DeMS test električnih vozil, Ljubljana – Piran
DeMS testi se začnejo v Ljubljani pri hotelu NOX, kjer vozila napolnimo na 100 % in se odpravimo na standardno pot do 125 kilometrov oddaljenega Pirana. Zaradi mraza in počasnega polnjenja smo MG ZS EV napolnili le do 94 %, Zoe pa do 99 %. Zunanja temperatura je bila pod lediščem, -2 ℃. Pot smo začeli ob 11:20.
Na testu se vedno držimo omejitev na cesti, najvišja hitrost je torej 130 km/h. Števec v vozilu je kazal 130 km/h, kaj pa je pokazala aplikacija na pametnem telefonu? Običajno so razlike in v našem primeru se je potrdilo z izmerjeno hitrostjo preko GPS, ki je pokazal 123 km/h.
Prvi postanek je bil po 48,5 km na BS Ravbarkomanda. Vmesni podatki pri MG ZS EV niso bili spodbudni, saj se je povprečna poraba bližala 30 kWh na 100 kilometrov. Zoe je malo zaostajala po porabi, kar lahko pripišemo velikosti vozila.
Ob uporabi tempomata MG ZS EV ne zavira z rekuperacijo in vračanjem energije v baterijo. Rešitev sicer je, da tempomat izključimo in hitrost reguliramo sami.
Po prihodu na polnilno postajo Ionity v Kopru pa test hitrosti polnjenja obeh vozil. Stanje baterije ob prihodu v Koper, ZOE ZE50 (49 %) in MG ZS EV (30 %). Ob začetku poti je bilo stanje ZOE ZE50 (99 %) in MG ZS EV (94 %).
Povprečna hitrost polnjenja ni ustrezala specificiranim vrednostim. Pri Zoe smo po priklopu pomislili, da morda CCS ne bo deloval (slika spodaj).
Prvo obvestilo nas je zmedlo, saj ni bilo prikaza odstotkov. Kasneje se je ekran začel odzivati in pokazal odstotke baterije. Po šestih minutah je bila povprečna moč polnjenja 34,73 kW. Po 30 minutah je povprečje moči polnjenja padlo na 27,94 kW. Daleč od obljubljenega.
MG ZS EV smo si zapomnili po tem, da se za priklop kabla potrebuje globok priklon ali vsaj počep. Ker pokrov zakriva pogled na vtičnico, je priklop vozila otežen.
Po šestih minutah je bila povprečna moč polnjenja 35,92 kW. Povprečje je v 45 minutah padlo na 32,32 kW. Specifikacije obljubljajo precej več, v praksi pa ni tako. Vendar mnogo bolje kot jutranja izkušnja v Ljubljani.
Zaradi specifike AC polnjenja, kjer je prednost na strani ZOE ZE50, smo MG ZS EV napolnili do 86 %. V Piranu se je razlika v časih polnjenja, zaradi hitrejšega 22 kW AC polnilca pri ZOE ZE50, poravnala. Odhod proti Piranu z nižjimi hitrostmi in posledično nižjo porabo.
Običajna zgodba o nedelovanju polnilne infrastrukture se ponovi. Priklop ZOE ZE50 je uspel, žal se pri priklopu MG ZS EV pojavi obvestilo o napaki na polnilnici. Na srečo imajo v Piranu še druge polnilnice, kjer smo uspeli z dovolj dolgim kablom priključiti tudi MG ZS EV. Po približno eni uri preverimo rezultate. ZOE ZE50 smo pustili, da se napolni do 99 %, MG ZS EV pa do 94 %. Tako smo se približali stanju iz Ljubljane.
ZOE ZE50
DC polnjenje 13,98 kWh + AC polnjenje 16,50 kWh
= 30,48 kWh za 124 kilometrov
Povprečje 24,58 kWh za 100 kilometrov
MG ZS EV
DC polnjenje 24,24 kWh + AC polnjenje 7,7 kWh
= 31,94 kWh za 124 kilometrov
Povprečje 25,76 kWh za 100 kilometrov
Zaključek
MG ZS EV potrebuje še nekaj tehničnih rešitev, kjer bi se približal okusu in potrebam evropskega kupca električnega vozila. Hvalimo prostornost ter velikost prtljažnika. Grajamo premajhno baterijo, zastarele vmesnike in neustrezni enofazni AC polnilec ter počasno DC polnjenje.
ZOE ZE50 je precej izboljšano vozilo glede na svojega predhodnika. Po okusu in ceni je namenjeno za evropske mestne ulice, kar potrjujejo tudi prodajne številke v letu 2020. Hvalimo izboljšane vmesnike in odločitev za standard CCS. Grajamo pa počasno DC polnjenje in manko nastavitve višine sprednjih sedežev.
Osnovne značilnosti MG ZS EV
Električno vozilo MG ZS EV (42 kWh) z dolžino 4313 mm, težo 1566 kg in medosno razdaljo 2585 mm se predstavlja za mali mestni SUV, kar se v notranjosti tudi občuti. Sedi se visoko, na zadnji klopi je dovolj prostora za odrasle in prtljažnik ima 448 litrov.
MG ZS EV pogled zadaj
Prazen prostor pod pokrovom motorja razkriva, da vozilo ni narejeno zgolj kot električno vozilo. Podobno je tudi pri notranjih merilcih, dodan je npr. merilec obratov motorja.
Stranski pogled na vozilo nam da občutek, da z njim ne bo problema premagati visokih robnikov. Iz fotografije podvozja pa spoznamo, da ni tako, ker položaj baterije zniža oddaljenost vozila od tal.
Polnjenje MG ZS EV
Enofazni polnilec moči 6,6 kW AC lahko izkoristijo zgolj redki. Zaradi nižjih priključnih moči, se bo doma vozilo polnilo enofazno, z močjo 3,6 kW AC, kar zadošča za nočno polnjenje vozila iz domače vtičnice. CCS obljublja polnjenje z močjo 75 kW, v praksi pa ni tako.
Osnovne značilnosti ZOE ZE50
Električno vozilo Zoe ZE50 kWh (52 kWh) z dolžino 4087, težo 1577 kg, medosno razdaljo 2588 mm se predstavlja kot mali »hatchback«. V primerjavi z MG ZS EV se to pozna pri prostoru v notranjosti, kjer se spredaj še sedi udobno, zadaj pa za odrasle tega udobja ni več. Prtljažnik ima 338 litrov. Sprednjih sedežev ni mogoče nastavljati po višini.
Razvijalci so se v določenih rešitvah zgledovali pri konkurenci in končno je Zoe opremljena s priključkom CCS. Notranjost je osvežena z všečno obliko ter s prikazovalniki, ki sledijo trendom.
Polnjenje ZOE ZE50
Trifazni polnilec zmore 22 kW AC, kar je v primeru javne polnilne infrastrukture dobra rešitev, doma pa običajno nimamo takšnih priključnih moči in polnjenje je počasnejše. CCS obljublja 46 kW, v praksi pa zopet ni bilo tako.
Zahvala za test gre našemu članu Alanu Orliču za MG ZS EV in podjetju Avantcar d.o.o za Zoe Ze50.
Zapisal
Ignac Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.