DeMS primerja evropskega in korejskega proizvajalca

DeMS primerja evropskega in korejskega proizvajalca

Hladno in megleno jutro nas je pričakalo v Ljubljani. Zunanja temperatura 9 °C nas je opomnila, da bo na današnjem testu poraba energije višja, kot smo bili vajeni v prejšnjih mesecih. Ob 8.30 sva z Boštjanom priklopila Renault Megane eTech ev60 na polnilno postajo pri hotelu Nox. Od zunaj je vozilo videti veliko, vendar so mere znotraj vozila ustrezne tehnični specifikaciji. Občutek velikosti nam dajo tudi platišča in gume velikosti 215/45 R20. Skupna dolžina vozila je 4,2 metra, kar mu da dodano vrednost v mestni gneči in majhnih parkiriščih, vendar velikost prtljažnika ob tem ne trpi. Prednost je tudi v hitrejšem 22 kW AC polnilcu, kar v praksi pomeni, da v treh urah lahko v mestnem centru 100 % napolnimo vozilo. Primerno za družinsko uporabo, vendar le v primeru kompromisa pri zadnjih sedežih.

Malo kasneje se nam je pridružil še Marko z vozilom Kia Niro EV. Vozilo je dimenzijsko večje, cenovno pa v podobnem rangu, ki v obeh primerih precej odstopa od povprečne vrednosti novega prodanega vozila v Sloveniji. Za razliko od Renault Megane eTech ev60, ima Kia Niro EV spredaj manjši »frunk«, ki je idealen za shranjevanje kablov. Notranjost Kia Niro EV je večja od Renault Megane eTech ev60, vendar je slednji, oblikovan bolj po okusu evropskega kupca. Pa še eno posebno ima Kia Niro EV, zadnji del ima v drugačni barvi kot ostali del vozila. Vsekakor nekaj, kar pade v oči. Ali nam je to všeč ali ne, pa je stvar okusa posameznika. Platišča in gume v velikosti 215/55 R17 so manjše in s tem ima vozilo posledično tudi manjšo porabo.

Frunk kontrola

Renault Megane eTech ev60

  • baterija 60 kWh kWh, moč polnjenja AC 22 kW in DC 129 kW , platišča 215/45 R20

Kia Niro EV

  • baterija 64 kWh, moč polnjenja AC 11 kW in DC 80 kW, platišča 215/55 R17
Renault in Kia

Z manjšimi težavami smo obe vozili dopolnili do 100 %. Teoretično bi morali z večjo baterijo v Kia Niro EV narediti več kilometrov kot Renault Megane eTech ev60, vendar zato pa obstaja test, da v praksi ob enakih pogojih preverimo delovanje različnih vozil. Načrt je bil vožnja do BS Ravbarkomanda, menjava voznikov in nadaljevanje poti proti Kopru, s končnim ciljem v Piranu.

Hotel Nox, odhod ob 10.13

Odhod iz Ljubljane

V Ljubljani sem jaz začel z vožnjo z Renault Megane eTech ev60. Ob asistenci Boštjana sem spoznal vozilo hitreje, kot bi to uspel sam. Radarski tempomat in vzdrževanje voznega pasu dela, tako kot je pričakovano. Brez problemov, edini očitek je, da ob izklopu ni zvočnega signala tako, da nikoli ne veš, ali je funkcija vklopljena ali izklopljena. Odstopanja po števcu glede na GPS so kazala 4 kilometre na uro pri hitrosti 130 km/h.

Odstopanja

Testni model je imel še eno zanimivo funkcijo. Vzvratno ogledalo, ki ima funkcijo prikazovalnika vzvratne kamere. Morda malo nenavadni dodatek, vendar se navadiš v nekaj kilometrih vožnje. Preglednost je boljša kot samo preko ogledala.

Vzratno ogledalo na drugačen način

BS Ravbarkomanda, zapis stanja po števcih

Renault Megane eTech ev60      46,7 kilometrov, poraba 22,7 kWh na 100 km

Kia Niro EV   47,3 kilometrov, poraba 22,9 kWh na 100 km

Pot smo nadaljevali proti Kopru, vendar smo sklenili, da je čas za postanek na novem avtocestnem postajališču pred Nanosom, kjer smo želeli fotografirati nova električna vozila na novem avtocestnem postajališču.

