DeMS test, Hyundai IONIQ 5 LR 2WD, Tesla Model Y LR AWD in KIA EV6 LR 2WD

DeMS test, Hyundai IONIQ 5 LR 2WD, Tesla Model Y LR AWD in KIA EV6 LR 2WD

DeMS ekipa primerja in oceni električna vozila na standardni relaciji Ljubljana–Piran.

DeMS klasični test pomeni, da v enakih razmerah primerjamo različna električna vozila. Razmere pa se v prometu spreminjajo. Od temperature, del na cesti, gostote prometa in seveda načina vožnje samih voznikov. S pomočjo svojih članov in simpatizerjev smo se organizirali v zanimivo testno ekipo.

Gregor Pavšič           Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD  

Uporabna baterija 72,6 kWh, ocenjen domet 385 km, povprečna poraba 18,9 kWh/100 km, pospešek 0–100 km/h 7,3 sekunde, najvišja hitrost 185 km/h, CCS maksimalna moč polnjenja 221 kW, dolžina 4635 mm, teža 1985 kg, prtljažnik 57 L / 531 L.

Matjaž Potrč              Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Uporabna baterija 70,0 kWh, ocenjen domet 410 km, povprečna poraba 17,1 kWh/100 km, pospešek 0–100 km/h 5 sekund, najvišja hitrost 217 km/h,  CCS maksimalna moč polnjenja 210 kW, dolžina 4751 mm, teža 2056 kg, prtljažnik 117 L / 854 L.

Blaž Hrovat                Kia EV6 Long Range 2WD

Uporabna baterija 77,4 kWh, ocenjen domet 420 km, povprečna poraba 18,4 kWh/100 km, pospešek 0–100 km/h 7,3 sekunde, najvišja hitrost 185 km/h, CCS maksimalna moč polnjenja 233 kW, dolžina 4680 mm, teža 1995 kg, prtljažnik 52 L / 480 L.

Gregor Pavšič, Blaž Hrovat in Matjaž Potrč

Jutro v Ljubljani je bilo hladno kljub soncu, ki se je kazalo izza oblakov. Temperatura –3 °C. Hladno ozračje v večini primerov pomeni tudi hladno baterijo in posledično počasnejšo moč polnjenja. Vendar nam je uspelo vsa tri vozila napolniti do 100 %. V vmesnem času so se nam pridružili člani in simpatizerji, ki so se odzvali na Facebookovo objavo o našem testu.

Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD in Kia EV6 Long range 2WD imata nekaj, kar pogrešamo pri Tesla Model Y Long Range Dual Motor, in sicer V2L (Vehicle to Load). V praksi to pomeni priključitev katerekoli električne naprave, ki jo običajno uporabljate doma. Po informacijah iz sveta električnih vozil naj bi to imela tudi Tesla, vendar funkcija ni vklopljena. Upajmo, da funkcijo kmalu vklopijo, saj je pogon električnih naprav iz električnega vozila zanimiva opcija.

Uspel je celo test vmesnika V2L. V tem primeru je to možnost Robert Tošnjak uporabil za demonstracijo delovanja električnega stroja (moč do 3,6 kW). Preverite v spodnjem video zapisu.

Zunaj je bilo precej mrzlo, zato smo raje vsi skupaj zavili v notranjost hotela Nox na jutranjo kavo. Izmenjava informacij in izkušenj ter novice iz sveta e-mobilnosti so običajna tema teh jutranjih sestankov.

frunk Ioniq5
frunk Tesla Model Y

Pred odhodom še skupinska fotografija in zbiranje vtisov ter hkrati primerjave med različnimi vozili. Nekaj je očitno, Tesla Model Y Long Range Dual Motor ima očitno več prostora za prtljago spredaj in zadaj. Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD pa je drzna osvežitev na področju oblikovanja vozil.

Še pogled od zadaj

Ob 9.17 start proti Piranu. Prvi del poti sem se pridružil Blažu Hrovatu kot sopotnik v Kia EV6 Long range 2WD. Vsekakor zanimiva vožnja, kjer sva testirala sistem za ohranjanje voznega pasu in možnost spreminjanja voznega pasu. Asistenčni sistem za ohranjanje voznega pasu daje vozniku čuden občutek, lahko rečemo, da je avto precej nemiren. Menjava voznega pasu s pomočjo smernika pa deluje dobro. Hitrost smo ohranjali pri 134 km/h, zaradi odstopanja števca to v resnici pomeni 130 km/h. Držali smo se torej omejitve hitrosti na avtocesti.

