MG je nekoč bila tradicionalna britanska znamka avtomobilov. Podjetje MG (Morris Garages) je bilo ustanovljeno leta 1924 v Oxfordu v Veliki Britaniji. Sprva so se specializirali za izdelavo športnih avtomobilov, ki so postali znani po svoji zmogljivosti in dirkaških uspehih.
Vendar pa se je lastništvo znamke MG skozi leta spreminjalo. Leta 2005 je družba Nanjing Automobile Group iz Kitajske prevzela blagovno znamko MG po stečaju podjetja MG Rover. Kasneje je Nanjing Automobile Group postal del SAIC Motor Corporation, ki je ena največjih avtomobilskih skupin na Kitajskem in ima tudi partnerstvo z nemškim proizvajalcem avtomobilov Volkswagen.
SAIC Motor Corporation je prevzela nadaljnji razvoj in proizvodnjo avtomobilov pod znamko MG. Trenutno MG proizvaja in prodaja različne modele avtomobilov, vključno s športnimi terenskimi vozili (SUV) in električnimi avtomobili. Čeprav se lastništvo in proizvodnja znamke MG nista več utesnjevala v Veliki Britaniji, je znamka še vedno prisotna na svetovnem trgu in je znana po svojih cenovno dostopnih vozilih.
Tokrat smo imeli privilegij testirati MG4, ki nas je očaral s svojo kombinacijo kompaktnih mer, športnega dizajna ter praktične opreme, ki je kot nalašč za vsakodnevno uporabo. To vozilo se brez dvoma uvršča med prave alternative v segmentu električnih vozil.
Njegove prednosti se kažejo v izjemno kratkih previsih, s čimer zagotavlja izredno okretnost in manevrirnost na cestah. S svojo 2,71-metrsko medosno razdaljo in izjemno tanko baterijo, ki meri le 11 centimetrov v dnu vozila, MG4 izkazuje izjemen občutek za kompaktnost brez žrtvovanja prostornosti.
Notranjost vozila je dobro zasnovana, kar ustvarja uravnoteženo razmerje med kompaktnostjo in prostornostjo. Poleg tega pa se lahko pohvali z dinamično vožnjo ter impresivnim dosegom, kar še dodatno povečuje njegovo privlačnost. In vse to po relativno ugodni ceni, kar MG4 postavlja v zelo konkurenčen položaj na trgu električnih vozil.
MG4 je na voljo v treh različicah: Standard, Comfort in Luxury, pri čemer ima Standard zgolj 51 kWh, drugi dve različici pa kapaciteto baterije 64 kWh. Naš testni model je bil Comfort z baterijo kapacitete 64 kWh. Vse različice, razen Standard so opremljene z 11-kilovatnim AC-polnilnikom in DC-polnilnikom z močjo do 140 kW.
Avtomobil MG4 že zdaj ponuja impresivne zmogljivosti, a za tiste, ki želijo še več, se v prihodnosti obetajo dodatne različice. Načrtujejo različici s štirikolesnim pogonom in zmogljivejšo baterijo s 77 kWh, ki bo omogočala doseg več kot 500 km. Poleg tega obljubljajo tudi športno različico z močjo motorja več kot 300 kW. To zagotavlja, da bo MG4 lahko zadovoljil potrebe tistih, ki iščejo večji doseg, in tistih, ki si želijo vrhunsko zmogljivost v športnem paketu.
Vsako leto zadnja sobota v maju prinese tradicionalno mednarodno srečanje Društva e-mobilnost Slovenija (DeMS), ki je priljubljeno med ljubitelji električnih vozil. Letos smo se že desetič zapored zbrali v v slikoviti Postojni. Z Miranom sva se odločila, da izkoristiva priložnost in opraviva tudi tradicionalni DeMS-ov test, ki poteka od Lendave do Kopra. S tem smo želeli preizkusiti zmogljivost polnilne infrastrukture v Sloveniji.
