DeMS testira električne SUV-je

DeMS testira električne SUV-je

Društvo e-Mobilnost Slovenija je organiziralo primerjalni test treh električnih vozil, katerih skupna cena znaša 335.980 evrov. Vozilo Tesla Model X Plaid je pripeljal Alan, vozilo Mercedes EQS SUV 450+ AMG LINE Blaž in jaz sem pripeljal svoje vozilo, Tesla Model Y Long Range.

Čakamo še na Tesla Model X Plaid

Mercedes EQS SUV 450+ AMG LINE, ki se uvršča v najvišji cenovni razred, stane 147.000 €. To vozilo ima en električni motor, tehta 2620 kg in ima skupno moč 360 KM (269 kW). Pospešek od 0 do 100 km/h doseže v 6,2 s, največja hitrost je 210 km/h. Baterijski paket znaša 108,4 kWh in naj bi omogočal domet 580 km.


Tesla Model X Plaid, ki stane 134.990 €, ima tri električne motorje in tehta 2539 kg. Skupna moč vozila znaša neverjetnih 1020 KM (760 kW), s pospeškom od 0 do 100 km/h v le 2,6 s in največja hitrost je 262 km/h. Baterijski paket znaša 95 kWh in naj bi omogočal domet 543 km.


Tesla Model Y Long Range predstavlja nekoliko bolj dostopno opcijo, saj stane 53.990 €. Ima dva električna motorja, tehta 2054 kg in ima skupno moč 483 KM (360 kW). Pospešek od 0 do 100 km/h doseže v 5,0 s in največja hitrost je 217 km/h. Baterijski paket znaša 75 kWh in naj bi omogočal domet 533 km

Vse tri modele vozil smo ocenili v skladu z njihovimi značilnostmi in jih med seboj primerjali. Mercedes EQS SUV 450+ AMG LINE predstavlja vrhunski avtomobil, ki se uvršča v najvišji cenovni razred, medtem ko se Tesla Model X Plaid predstavlja kot najzmogljivejši model v primerjalnem testu. Tesla Model Y Long Range pa predstavlja bolj dostopno možnost širši populaciji, v primerjavi z drugima dvema voziloma.

Jutranje polnjenje

Klasičen DeMS-ov test poteka na relaciji Ljubljana–Koper. Objava o načrtovanem testu je bila objavljena na interni članski DeMS-ovi skupini na Viberju, kar je pritegnilo tudi nekaj obiskovalcev. Na startu se nam je tako pridružil član DeMS-a Matjaž. Na vsakem takšnem srečanju izmenjamo mnenja in izkušnje s področja e-mobilnosti. Med testom preverjamo tudi udobje vozil in testiramo druge funkcije, ki jih ponujajo vozila.

Zastoji

Start proti obali je bil ob 9.11. Običajno na tej relaciji ni veliko prometne gneče, vendar je bil praznični dan, kar je povzročilo gnečo v okolici Ljubljane. Zato smo uporabili navigacijo, ki nas je usmerjala po lokalnih cestah do Brezovice.

Praznična gneča

Tam smo se nato vklopili na avtocesto proti Kopru, vendar se je zaradi gneče pot podaljšala do vmesne postaje BS Ravbarkomanda za skoraj eno uro.

Tri v vrsto

Na vmesnem postanku BS Ravbarkomanda ob 10.23 smo preverili porabo in prevožene kilometre. Ponovno smo ugotavljali, da so polnilne postaje zasedene s klasičnimi bencinskimi vozili (ICE), ki so električnim vozilom onemogočala polnjenje.

Okupacija ICE pred polnilno postajo

Preverili smo porabo posameznih modelov na vmesnem postanku:

  • Mercedes EQS SUV 450+ AMG LINE  poraba 26,4 kWh na 100 km
  • Tesla Model X Plaid poraba 23,9 kWh na 100 km
  • Tesla Model Y Long Range poraba 18,5 kWh na 100 km

Ob 10.30 smo se odpravili naprej proti Kopru, cilj je bila ultra hitra polnilna postaja Ionity. Počasi se je sprostil promet na avtocesti in hitrosti so postale bolj avtocestne.