Ravbarkomanda

Prihod 9.45 na BS Ravbarkomanda Zahod. Porabljena energija po števcih v vozilih je bila pričakovano visoka in primerna letnemu času.

Tesla Model Y Long Range Dual Motor   25,6 kWh/100 km

Kia EV6 Long range 2WD                         30,0 kWh/100 km

Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD         30,7 kWh/100 km

Po posvetu med postankom smo ugotovili še posebnost tega dneva. Sonce je sijalo nizko in v nasprotni smeri naše vožnje. V praksi je to pomenilo izklapljanje (brez opozorila) asistenčnega sistema za ohranjanja voznega pasu pri Kia EV6 Long range 2WD in Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD, pri Tesla Model Y Long Range Dual Motor pa je ta sistem deloval brez motenj.

Kia EV6

Drugi del poti od Ravbarkomande do ultra hitre polnilnice Ionity v Kopru sem preizkusil vozilo Kia EV6 Long range 2WD. Vožnja je udobna, vendar je uporaba asistenčnega sistema za ohranjanje voznega pasu še bolj moteča za voznika in sovoznika. Razlika v pospeških med Tesla Model Y Long Range Dual Motor in Kia EV6 Long range 2WD je občutna in upam, da bodo z verzijo 4WD ta zaostanek odpravili, vendar ne na račun porabe vozila. Opazili smo še eno zadevo, ki pa je ergonomske narave. Oddaljenost zaslona od voznikove roke je prevelika, kar poslabša uporabnost možnosti izbiranja, ki jih nudi zaslon. Podobno smo kasneje opazil tudi pri Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD. V primeru Tesla Model Y Long Range Dual Motor pa je pri postavitvi zaslona v kabini bolje upoštevana ergonomija.

Prihod 10.27 Ionity Koper

Ionity Koper

Objave na družbenih kanalih društva imajo svoj pomen, kar je posledično pomenilo, da smo imeli goste našega testa tudi v Kopru. Poleg obiskovalcev so nas presenetile tudi temperature, prijetnih 10 °C.

Tudi na električnem vozilu obstaja sončna streha. Ioniq5

Na Ionity naredimo test povprečne moči polnjenja na DC polnilnici. Zaradi stiske s časom smo po začetnem testu povprečne moči nadaljevali polnjenje do 95 %. Na ta način smo skrajšali naš postanek v Piranu.

Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD  

  • informacije iz potovalnega računalnika pred polnjenjem 105,6 km, 24,5 kWh/100 km
  • prispeli s 66 %, 6-minutni test moči polnjenja 37,52 kW
  • napolnili na 95 % v 29 minutah in 51 sekundah, porabljeno 26,567 kWh

Kia EV6 Long range 2WD          

  • informacije iz potovalnega računalnika pred polnjenjem 105,4 km, 23,7 kWh/100 km         
  • prispeli z 69 %, 6-minutni test moči polnjenja 41,67 kW
  • napolnili na 95 % v 29 minutah in 31 sekundah, porabljeno 27,343 kWh

Tesla Model Y Long Range Dual Motor 

  • informacije iz potovalnega računalnika pred polnjenjem 106 km, 19,2 kWh/100 km
  • prispeli s 70 %, 6-minutni test moči polnjenja 47,29 kW.
  • napolnili na 95 % v 27 minutah in 37 sekundah, porabljeno 22,074 kWh

Med polnjenjem še DeMS zabava s tehniko, poslušajte do konca.

Ob 11.05 odhod proti Piranu. Prvi postanek je bil namenjen za običajno fotografiranje vozil pri Tartinijevem trgu. Šele nato smo se odpeljali proti parkirišču s polnilnimi postajami. Prihod in polnjenje na AC polnilnih postajah. Vsa naša testna vozila omogočajo klasično trifazno polnjenje z močjo 11 kW. Temu lahko sedaj rečemo standard, ki omogoča tudi optimalni izkoristek AC polnilne infrastrukture.

Pogled iz pisarne Ioniq5

Pri manevriranju pred polnilno postajo v Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD še prijetno presenečenje. 360-stopinjski pregled okolice. Nekaj, kar smo navajeni pri modelih električnih vozil višjega razreda.

Pogled na okolico

Vozila smo napolnili na 100 % in spodaj so navedeni rezultati ter izračunane povprečne porabe na testu. 