Naša pustolovščina se je začela že zgodaj zjutraj, ko sva se ob treh odpravila proti bencinskemu servisu MOL na Pincah, ki je prva polnilna postaja ob vstopu v Slovenijo. Tam naju je pričakovala polnilnica z močjo 160 kW, vendar se je za naju začela prava mora. Kljub številnim poskusom aktiviranja polnilnice sva ugotovila, da ta ni delovala. Delavka na bencinskem servisu nama je prijazno sporočila, da polnilnice žal že dva tedna ne delujejo. Kljub razočaranju sva se odločila poskusiti srečo na drugi polnilnici z močjo 50 kW. Na srečo je ta polnilnica delovala in sva si vzela čas za zajtrk ob kavi, medtem pa malce nergala o stanju slovenske polnilne infrastrukture.
Kljub manjšim oviram sva se odločila, da ostaneva pozitivna in uživava v poti ter se veseliva drugih izzivov, ki naju čakajo na poti od Lendave do Kopra.
Z namenom, da bi pravočasno prispela v Koper in se nato vrnila do Postojne, sva se ob 5. uri zjutraj odpravila na pot z baterijo, napolnjeno na visokih 97 %. Po ponastavitvi potovalnega računalnika sva se podala na pot. Tempomat sva nastavila 5 km/h nad dovoljeno omejitvijo in se odpeljala proti obali. Med prečkanjem Trojanskih predorov, kjer se pot prelomi na polovico, sva imela natanko 50 % napolnjene baterije in prevoženih 152 kilometrov. Ker sva že izkušena voznika električnih vozil, sva vedela, da bova brez težav prišla do cilja brez potrebe po vmesnem polnjenju. Kljub manjšim zastojem blizu Blagovice sva prispela na cilj po 2 urah in 50 minutah vožnje, prevozila pa sva 308 kilometrov s povprečno porabo 18 kWh/100 km. Ostalo nama je 6 % baterije.
Na cilju sva priklopila vozilo na polnilnico, ki je takoj začela polniti s hitrostjo več kot 134 kW, pri čemer je dosegla najvišjo moč 141 kW, ki je še vedno možna tudi pri 50 % napolnjenosti baterije. Polnjenje je bilo izjemno hitro, saj je do 80 % baterije trajalo samo 27 minut, medtem ko je polnjenje od 10 % do 80 % trajalo le 23 minut, kar je več kot odličen rezultat. Po zaključenem polnjenju sva se odpravila nazaj v Postojno, kjer sva se pridružila drugim udeležencem dogodka. MG4 je na glavnem trgu pritegnil ogromno pozornosti in zanimanja obiskovalcev, saj gre za relativno nov avtomobil.
Za spoznavanje in test vozila se zahvaljujem g. Matjažu in g. Primožu iz podjetja ASP Lesce, kjer ponujajo pester izbor električnih vozil, zraven znamke MG še znamke Renault, Dacia in Nissan.
Vozilo, ki sva ga imela na testu, MG4 Comfort 64 kWh, se ponaša z odlično opremo in pri ceni 33.000 € (ob upoštevanju subvencije) predstavlja več kot odlično izbiro. V primerjavi s konkurenco na trgu ponuja najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Vozna izkušnja je solidna, saj vozilo odlično absorbira neravnine na cesti. V naselju je mogoče doseči porabo približno 12 kWh/100 km, med mešano vožnjo pa se poraba povzpne na približno 15 kWh/100 km, kar pomeni več kot 400 km dosega pri tako veliki bateriji. Aplikacija deluje zanesljivo in omogoča dostop do ključnih informacij ter nastavitev, ki so pomembne pri električnih vozilih. Zaslon za volanom prikazuje najpomembnejše informacije, medtem ko je sredinski zaslon nekoliko manj občutljiv na dotik, vendar so meniji razporejeni na logičen in pregleden način. Seveda obstaja nekaj prostora za izboljšave. Radarski tempomat deluje nekoliko nervozno in grobo.
Skupno gledano, če niste zvesti določeni blagovni znamki vozil in ob upoštevanju ugodne cene, ni veliko razlogov, da ne bi bil za vas MG4 odlična izbira. Osnovna cena dobro opremljene različice z baterijo 51 kWh znaša 28.000 €, kar pomeni, da je MG bistveno cenejši od primerljivega nemškega modela.
Boštjan Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.