Test: Tesla model X90D in Audi e-Tron quattro 55

Test: Tesla model X90D in Audi e-Tron quattro 55

Elitni premijski električni dvojec

Nov test DEMS je na poti iz Ljubljane do Pirana na klasični trasi vzporedno postavil premijska električna športna terenca. Audi e-tron quattro in Tesla model X s ceno prek 100 tisoč evrov ponujata izbiro predvsem tistim kupcem, ki si pri trendovskih športnih terencih tudi pri premijski ponudbi želijo alternativnega pogona. Ker na slovenskem trgu še ni Mercedesovega modela EQ C, Jaguarjev I-pace pa je nekoliko manjši, sta to v tem razredu trenutno dva neposredna tekmeca. Vozili smo sicer še starejši model X 90 D, ki ima bruto kapaciteto baterije 90 kilovatnih ur (kWh), Audijev e-tron quattro 55 pa 95 kWh.

Piran, Tartinijev trg

Audi in Tesla pa nudita v marsičem drugačen električni paket. E-tron quattro se navzven komaj kaj razlikuje od Audija Q8 in tako dobro skriva svoje električni izvor. Na drugi strani Teslin avtomobil na cesti veliko bolj izstopa in je še posebej kričeč, ko se odprejo dvižna stranska zadnja vrata. Namenjen je torej tistim, ki si želijo svojo električno izbiro pokazati drugim, pri Audiju pa želi lastnik v električnem pogonu uživati predvsem sam in tega noče za vsako ceno deliti tudi z drugimi.

Tesla X 90D, dvižna vrata

Še preden je bilo polnjenje baterij v Ljubljani končano, je sledil statični preizkus obeh avtomobilov. Tesla je daljša in nasplošno večja. Izdelana je tudi na namenski električni platformi. O uporabnosti dvižnih vrat bi sicer lahko dolgo premlevali, toda v notranjosti – tako na zadnjih treh ločenih sedežih (le zunanja imata sidrišče isofix za otroške sedeže) kot v prtljažniku – model X s prostornostjo navduši. Zadaj je mogoče dobiti tudi dodatna dva sedeža, brez njiju pa je prostora v prtljažniku zares veliko.

Primerjava

Medtem ko sta sprednja sedeža mehka in udobna, se zadaj sedi dokaj slabo. Tudi prostora nad glavami potnikov ni na pretek, kar je v sicer visokem avtomobilu posledica debele konstrukcije strehe – spet negativen vpliv že omenjenih dvižnih vrat.

Tesla X, zadnji sedeži

Ko se presedemo v Audija, je razlika očitna. Zasnovan je kupejevsko in prostora je manj. Kakovost materialov je pričakovano odlična, tudi za volanom pa se počutimo prav tako kot v bencinsko ali dizelsko gnanenem modelu Q8. Vse je naravnost tako kot v klasičnem premijskem Audiju in iz vidika kupcev te znamke je to bržkone dobro. Teslin model X je tudi izza volana in z velikim pokončno postavljenim zaslonom mnogo bolj poseben, električno drugačen.

Audi eTron 55

V dokaj mrzlem dopoldnevu, pri temperaturah komaj nad lediščem, smo se iz Ljubljane odpravili najprej do Ravbarkomande pri Postojni in nato pot nadaljevali do Kopra.

Postanek Ravbarkomanda

Hitrosti so bile avtocestne do 130 kilometrov na uro. Ob prihodu v Koper pred polnilnice Ionity je sledila prva konkretna primerjava obeh avtomobilov.

Koper

Tesla je v povprečju na 100 kilometrov porabila 2,5 kWh manj energije kot Audi. Napolnjenost baterije je z začetnih 94 padla na 56 odstotkov. Preostali doseg je znašal 234 kilometrov. Pri Audiju je napolnjenjost na isti razdalji med Ljubljano in Koprom padla s 97 na 62 odstotkov. Obljubljeni preostali doseg je bil pod 200 kilometri.

Piranski zaliv

Ko smo se pripeljali do Pirana, je postalo jasno: če bi želeli nazaj do Ljubljane brez vmesnega polnjenja, bi morali pošteno paziti na hitrost. Cesta se nazaj vzpenja. Saj bi nam uspelo, če bi se zjutraj na pot iz Ljubljane odpravili z zares povsem polno baterijo in če bi vsaj malo pazili na hitrost ob tistih najbolj strmih vzponih primorske avtoceste. Z nekoliko pazljivejšo vožnjo tak Audi zmore (ob večjem delu avtocestne vožnje) okrog 300 kilometrov dosega, Tesla pa ob nekoliko manjši porabi in 3,5 kWh manjši bateriji vsaj okrog 360 kilometrov.

Vse polnilne postaje so bile izklopljene.

Bilanca v Piranu: poraba Tesle je znašala 25,9 kWh, Audija pa 28,1 kWh. Pri obeh avtomobilih je dolgoročna poraba predhodnih uporabnikov prikazovala porabo okrog 30 kWh na 100 prevoženih kilometrov.