Rezultati

  1. Tesla Model Y Long Range Dual Motor povprečje 23,53 kWh/100 km
  2. Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD povprečje 26,91 kWh/100 km
  3. Kia EV6 Long range 2WD  povprečje 27,78 kWh/100 km
Polnjenje do 100 %

Zaključek

Električna vozila postajajo čedalje bolj tehnološko dovršen izdelek, praktično lahko zapišemo močan računalnik na štirih kolesih. V borbi za hitrejšim razvojem pa je treba slediti trendom iz IT industrije. Vsaka programska nadgradnja izboljša funkcije vozila in hkrati odpravi probleme. V mrzlem vremenu je to opcija predgretja baterije, ki občutno skrajša čas postanka na ultra hitri polnilni postaji. V primeru dodatnih opcij za uporabnost baterije, skrite v električnem vozilu, pa V2L (Vehicle to Load). Zmagovalec bo tisti, ki se bo sposoben hitro prilagoditi trgu, ki je čedalje bolj zahteven in zahteva rešitve, ki jim proizvajalci sicer sledijo, vendar včasih tudi v slepo ulico. Na koncu pa mi kot potrošniki glasujemo z denarnico. Kakšen je rezultat, se vidi v prodajnih številkah posameznih modelov električnih vozil.

Piran

Zahvala za test gre Gregorju Pavšiču (Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD), Matjažu Potrču (Tesla Model Y Long Range Dual Motor) in Blažu Križaju iz Kia Pan-Jan Ivančna Gorica za Kia EV6 Long range 2WD, ki je omogočil, da je Blaž Hrovat opravil svoj del testa.

Zapisal

Ignac Završnik

 

Mnenja DeMS testne ekipe:

Gregor Pavšič

Prav gotovo ti trije avtomobili predstavljajo vrh električne ponudbe. Korejska proizvajalca Hyundai in Kia sta z 800-voltnim sistemom naredila velik preskok in na področju električnih vozil trenutno za vsaj en razred prehitela tradicionalne proizvajalce iz Evrope. Tako ioniq 5 kot EV6 sta všečno oblikovana, zelo kakovostna v notranjosti in motijo res le kakšne podrobnosti. Pri hyundaiju na primer, da ni priključka USB-C in da Apple Car Play ne deluje brezžično. Pri štirikolesnem pogonu je sprednji prtljažnik še komaj uporaben, enako pri EV6. Tesla pa še posebej z modelom Y za svojo ceno resnično ponuja zelo praktičen avtomobil, ki je poln odprtin in odlagališč, obenem pa je razred zase pri razmerju moči pogona in porabe. Zmogljivosti so vrhunske, poraba pa tudi zelo očitno nižja. Ta celovitost je njen največji adut.

Matjaž Potrč

Ker sem s svojim Modelom Y sodeloval že na tretjem podobnem testiranju, me ni več prav nič presenetilo, da sem imel najnižjo porabo. Pa tudi najnižjo hitrost polnjenja na Ionity, kar je posledica precej visoke napolnjenosti in tega, da se baterija ni posebej ogrevala za polnjenje. Tesla to sicer zdaj omogoča tudi za polnilnice Ionity, ampak sem šele med vožnjo nazaj ugotovil, da je pomembno, kako jo dodaš med cilje (ne z običajnim iskanjem, ampak s seznama polnilnic na posebnem zavihku). Sem se pa zato bolj potrudil 😉 za višjo porabo na poti nazaj, ko sem za dvig od morja do nadmorske višine 500 m v Kozini imel porabo kar 343 Wh/km in tako za prevoženih 39 km porabil kar 20 % baterije (pa prvih 10 km ni avtoceste). In seveda še enkrat lahko pohvalim avtopilota, ki na vsej poti kljub kar nekaj vožnje neposredno proti nizkemu soncu ni imel nobenih težav z ohranjanjem pasu, le enkrat se je malo »ustrašil« kolone tovornjakov na voznem pasu na delu, kjer je avtocesta zavijala v levo, in zaradi tega pretirano zmanjšal hitrost. O drugih dveh avtomobilih so več povedali drugi, sam sem si ju le ogledal, ne pa tudi vozil, zato primerjav ne morem delati. Več z moje vožnje tudi v videu.

