Primerjalni test Tesle Model 3

Primerjalni test Tesle Model 3

V društvu DeMS smo se odločili, da naredimo primerjalni test najbolj tehnološko dovršenega električnega vozila Tesla. Izbrali smo Model 3 v izvedbi na zadnji pogon, ki je najcenejše vozilo v paleti Teslinih vozil. Najprej pa si oglejmo tehnične lastnosti Modela 3 na zadnji pogon, kajti v vseh letih je bilo izdelanih več različnih verzij. Model 3 SR+ (Standard Range +) z zadnjim pogonom se je pojavil leta 2019 in je bil proizveden samo v ZDA v tovarni v Fremontu z baterijo NMC bruto kapacitete 55 kWh s 325 konjskimi močmi. Ko se je leta 2021 na Kitajskem odprla gigatovarna v Šanghaju, so začeli s proizvodnjo posodobljenega Modela 3 z baterijo LFP bruto kapacitete 55 kWh proizvajalca CATL. Dodali so mu še toplotno črpalko, električni prtljažnik, novo osrednjo konzolo, dvojna akustična stekla v sprednjih vratih, izboljšane sprednje luči s parabolo, chrome delete in še nekaj malenkosti. Kasneje, leta 2021, so se pojavile izboljšave še iz tovarne Fremont, vendar z baterijo NMC. V novembru 2021 se je baterija v izvedbi LFP iz gigatovarne Šanghaj povečala s 55 kWh na 60 kWh. V začetku leta 2022 je Model 3 SR+ dobil ime Model 3 RWD. Odvzeli so mu nekaj moči v motorju in ga optimizirali na 280 konjskih moči. Kislinski 12-voltni akumulator so zamenjali s 16-voltnim litijevim ter dodali zmogljivejši procesor AMD Ryzen. Ker je šla Tesla v smer Tesla vision, so mu vzeli tudi radar in parkirne senzorje. Do današnjega dne dobimo s takimi lastnostmi Teslo Model 3 RWD v izvedbi Highland.

Tokrat smo testirali obe Tesli Model 3 na zadnji pogon z baterijo LFP kapacitete 60 kWh. Prva je iz decembra 2021 še z motorjem s 325 KS in parkirnimi senzorji ter radarjem, nekateri jo imenujejo Unicorn, druga pa najnovejši Highland Model 3.

Na oblačen poletni dan, na ameriški praznik, 4. julij, dan neodvisnosti, sva dve ameriški Tesli ob idealnih temperaturah okoli 25 °C odpravila na DeMS-ov primerjalni test z začetkom ob 9. uri v Ljubljani pred hotelom NOX. Na njihovi hitri polnilnici baterije običajno napolnimo na 100 % in štartamo. Brez zapletov seveda ne gre, polnilnica s priključkom CCS ni delovala:

Ker testiramo ravno Teslo in ker je polnjenje s Teslo najbolj enostavno, sva se odločila, da bateriji napolniva na 100 % na ljubljanskem superchargerju.

Baterijo sva napolnila na 100 % in proti Primorski štartala okoli 9. ure. Na avtocesti je ostalo malo jutranje gneče, zato sva do Vrhnike vozila okoli 100 km/h, od Vrhnike naprej se je cesta odprla in vožnjo sva lahko nadaljevala z avtocestnimi hitrostmi 130 km/h. Malo naprej od Ravbarkomande na počivališču Studenec sever sva zamenjala vozili in pregledala trenutno stanje.

Model 3 RWD letnik 2021 je do tu porabil 8 kWh s porabo 16,4 kWh / 100 km, Model 3 RWD letnik 2024 pa 8 kWh s porabo 15,7 kWh / 100 km.

Občutki voznikov:

Saša Odlazek:

Menjava avtov je bila zanimiva izkušnja. Razlika se je pokazala že pri zagonu, saj sem vajena, da se avto po pritisku na zavoro sam prestavi v želeno prestavo, jaz pa le preverim, če nastavitve držijo. Blaža sem skozi odprto okno vprašala, zakaj se nič ne zgodi, če pritisnem zavoro. Pa se je začudil, kaj bi se pa moralo zgoditi, samo obvolansko ročico premakni. Spomin se mi je povrnil, in smo šli.

