Na splošno o polnilnicah

Home / Na splošno o polnilnicah

  Hišna vtičnica    Hišna polnilnica    Polnilnica na javni razsvetljavi  

Javne AC-Polnilnice    Javne DC-Polnilnice    Tesline polnilnice     Koristni pripomočki 

 

Uvod

Verjetno se iz osnovne šole spomnite, da obstaja enosmerna napetost (DC – direct current), tista, ki je v baterijah daljinskega upravljavca, in izmenična napetost (AC – alternating curent), ki je v domači stenski vtičnici.

Razlog za obstoj izmenične napetosti (AC) je lažji prenos na daljše razdalje in predvsem učinkovit pogon trofaznih motorjev.

Električna vozila imajo baterije, ki hranijo enosmerno napetost, toda vse okoli nas je na voljo izmenična napetost, s katero jih lahko polnimo, zato imajo vdelan polnilec (usmernik), ki pretvarja izmenično napetost v enosmerno. Starejša vozila imajo običajno vgrajene enofazne počasne polnilce moči od 3,6 do 7,6 kW, novejša pa trofazne polnilce moči 11 kW, nekateri celo do 22 kW.

Če bi želeli vozilo napolniti hitreje, potrebujemo večjo moč polnjenja, in polnilci v avtu bi postali preveliki in predragi za uporabo v vozilih, zato se lahko večina vozil polni tudi neposredno z enosmerno napetostjo prek hitre enosmerne (DC) polnilnice, ki v polnilnici pretvarja izmenično napetost v enosmerno.  Sodobne hitre polnilnice za električna vozila dosegajo moči tudi do 400 kW in zdaj za tovorna vozila celo prek 1500 kW.

Na splošno lahko rečemo, da se AC-polnilnice uporabljajo, da se vozilo napolni prek noči, hitre DC-polnilnice pa so namenjene za polnjenje, ko smo na poti. Električno vozilo je podobno kot telefon smiselno polniti ponoči, da nas zjutraj čaka vedno dovolj polno, da lahko začnemo dan.