Blaž Hrovat

Tokrat sem se podal na izziv kar že v skoraj svoji domači znamki Kia, saj sem že drugič lastnik Kia Soul. Zdaj druge EV generacije eSoul s 64 kWh baterijo. Na našem primerjalnem testu sem se pridružil s Kio EV6 RWD s 77 kWh baterijo. To vozilo je naredilo znamki Kia ponovno rojstvo, kajti gre za sam vrhunec električnih vozil. Baterija ima 800 V sistem, kar pomeni zelo hitro polnjenje na hitrih polnilnicah pri optimalnih pogojih. To pomeni 5 min za 100 km dosega, najvišja moč polnjenja je okoli 220 kW. Kia in Hyundai si tudi delita platformo E-GMP, kar pomeni optimiziran izkoristek prostora v kabini, prtljažni prostor spredaj in zadaj, več vrst baterij ter možnost štirikolesnega pogona ali zadnjega pogona ter seveda sistem V2L, ki omogoča porabo energije iz avta z močjo 3,6 kW. Kia EV6, ki sem ga vozil jaz, je zelo naravnan na športni videz zunanjosti vozila, kar se vidi pri zelo ostrih/zašiljenih linijah po celotni karoseriji vozila. Notranjost deluje tudi zelo športno, kot da sediš v cockpitu nekakšnega reaktivca. Velik dvojni LCD zaslon je pomaknjen k vozniku, osrednja konzola dvignjena k vozniku, vse na dosegu rok, ampak vse z gumbi na dotik, na kar se je treba privaditi. Poudaril bi tudi, da je LCD nakako preveč oddaljen od voznika, tako da se moraš kar malo premakniti naprej, da ga dosežeš. Pohvalil bi tudi multimedijski vmesnik, ki je zelo odziven in prijazen uporabniku, kot je že znano v vozilih Kia/Hyundai. V kabini je zelo prostoren in zadnja klop je nastavljiva tudi za hrbtni del. Asistenčni sistemi delujejo odlično, in ko je vklopljen radarski tempomat ter lane assist, se nekako vsi sistemi združijo in vozilo vozi sam kot avtopilot pri Tesli, sam tudi menja pasove ob vklopu smerokaza. Nekako bi imel pripombo glede zelo nemirne vožnje, ker volan kar naprej premika levo in desno, zato se vozilo tudi malo ziblje. Moteče, mislim da bi lahko zadevo programsko popravili. Skoraj bi zelo priporočal Kia EV6 v izvedbi AWD s 325 konji ter 605 Nm ter 5,2 s do 100 km/h, kajti avto kar sili po športni vožnji, pa tudi če ga samo gledaš na parkirišču. Doseg EV6 RWD 77 kWh? Avtocestna hitrost pri približno 130 km/h 300 km kar pomeni okoli 25kwh na 100km. Mogoče, ko je zunanja temperatura vsaj 20 °C, tudi 350 km. Če ga priganjamo, smo hitro na 200 km dosega kar sem imel na poti nazaj poraba okoli 33kwh na 100km, zato pa še dobro, da se zna hitro polniti. Skratka vrhunsko športno usmerjeno električno vozilo znamke Kia. 

Kia EV6

Nekaj kratkih vtisov na našem testu sem tudi dobil z vozilom Hyundai Ioniq5 RWD z 72 kWh baterijo. Popolnoma enako vozilo kot EV6 na platformi E-GMP, ampak hkrati popolnoma drugo, zakaj? Ioniq5 je v kabini kot nekakšna dnevna soba z veliko kakovostnimi materiali na vsakem dotiku. Osrednja konzola je premična po dolžini, zadnja klop je električno nastavljiva po dolžini ter ročno za hrbtni del. Občutek v kabini je zelo zračen in umirjen, sedeži so izredno udobni in komfortni. Vozilo je bilo opremljeno tudi s sončnimi celicami na strehi. Vsi asistenčni sistemi so popolnoma enaki kot pri EV6. Zunanjost vozila je tudi nekaj posebnega, nekako retro stil v sodobni obliki ter povsod je poudarek na kvadratkih v lučeh, spredaj in zadaj in povsod po in v vozilu. Nekako si zelo želim vozilo spoznati sam na daljšem testu. 

Dodal bi še, da upam, da Kia/Hyundai doda predgretje baterije na zahtevo, da bomo lahko to visoko moč polnjenja občutili tudi v zimskih časih, kajti ko je temperatura nizka, so baterije v vozilu hladne in zato je moč polnjenja zelo nizka. 

Pri Tesli Model Y ne bom zgubljal besed, kajti ne najdem niti enega velikega minusa. Lahko bi samo našteval in našteval prednosti.

 

Leave a Reply