Kia e-Niro 64 kWh

Kia e-Niro 64 kWh

Že pred časom so naši člani opravili prvi test e-vozila Kia eNiro v tujini. Sedaj pa je prišel čas, da to naredimo tudi na svoji običajni testni progi od Ljubljane do Pirana in nazaj. Po zaslugi našega člana Martina Demina, ki je ravno postal novopečeni lastnik Kia e-Niro, nam je test tudi uspel.

Kia e-Niro 64 kWh

Zunanjost vozila je všečna mlajšim družinam, ki cenijo prostornost sedenja ter relativno velik prtljažnik v segmentu mestnih športnih terencev (SUV). Uporabna velikost baterije je 64 kWh, moč motorja 150 kW, navor 395 nm, največja hitrost je 167 km/h. Dolžina vozila je 4375 mm, teža pa 1812 kg. Z višino 1560 mm in širino 1805 mm spada v kategorijo SUV. Polnjenje poteka preko 11 kW AC polnjenja, oziroma na enosmerni polnilnici 77 kW. V praksi smo dosegli hitrost polnjenja 72 kW. Prtljažnik ima prostornino 451 litrov, ki jo lahko povečamo do 1405 litrov.

Ena izmed pozitivnih zadev je možnost uporabe aplikacije UVO.  Preko te aplikacije imamo možnost vpogleda v stanje napolnjenosti, daljinskega vklopa hlajenja/ogrevanja. Aplikacija odlično deluje, kar je pohvalno.

Vreme nam zjutraj ni bilo ravno naklonjeno in tudi polnilna infrastruktura ni delovala brezhibno. V praksi to pomeni, da smo pri hotelu NOX v nalivu brez strehe želeli priključiti vozilo na hitro polnjenje tipa CCS. Priključili smo ga, vendar polnjenje ni bilo mogoče. Še več, priključek se je zaklenil in čas je bil za novo lekcijo, kako pri vozilu odklopiti CCS. Opravilo je preprosto in vsebuje ročni potek jeklenice v bližini priključnega mesta.

11 kW AC polnjenje

Ker nam na priključek CCS ni uspelo polniti, smo priklopili navaden Tip2 priklop. Za razliko od testnega eSoula ima eNiro 11 kW AC polnilec, kar precej pohitri polnjenje na običajnih polnilnicah.

SOC 47%

Po obvezni jutranji kavi in pogovoru smo se odločili, da bomo odšli brez običajnega polnjenja do 100 %. Start je bil ob 9:39 s 47-% napolnjeno baterijo. Vreme deževno in za ta letni čas precej hladno,  18 ℃. Zaradi močnega dežja smo se skušali držati zgornjih omejitev hitrosti, vendar nam to ni vedno uspevalo.

Vožnja v močnem dežju

Vreme se je izboljšalo šele pri Postojni, kjer se je med oblaki prvič prikazalo tudi sonce. Po Črnem Kalu pa je sonce posijalo na polno in vzdušje je bilo takoj boljše.

Po dežju posije sonce, hitrost 135 km/h je v resnici 130 km/h. Preverjeno po GPS napravi.
Stanje v Kopru

Ob 10:38 smo prispeli do Ionity polnilne postaje v Kopru. Prevoženih 104,6 kilometra, povprečna poraba 18,2 kWh/100 km.

Ionity Koper

Zunanja temperatura 27 ℃. Stanje baterije 17 %. Po 10-minutnem testu smo napolnili za 12,075 kWh energije, na 33 %. Obvezno fotografiranje vozila in po kratkem postanku odhod proti Piranu.

Dobra hitrost polnjenja

Na poti proti Piranu

Ob 11:14 prihod v Piran. Obvezen postanek ob Tartinijevem trgu ter pred polnilnimi postajami na parkirišču. Prijazni zaposleni so nas takoj obvestili, da so danes popravili vse polnilne postaje in za razliko od naše zadnje poti vse polnilne postaje delujejo.

Tartinijev trg
Postanek pred polnilno postajo

Polnili nismo, ker nismo imeli potrebe. Pot nazaj je potekala po regionalni cesti z obveznim postankom za malico v Črnem Kalu.

Črni Kal

Na avtocesto smo se vrnili pri Logatcu. Zaradi prometne nesreče so nas pričakali zastoji in od Vrhnike dalje pot po lokalni cesti. To dobro vpliva na manjšo porabo, vendar se podaljša čas poti.

Razširjena DeMS ekipa

Po prevoženih 273,9 kilometra in povprečni porabi 15,7 kWh smo se vrnili na izhodišče v Ljubljani. Pred hotelom Nox smo priklopili na CCS, ki je na naše presenečenje  deloval. To pa ni bilo edino presenečenje, srečali smo še Matjaža in Janjo prav tako člana DeMS. Test se je tako zaključil v prijateljskem pogovoru. V vmesnem času pa smo  napolnili vozilo do 84 %.

Stanje po vrnitvi v Ljubljano

Cena testnega modela je bila zaradi srednje opreme malce nižja. Cena najbolje opremljenega modela znaša do registacije 46.000 €, zmanjšana za 6.000 € nepovratne finančne spodbude s strani Eko sklada.

Prednosti:

  • Eden boljših e-vozil na trgu za takšno ceno.
  • Prostorna notranjost z veliko prostora za noge na zadnjih sedežih.
  • Dober doseg tudi pri večjih hitrostih (300 km pri stalnih 120-130 km / h, 400 km pri konstantni ~ 100 km / h v poletnih razmerah).
  • Ena najboljših hitrosti polnjenja v cenovnem razredu avtomobila (približno 45 minut pri 70kW, 10-80 %).
  • Vodno hlajena / ogrevana baterija.

Slabosti:

  • Toplotna črpalka je na voljo samo v najdražjem paketu opreme vozila.
  • Avtopilot se brez opozorila v ovinkih izklopi, kar je precej nevarno.
  • Infotainment bi lahko bil bolj ergonomski.
  • Baterija je vgrajena precej nizko, kar znižuje oddaljenost vozila od tal. Vozilo kljub terenskemu videzu ni primerno za terensko vožnjo.
  • Pogon zgolj na sprednja kolesa ima težave pri prenosu moči.  Resnično manjka motor na zadnji strani, sprednja os ima težave pri prenosu navora na cesto pri počasnejših mestnih hitrostih.

Zaključek

Dober družinski avtomobil, ki z enim polnjenjem na poti pripelje celo do 500 km oddaljenih počitnic, seveda ob primerni hitrosti in zunanji temperaturi, drugače pa je potreben dodaten postanek za polnjenje.

Voznika: Martin Demin in Ignac Završnik

Martin Demin in Ignac Završnik, mednarodna DeMS ekipa

Leave a Reply