Razlika med avtomobiloma se je občutila že pri vključevanju na avtocesto, saj Blažev M3 s performančnim motorjem občutno hitreje pospeši. Pri vožnji po avtocesti pa je bila ta razlika manj očitna, saj so bile hitrosti bolj konstantne. Želela sva se čim bolj približati dovoljeni omejitvi 130 km/h. Hrup ceste in drugih vozil v kabini je bil nekoliko bolj izrazit, medtem ko v blaženju podvozja nisem opazila bistvene razlike. Ta se opazi šele pri vožnji po neravnem terenu, slabše ohranjenih cestah ter makadamu, kjer M3 2024 veliko bolje blaži tresljaje. Razlika je tudi v malenkostih, ki so zagotovo stvar navade. Pogrešala sem opozorilno lučko za mrtvi kot pri stranskih ogledalih, ko sem želela zamenjati pas na avtocesti, čeprav je ta podatek na voljo tudi na zaslonu. Veliko je bilo že govora o pomanjkanju obvolanskih ročic za smernike, ki pri marsikom vzbujajo skrb. Osebno mi smerni gumbi na volanu bolj ustrezajo, še posebej pri vožnji po avtocesti, saj mi ni treba odmikati roke z volana. Pri bolj razgibani vožnji po mestu, skozi krožišča, pa obvolanske ročice s svojo stalno pozicijo včasih prihranijo kakšno sekundo. Sama sem našla način za vožnjo skozi krožišča, ki mi ustreza in nimam težav z dajanjem smernikov na Highlandu. Pri starejšem modelu M3 sem bila prijetno presenečena nad parkirnimi senzorji, ki prikazujejo razdaljo do drugega avtomobila v cm, manjkale pa so mi narisane talne črte pri vzvratnem parkiranju, zato sem si pomagala s kamero.

Vsekakor sem preživela zelo lep in zanimiv dan in vesela sem, da sem lahko preizkusila tudi verzijo M3 Unicorn, ki se s svojo poskočnostjo nekoliko bolj približa pravi »Tesla izkušnji« (t.i. Tesla experience), ki jo s silovitimi pospeški nudijo dvo- in tromotorne verzije Tesel. To pa je doživetje, ki ti nariše nasmeh do ušes, ko te sila pospeška nalepi na sedež in ti iztisne zrak iz pljuč. Priznam, da pri svojem M3 RWD ta občutek včasih pogrešam. Seveda pa je treba dodati, da je za običajno, družinsko vožnjo različica RWD odlično vozilo.

Blaž Hrovat:

Vožnja z novim Model 3 je seveda enaka in nekako drugačna kot z mojim iz leta 2021. Prvo, kar opazim, je tišja kabina na avtocesti pri višjih hitrostih. Ko se voziš počasneje in na slabši cesti, se pa to občutno pozna pri blaženju podvozja. Opazil sem tudi dinamiko motorja, z novim 2024 se nekoliko pozna pri pospeševanju in močnem speljevanju, tako da je razlika med 325 KS in 280 KS. Glede smernikov, ki jih ni v letniku 2024, ampak so kot gumbi na volanu, je tako, da gre za stvar, na katero se privadiš, tako pač je v tem vozilu. Skratka, razlike so in vse na bolje kot s češnjo na vrhu torte v že zelo superiornem električnem vozilu.

Pot sva nadaljevala proti Kopru. Na našem primerjalnem testu preverimo polnjenje na polnilnicah Ionity v Kopru. Ker sva štartala s polnimi baterijami na superchargerju, sva se odločila, da prav tako končava na superchargerju v Kopru, kajti spet je bolj enostavno in ceneje, če voziš Teslo. V Koper sva prispela ob 10.20, letnik 2024 s 77 % in porabo 12,7 kWh / 100 km ter letnik 2021 z 72 % in porabo 14,5 kWh / 100 km. Letnik 2024 je originalno z aeropokrovi, letnik 2021 pa brez njih, je mogoče to vplivalo na večjo porabo? Jaz mislim, da ne.

Tesla Model 3 RWD 2024
Tesla Model 3 RWD 2021

Povprečen test šestminutnega polnjenja pri visokem odstotku napolnjenosti baterije je pokazal nižjo moč. Za letnik 2024 je povprečje znašalo 80 kW, za letnik 2021 pa 100 kW.

Model 3 RWD 2021
Model 3 RWD 2024

Za prevoženo pot dobrih 100 km je letnik 2024 porabil 13 kWh in za to zapravil 5,74 €, letnik 2021 pa 15 kWh in za to zapravil 6,56 €. Izboljšave v najnovejšem Modelu 3 RWD torej so, vendar malenkostne, bolj opazna razlika v stroških vožnje bi bila pri daljših relacijah.

Zapisala:
Blaž Hrovat
Saša Odlazek

Leave a Reply