Novo postajališče
Odstopanja Kia Niro EV
Na poti proti obali

Sledil je odhod proti Kopru. V Koper smo prispeli na ultra hitro polnilno postajo Ionity ob 11.19, zaradi del na avtocesti, malce kasneje glede na planiran čas. Na srečo pa večjih zastojev ni bilo. Vreme se je izboljšalo, posijalo je sonce in zunanja temperatura je bila 16 °C

Ionity Koper

Ionity Koper, zapis stanja po števcih

Renault Megane eTech ev60  baterija 65 %, 103,8 kilometra, poraba 17,9 kWh na 100 km

Kia Niro EV  baterija 74 %, 105,1 kilometra, poraba 17,6 kWh na 100 km

Test povprečne moči polnjenja v 6 minutah

Renault Megane eTech ev60  47,28 kW

Kia Niro EV  31,41 kW

Odmor za kavo in debato v bližnjem BS nam je omogočil, da sta se vozili napolnili skoraj do 100 %. Renault Megane eTech ev60 do 99 % (+20,873 kWh) in Kia Niro EV do 91 % (+13,855 kWh). Iz teh podatkov lahko sklepamo, da ima Renault Megane eTech ev60 omogočeno hitrejše polnjenje baterije od Kia Niro EV, kar je tudi zapisano v tehničnih podatkih.

Kia Niro EV

Ob 12.00 smo nadaljevali pot proti Piranu. Gneče na cesti ni bilo in ob 12.17 smo prispeli do Tartinijevega trga, kjer smo na hitro naredili nekaj fotografij. Razgledi, ki so segali do zasneženih Alp.

Tartinijev trg
Pogled iz obale

Piran postanek ob polnilnih postajah, kjer smo priključili obe vozili. Stanje baterij.

Renault Megane eTech ev60     

20,873 kWh + 5,4 kWh = 26,273 kWh za pot dolgo 124 km = 21,19 kWh

Kia Niro EV                                        

13,855 kWh + 8,2 kWh = 22,055 kWh za pot dolgo 124 km = 17,79 kWh/100

Zaključek

Evropsko vozilo ima hitrejše polnjenje (AC in DC), višjo porabo in je oblikovno bolj všečno evropskemu okusu. Korejsko vozilo pa je bolj učinkovito, kar velja pripisati tehniki in zlasti velikosti platišč. Prostorska razlika se pozna na zadnjih sedežih, kjer ima prednost korejsko vozilo. O prodaji bo odločala cena in dobavljivost modelov.

Zapisal

 

Ignac Završnik

P. S.

Test dveh EV

Marko Logonder

Če primerjamo Renault Megane eTech ev60 in Kia Niro EV je moje osebno mnenje, da je videz Renault Megane eTech ev60  vsaj za razred boljši, prav tako to velja tudi za materiale in oblikova o notranjost.

Infotainment Renault Megane eTech ev60 je na osnovi Googla bolj domač z večjim ekranom in bolj enostaven ter informativen kot pri Kia Niro EV.

Samodejna vožnja in tempomat delujeta pri Renault Megane eTech ev60 bolj nevsiljivo, čeprav pri Renault Megane eTech ev60 ne veš točno kdo v danem trenutku nadzira avto, računalnik ali voznik.

Na zadnjih sedežih Renault Megane eTech ev60 manjka par centimetrov za noge, vendar, če ne boste prevažali odraslih ali mladostnikov, bo zadostovalo.

Prtljažnik pri Renault Megane eTech ev60 je globlji in krajši, a enako prostoren kot pri Kia Niro EV, tudi prostor pod dnom je bolj priročen za kable in prvo pomoč.

Renault Megane eTech ev60 je imel za doplačilo Harman Kardon zvočni sistem, ki je v primerjavi s serijskim v Niru precej slabši, tako pri basih kot zvočni kulisi nasploh. Zvočni sistem v Renault Megane eTech ev60 brez doplačilnega zvočnega sistema pa je še precej slabši.

Kolikor se Renault Megane eTech ev60 slabo odreže pri zvoku, pa je fantastičen na ovinkih in tudi program Sport je res športni in ovinkov se drži kot klop ter, kljub prednjemu pogonu, odlično pospešuje. Vzmetenje je udobno, vendar preprečuje nagibanje (verjetno tudi manjša višina pomaga).

Kia Niro EV je na cesti bolj družinski avto in nastavljen za udobje luknjastih cest. Tudi čez ovinke se dobro pelje, samo nagibanje je pri Kia Niro EV občutno. Pri pospeševanju se pozna prednji pogon, ki sicer ne vrti koles v prazno, vendar zmanjša moč, dokler ni ustreznega oprijema. Če je oprijem dober, pospešuje zelo odločno.

Zvočna zatesnjenost Renault Megane eTech ev60 je zelo dobra, samo na avtocesti pri 130 ocenjujemo da prihaja hrup s strani ogledal precej do izraza. Na drugi strani Kia Niro EV tudi pri 130 ni prav hrupna zaradi vetra, vendar pa je moteč zvok, ki prihaja iz ceste pri vseh hitrostih in je odvisen od grobosti asfalta.

Kateri je boljši? Odvisno od zahtev uporabnika in kompromisi med zvokom, lego na cesti, notranjo prostornostjo, videzom, hitrostjo polnjenja in obliko.

Leave a Reply