In nato še polnjenje, ki morda prinaša eno največjih razlik med obema avtomobiloma. Audija smo priklopili na polnilnico Ionity v Kopru, kjer je moč polnenja znašala do 112 kilovatov (manj kot 70-odstotna napolnjenost baterije). Moč polnjenja na Teslini polnilnici na Kozini je pri modelu X znašala sicer ne najbolj navdušujočih 90 kilovatov. Največja razlika za oba je v ceni takega polnjenja. Posamezna kWh pri Tesli stane 33 centov, v sistemu Ionity pa brez posebne najemne pogodbe kar 75 centov. To v praksi pomeni, da 100 kilometrov s Teslo (razdalja za normalen povratek domov in “hitro” dopolnjenje baterije) stane 8,5 evra, pri Audiju pa neverjetnih 21 evrov.

Audi polni na Ionity
Tesla X polni na SC

Ionity in Audi svojim strankam sicer nudita poseben paket, ki za mesečno najemnino 20 evrov prinaša enako ceno kWh kot pri Tesli. Toda ali je smiselno mesečno odšteti 20 evrov za trenutno še dokaj redka polnjenja na Ionityju? Drugače bo, ko bo Ionity svoje polnilnice postavil tudi v Ljubljani oziroma v osrednjem delu Slovenije.

Polnjenje pri Tesli je enostavnejše, čeprav vsaj pri ostarelem modelu X ne gre brez pretvornika in njihovega priključka na priključek ChADemo. Vsaj trenutno lastniki Audijev nimajo prav veliko možnosti, da bi avtomobil polnili z močjo več kot 50 kW. Ena pomembnejših prednosti Tesle so hitre polnilnice v Ljubljani. Pomen njihove uporabniško preproste in zanesljive polnilne mreže se še posebej pokaže ob potovanju po Evropi.

Tesla SC v Ljubljani

Tako Tesla kot Audi sicer oba avtomobila hitro dopolnjujeta. E-tron quattro bo tako dobil nov volanski obroč in 22-kilovatno polnjenje AC. Podobno kot Porsche Taycan bo imel polnilna priključka na obeh straneh avtomobila (DC le na eni strani), Tesla pa povečuje kapaciteto baterije.

Toda pod črto in vsem podatkov navkljub je realnost na trgu taka, da oba avtomobila predstavljata dve nasprotni rešitvi električne mobilnosti. Oba sta velika, težka in energijsko požrešna avtomobila. Toda Audi je še predstavnik nemške klasike in voznikov, ki stavijo nanjo ter tudi na klasično nemško notranjo ergonomijo, Tesla pa nagovarja predvsem kupce, ki želijo izraziti posebnost, se pokazati in ki uživajo v tehnoloških prednostih kalifornijskega električnega orjaka.

Tesla X

Tesla model X

Velik električni orjak, ki na cesti težko skriva svojo maso. Je zelo prostoren, tudi energijsko dokaj učinkovit, hvalimo vso podporo pregledu nad polnjenjem, porabo energije in nasplošno delovanju operacijskega sistema z vsemi funkcijami. Ta sistem oziroma osrednji zaslon pa sta vendarle nekoliko manj odzivna kot pri novemu modelu 3. Treba je poudariti, da je model X vendarle že ostareli avtomobil.

Hvalimo:

  • velika baterija, ugodna poraba
  • doseg blizu 400 kilometrov
  • enostavnost vstopanja na zadnje sedeže
  • velik prtljažnik
  • podpora prek zaslona infozabavnega sistema
  • lastna polnilna mreža Tesle
  • velik sprednji prtljažnik

Grajamo:

  • slabše sedenje na zadnjih sedežih
  • slaba zaščita proti sončnim žarkom sicer velikega vetrobranskega stekla
  • ni polnilnega standarda CCS (starejši model)
Audi e-tron

Audi e-tron 55 quattro

Navzven se komaj kaj razlikuje od Audija Q8. Je kupejevsko zasnovan in zato v notranjosti manj prostorsko radodaren. Je predstavnik nemške premijske ponudbe, ki pa ob prehodu na električni pogon vseeno noče biti preveč poseben. Doseg je dokaj majhen in baterijo je treba redno polniti, lastniki pogrešajo trenutno še zelo redke polnilnice z močjo nad 50 kilovatov. Izjema je Ionity, kjer pa so cene pogonske energije brez posebne pogodbe neverjetno visoke.

Hvalimo:

  • kakovost izdelave
  • počutje za volanom, ergonomija
  • kakovost audio sistema
  • enakomernost moči polnjenja

Grajamo:

  • relativno majhen doseg, kvečjemu 300 kilometrov
  • premalo polnilnic DC z močjo nad 50 kW
  • slabše odziven zaslon, slabši pregled nad polnjenjem
  • majhen sprednji prtljažnik

 

Zapisal

Gregor Pavšič

 

Leave a Reply