Na poti proti Kopru

Na cilj smo prispeli ob 11.02, potem ko smo prevozili celotno pot od Ljubljane do Kopra v dolžini 110 kilometrov.

Ionity Koper

Preverili smo porabo in moč polnjenja posameznih modelov:

  • Mercedes EQS SUV 450+ AMG LINE
    • poraba 22,1 kWh na 100 km, moč polnjenja 75,10 kW
  • Tesla Model X Plaid 
    • poraba 17,9 kWh na 100 km, moč polnjenja 85,65 kW
  • Tesla Model Y Long Range
    • poraba 14,9 kWh na 100 km, moč polnjenja 49,69 kW
Preverjanje moči polnjenja

Vsekakor so bili modeli električnih vozil zanimivi, zato si jih člani radi ogledajo tudi v živo in izmenjajo mnenja o njihovih lastnostih ter prednostih v primerjavi s klasičnimi vozili. Med polnjenjem smo imeli tudi priložnost za kratko diskusijo o stanju električne infrastrukture v Sloveniji ter o načrtih za prihodnje izboljšave in nadgradnje. Sledil je kratek postanek za kavo in okrepčilo, nato pa smo se odpravili nazaj proti Ljubljani. Skupni vtis testa je bil zelo pozitiven, saj smo se lahko prepričali o zmogljivostih in prednostih električnih vozil ter izmenjali dragocene izkušnje med člani skupine.

 

 

 

Zapisal Ignac Završnik.

 

Alan Orlič

Tesla X je eden od tistih avtov, ki spreminjajo našo mobilnost, čeprav ga bolj poredko vidimo na cestah. Testni model je imel še Plaid v imenu, kar ga spremeni skoraj v superšportnika. Ampak, kdaj ste videli superšportnika, v katerega se lahko usede 5, 6 ali 7 ljudi, ki jih 1030 konjev katapultira v slabih 3 sekundah od 0 do 100 km/h? Ta vidik avta je po svoje le pika na i, sicer je X zelo razumevajoč lakaj, ki večjo družino brez težav varno vozi po svetu. Električno odpiranje vrat, tako prednjih kot zadnjih, zelo posebna zadnja vrata, ki spominjajo na Mercedesovo SL 300 Gullwing, minimalistično okolje, vse to naredita ta avto tako poseben, da praktično pozabimo, da gre za različico SUV modela S. Baterija s 95 kWh, je spodobne velikosti za tak avto, in če malo pazimo na hitrosti in pospeške, je uraden doseg že praktično v rokavu. Skratka avto, ki pove, da je drugačen.

Blaž Hrovat

Kot je že omenjeno, EQS SUV spada v sam vrh paletne ponudbe pri Mercedesu. Vožnja z njim je izjemno udobna, za kar poskrbi zračno vzmetenje. Kljub ogromni velikosti in teži, ki se približuje trem tonam, je odzivnost vozila zelo dinamična. Testno vozilo z oznako 450+ ima zadnji pogon in dobrih 360 konjskih moči. Lahko bi ga poimenovali tudi različica long range, saj ima EQS SUV s to oznako največji domet. V nobenem pogledu vozilo ne razočara, tudi v pogledu električnega vozila, saj ima vse lastnosti odličnega električnega vozila. Vse polnilnice AC in DC so vpisane v navigaciji, ki je stalno on-line, in izračun poti, vnesene v navigacijo, izračuna vse postanke potrebne za polnjenje ter prihod na cilj v odstotkih. Baterija se temperira za najbolj optimalno polnjenje. Skratka, cena vozila se zdi visoka, vendar je upravičena z udobjem, izdelavo in karakteristikami odličnega električnega vozila. V stilu slogana znamke Mercedes-Benz, The best or nothing.

Leave a Reply