila 1490 kg
Dejan Dular Kia eNiro Long range
Uporabna baterija 64 kWh, moč motorja 204 konjskih moči, navor motorja 395 Nm, ocenjen doseg 455 km, letnik 2021, teža vozila 1737 kg
Darko Hrovat Kia eSoul Long range
Uporabna baterija 64 kWh, moč motorja 204 konjskih moči, navor motorja 395 Nm, ocenjen doseg 452 km, letnik 2021, teža vozila 1682 kg
Blaž Hrovat Kia Niro EV 64
Uporabna baterija 64,8 kWh, moč motorja 204 konjskih moči, navor motorja 255 Nm, ocenjen doseg 463 km, letnik 2022, teža vozila 1682 kg
Prihod na novo lokacijo, DARS-ovo mini počivališče, ob 13.33, kjer smo si vozniki med seboj zamenjali vozila. Poraba do tu je znašala:
- Soul EV27 23,0 kWh / 100 km, 58 %
- eSoul 64 21,6 kWh / 100 km, 87%
- eNiro 64 21,0 kWh / 100 km, 86%
- Niro EV64 23,1 kWh / 100 km, 85%
Prihod na cilj na bencinski servis v Kopru ob 14.11. Tam imajo dve hitri polnilnici z močjo 50 kW. Ponavadi v Kopru polnimo na polnilnicah Ionity, ampak danes smo se odločili drugače zaradi starejšega vozila Soul EV27, saj ima za hitro polnjenje priključek Chademo. Na bencinskem servisu Petrol v Kopru smo vsa vozila priključili na polnjenje. Ker je bila pri vozilih z baterijo s 64 kWh napolnjenost visoka, smo polnili z manjšo močjo in zato smo se odločili, da tudi eNira in Nira EV priklopimo na tip 2, saj imata trifazno polnjenje z 11 kW moči, izgube v energiji so večje, ampak to se zgodi, če je DC-priključek zaseden. Zaradi večje izgube energije je potrebno tudi višje plačilo, ampak vsaj polniš, če je nujno. Samo eSoul se je ves čas polnil na CCS in Niro EV64 ves čas na tipu 2. Druga dva sta kombinirala med DC in AC.
Poraba vozil na cilju, podatki potovalnega računalnika:
- Soul EV27 19,0 kWh / 100 km, 28%
- eSoul 64 17,2 kWh / 100 km, 77%
- eNiro 64 16,2 kWh / 100 km, 78%
- Niro EV64 17,6 kWh / 100 km, 76%
Poraba iz Ljubljane do Kopra po pretočeni energiji na polnilnici:
- Soul EV27 18,69 kWh + 1,90 kWh = 20,59 kWh
- eSoul 64 17,94 kWh
- eNiro 64 11,20 kWh + 6,67 kWh = 17,87 kWh
- Niro EV64 19,99 kWh
Z malo prilagajanja polnjenja vseh štirih vozil na startu ter cilju je vse uspelo brez kakih večjih težav. Vsi vozniki smo spoznali vozila v starejši in novi obliki ter ugotovili, da če hočeš privarčevati pri ceni polnjenja, polni na DC, kjer je manj izgub v energiji. Razvidne so tudi spremembe pri Soulu, čeprav je Soul EV27 manjši, lažji in ima manj moči, hkrati pa ima večjo porabo kot novi eSoul 64. Pri Niru danes ni tako, saj je imel starejši eNiro 64 manjšo porabo kot novi Niro EV64.
Dan smo zaključili že ob skoraj sončnem zahodu na obali v središču Kopra in se odpravili domov.
Mnenja DeMS testne ekipe:
eSoul s posebnim videzom nadaljuje svojo zastavljeno pot. Tako so v primerjavi s starim Soulom EV osnovni gabariti ostali isti, se pa vidi, da so avto zasnovali okoli posodobljene električne osnove. To se dobro pokaže pri porabi energije in boljši poskočnosti vozila. Avto je od znotraj veliko bolj opremljen in ponuja veliko dodatnih bonbončkov. Razlika v letih razvoja se vsekakor pozna, niso pa bistveno poslabšali uporabe notranjih materialov, ki so še zmeraj dovolj kakovostni za ta razred vozila. Navdušil me je vsekakor z dopolnjeno notranjostjo, dovolj potniškega prostora in dobrim ozvočenjem. Vsekakor lahko rečem, da tehnološki napredek je, predvsem se pozna bistveno večja baterija in uporaba priključka CCS ter vsi dodatni asistenčni bonbončki. Avto se z vsem tem pelje dobro in je za krajša potovanja primeren tudi za petčlansko družino. Zelo dobro se namreč sedi tudi zadaj, kljub vozniku z dolgimi nogami. Tukaj ostajajo zvesti tradiciji, saj je to bil en ključnih razlogov za nakup starega Soula EV27. Trenutno slednji zadostuje potrebam drugega avtomobila v družini, ker za večja potovanja Soul EV za petčlansko družino žal odpade, za drugi avto pa je po mojem mnenju malo predrag. Žal to trenutno velja za celotno izbiro med vsemi električnimi vozili. Od vseh testiranih avtomobilov pa me je navdušil Niro EV64, kjer se vidi uporaba zelo dobrih materialov in dobra vozniška izkušnja. Mogoče bi to lahko bil kandidat za družinski avto, samo bi bilo treba podrobneje preveriti velikost prtljažnega prostora in možnost vseh potovalnih priključkov ter seveda končno ceno glede na družinsko blagajno.
Poleg zunanjega videza je pri novi različici Nira najbolj očitna spremenjena zasnova zaslona za volanom. Izmed vsega me je na novem zaslonu najbolj pozitivno presenetil grafični prikaz delovanja »autopilota«, ki prikazuje tudi vozila na sosednjem pasu. Pri udobnosti vožnje in samem delovanju autopilota nisem zaznal večjih razlik. Zvočna opozorila so pri starejši različici bolj nadležna, a se žal zato pri novi ob malce glasnejšem poslušanju glasbe ne slišijo. Vmesnik na sredinskem zaslonu je dobil nekaj novih funkcij, a žal tudi kakšno izgubil. Žal pri novi različici manjka vrstica z gumbi, kjer lahko preklapljamo med radiem, android autom, telefonom itd. Za to je zdaj treba tipkati po zaslonu, kar mi definitivno ni bilo všeč. Speljevanje je lepše (zaradi manjšega navora), všeč mi je dvojna klima in motorizirana vrata prtljažnika. Prtljažni prostor je tudi bolje zasnovan, spredaj v »frunku« pa je končno svoje mesto dobil predal za polnilne kable. Bi zaradi izboljšav prodal starega in kupil novega? Ne, bi pa bil novi Niro ob nakupu novega avtomobila v ožjem izboru.
Posebna zahvala KIA center PanJan v Ivančni Gorici ter z znanjem o električnih vozilih najbolje podkovanemu prodajalcu Blažu Križaju za izposojo novega Nira EV
Zapisal
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.