Dobil sem priložnost, da odpeljem na test težko pričakovano električno Hondo. Prvič sem si ogledal vozilo ob zadnjem obisku Frankfurtskega avtomobilskega sejma. Seveda sem bil navdušen nad japonsko tehnologijo, ki je vgrajena v vozilu. Preseneča, še zlasti zato, ker spada v segment manjših vozil. Test v naravnem okolju je bila logična posledica.
Honda e ima bruto baterijo z velikostjo 35.5 kWh, v praksi pa to pomeni nekje 28 kWh uporabne energije. Kljub majhnim dimenzijam vozila je občutek v kabini podoben občutku v dnevni sobi. Povsod so odlični materiali, ki se dopolnjujejo s številnimi LCD zasloni različne namembnosti.
Na prvem LCD zaslonu je merilnik hitrosti skupaj s podatkom o odstotku baterije. Pri drugih dveh LCD zaslonih poljubno nastaviš podatke, ki jih želiš videti. Osebno sem nastavil potovalni računalnik in prikaz stanja baterije. Bočnih ogledal ni, so pa bočne kamere z LCD zasloni levo in desno v notranjosti vozila. Zadnji LCD zaslon se nahaja v vzvratnem ogledalu. Tudi na tega se navadiš izredno hitro.
Električno vozilo sem prevzel s 100 % napolnjeno baterijo. Vremenski pogoji so bili ob zunanji temperaturi 3℃ in sončnem vremenu idealni za zimski test relacijske vožnje. Z optimizmom začeti dan je imel tudi optimistični cilj Kranjska Gora.
Optimizem je skopnel ob hitrosti 110 km/h ter prevoženih 28 kilometrih proti Kranjski Gori. Stanje baterije 75 % in vprašanje je bilo, ali mi razmere omogočajo domet do želenega cilja. Ob tem pa je poraba vozila pokazal 24,9 kWh na 100 kilometrov. Prvotni optimistični cilj sem spremenil na bolj realistični cilj, Bled. Z upanjem, da mi bo krajša relacija omogočila tudi vrnitev v Ljubljano. Kljub mnogim izkušnjam z različnimi vozili mi tempomata na vozilu žal ni uspelo vklopiti.
Na vožnji do Bleda sem porabil polovico baterije, kljub navdušenju nad kakovostjo in vgrajeno tehnologijo sem razočaran. Za leto 2021 odločno premajhen domet električnega vozila.
Presenečanja so se vrstila tudi na poti nazaj proti Ljubljani. Manjka sredinski naslon za roko in tudi vklop tempomata zahteva posebna znanja, saj mi ga ni uspelo vklopiti.
Ob prihodu do hitre polnilne postaje v BTC Ljubljana pa ponovno presenečenje. Ob 9 % napolnjeni bateriji je začel polnjenje z močjo 35 kW, ki se je kasneje na 46 % znižalo na 30 kW. Žal še eno razočaranje, odločno premajhna moč polnjenja.
Honda e ima vodno hlajeno baterijo, kar je tudi prispevalo nižjim hitrostim polnjenja zaradi hladne baterije.
Ali je električno vozilo glede na prodajno ceno primerno za mestno vožnjo? Odgovor je ne.
Prodajne cene se začnejo pri 35.900 € in končajo pri 39.900 €. Testni model ima ceno s polno opremo 41.500 €.
S takšno ceno je za mestno vozilo oziroma drugo vozilo predrago. Za druge namene pa ima problem v premajhni bateriji.
Komu je torej električno vozilo Honda e namenjeno? Odgovora nimam, imam pa misel in primerjavo s svojim prvim električnim vozilom iz leta 2016. Kia Soul EV z baterijo velikosti 27 kWh. Glede baterije in dosega je bil podoben testnemu vozilu. Pri hitrosti polnjenja pa je bil že takrat hitrejši.
Ali je s tem Honda e pet let za časom ?
Sedaj postajam zmeden in brez besed. V popolnem razočaranju sem vrnil Hondo e, zaključil test in zapis.
Zapisal
Blaž Hrovat
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.