Zelo jezen in trd bavarski križanec iX2 xdrive30 M

Zelo jezen in trd bavarski križanec iX2 xdrive30 M

Čisto nov iz Bavarske v Nemčiji prihaja novi križanec iX2 s pogonom na elektriko. Seveda govorim o BMW, ki se hoče s prenovljeno obliko tudi zelo pobahati, da je električen. V izvedbi M je paket spredaj videte zelo agresiven, zadaj pa je, kot da bi počila petarda, na vse konce kar nekako skoraj sesekljan. Ali je zgolj moj okus tak?


Na voljo je v dveh izvedbah, s sprednjim pogonom z enim motorjem ali s pogonom na vsa štiri kolesa (xdrive) z dvema motorjema. S pogonom samo spredaj ima 204 konjske moči, z xdrive pa 313 konjskih moči. Obe izvedbi imata baterije vrste NMC prismatic z brutokapaciteto 66,5 kWh in uporabno 64,7 kWh. Za elekrična vozila BMW je zelo znano, da se z baterijami trudijo in naredijo zelo dobre in vzdržljive. Poznamo tri vrste baterij, cilindric so znane po zelo dobrem hlajenju in lažjem popravil, pouch imajo slabše hlajenje in se zelo dovzetne za degradacijo in kvarjenje zaradi segrevanja in slabšega hlajenja, tretja, prismatic, pa združuje najboljše iz obeh svetov. To vrsto uporablja vedno več proizvajalcev baterij, tudi BMW, saj ima izredno dobro hlajenje in vzdržljivost.


Moj testni iX2 xdrive z opremo M je imel 20-palčna platišča, ki so prinesla manj udobno vožnjo, pa tudi podvozje je malo trše. Če vozilo ne bi bilo opremljeno z opremo M, bi se vozil veliko bolj udobno. Sedeži so tudi zelo zelo trdi, za daljše poti že skoraj zelo neudobni, malo zadevo popravi masaža. Vožnja po predpisih na avtocesti s povprečjem 130 km/h znaša na 100 km dobrih 22 kWh, vožnja po avtocesti s povprečjem 110 km/h, znaša 17 kWh na 100 km, če bi pa vozili 10 % več kot po predpisih, bi bila na avtocesti poraba že 26 kWh na 100 km. Ampak te številke veljajo ob temperaturi 15 °C ob sončnem in suhem vremenu. iX2 je zaradi oblike križanca višje vozilo, kar pripomore k večjemu uporu, mogoče pa pri tem »pomagajo« tudi ogromne ledvičke v sprednjem odbijaču, ki pa so lepo osvetljene ponoči. Kaj to pomeni za doseg z baterijo uporabne kapacitete 64 kWh? Pri povprečni hitrosti 110 km/h je iX2 uspel prevoziti iz Lendave v Koper po najdaljšem avtocestnem odseku v Sloveniji, kar znaša 310 km. Start z 98 %, na cilju pa je bilo 13 %. Če bi vozil 130 km/h, bi bilo to slabih 250 km, pri 10 % več od 130 km/h pa govorimo že o slabih 200 km dosega. Govorimo o dobrih vremenskih razmerah. iX2 se polni na AC-polnilnici z močjo 11 kW, na DC-polnilnici pa z največjo močjo 125 kW – seveda pri optimalnih pogojih: temperatura baterije in napolnjenost baterije pod 25 %.

Ko sem navigiral na hitro polnilnico, nisem nikjer zasledil, da bi vozilo temperiralo baterijo, kar je v hladnih dneh zelo dobrodošlo. Sem skoraj prepričan, da električna vozila BMW predgrejejo/ temperirajo baterije pred prihodom na hitro polnilnico. Pohvalil bi še vse asistenčne sisteme, ki  omogočajo sproščeno vožnjo, samodejna menjava pasu na avtocesti deluje skoraj perfektno ter radarski tempomat s sistemom ohranjanja pasu delujeta skupaj skoraj brez napak. Zanimivo je tudi to, da ko v navigaciji izbereš cilj, te vozilo opozori, da moraš na razcepu zamenjati pas – v bistvu ti pove, da daj smerokaz, če tega ne narediš dovolj hitro, ti zavibrira volan v pravo smer.


Zanimivost je tudi to, da vam med polnjenjem v iX2 ne bo dolgčas, kajti multimedijski center na glavnem zaslonu nudi veliko zabave. Nekakšna BMW-aplikacija ponuja spletno trgovino z igrami in raznimi drugimi aplikacijami, ki si jih naložite v vozilo. Zanimivost pri igrah je, da se vaš telefon nekako spremeni v krmilnik in s telefonom upravljate igro na zaslonu. Še posebej zabavno je to, da lahko otroci igrajo igre z več igralci hkrati.


Kabina je zelo lepo zračna in ni občutka utesnjenosti, kar je značilno za nekatere BMW-je. Prostor v prtljažnem prostoru je za 525 litrov, sprednjega prtljažnika ni, čeprav bi se to glede na dolg sprednji del spodobilo, saj tam ni motorja.


Bi izbral v križancu opremo M? Ne, privarčeval bi dobrih 5000 € in peljal bi se veliko bolj udobno. Cena za BMW iX2 se začne pri dobrih 55.000 €. Konkurenca je že zelo velika, a cene za električno vozilo s toliko opreme se gibljejo približno enako. Razlike so samo pri manjših porabah in večjih baterijah.

Moj video od Lendave do Kopra:

Posebna zahvala BMW Slovenije za druženje z BMW iX2 xdrive30 M.

Zapisal
Blaž Hrovat

Leave a Reply