Od leta 2018, ko je prvič na ceste zapeljal prvi električni Audi e-tron 55, se je kar veliko spremenilo.
Naj vam predstavim Q6, ki je zasnovan popolnoma na električni platformi Audi. Obstaja z dvema velikostma baterije, 82 kWh bruto oz. 75 kWh neto vrste NCM prismatic ali 100 kWh bruto oz. 95 kWh neto vrste NCM prismatic z 800 V. Z baterijo velikosti 75 kWh je pogon na zadnja kolesa z 292 konjskimi močmi. Z baterijo velikosti 95 kWh ima v različici RWD Performance 326 konjev, pri pogonu na vsa štiri kolesa (quattro) pa 388 konjskih moči ali v najmočnejši različici SQ6 456 konjskih moči. Z baterijo s 95 kWh ima najvišjo moč polnjenja 270 kW, kar pomeni, da bo baterija po desetih minutah polnjenja omogočala dobrih 250 km dosega. Na svojem testu hitrega polnjenja s Q6 e-tron sem uspel baterijo s 95 kWh v devetih minutah napolniti od 13 % do 50 %, od 13 % do 80 % pa v 22 minutah.

Kakovost izdelave vozila je na nivoju, kot se spodobi za premijsko vozilo Audi Q6, sem ter tja so kakšna presenečenja, ampak Audi ostaja na nivoju. V izvedenki, ki sem jo preizkušal, so sedeži v tekstilu in ne v usnju in tudi del armaturne plošče je oblečen v tekstil. Za oprema S line je značilen tudi strop črne barve, tako da je kabina zelo temna. Sedeži so bolj športni in nudijo dovolj bočne podpore ter so tudi zelo udobni.

Pri Audiju so se odločili, da nastavitve za luči, ogledala, spomin sedežev prestavijo na vrata, tako da so zdaj tam vsa stikala za te nastavitve. LCD, na katerem so vse informacije za voznika, ter multimedijski prikazovalnik je zdaj ukrivljen ter pomaknjen proti vozniku. Audijev multimedijski sistem nudi trgovino, iz katere lahko namestiš veliko aplikacij, na primer YouTube in Spotify, in vse druge aplikacije za vreme, igre, tudi elektronsko pošto in Microsoft 365 ter še veliko drugih. Sovoznik lahko to vse opravlja na zaslonu, ki ga ima pred sabo. Če je na njem video, se ta za pogled s strani voznika zatemni in ga tako ne premami, da bi gledal tja namesto na cesto.
V kabini je zelo veliko črne visokosvetleče plastike, na kateri se vidijo prstni odtisi in prah, kar daje zelo cenen občutek nižjega razreda vozila. V osrednjem zaslonu, kjer je prikazovalnik hitrosti ter potovalni računalnik, bi si želel, da je navedeno stanje baterije v odstotkih z večjimi številkami, preostali doseg v kilometrih pa v manjših, torej ravno nasprotno, kot je zdaj. Navigacijski sistem je Google Maps in na zemljevidu so prikazane polnilnice v mreži Audi. Če navigiramo na katero od njih, vozilo med vožnjo segreva baterijo na optimalno temperaturo za hitro polnjenje. Audi omogoča tudi polnjenje na polnilnicah Ionity po sistemu priključi in polni, kar je zelo dobrodošlo.

Vozilo je opremljeno z nastavljivim podvozjem, ki ga lahko spuščamo in dvigamo ali pa to naredi samodejno. Na voljo so vozni programi comfort, efficiency, offroad, individual. Zelo bi pohvalil mehko in udobno vožnjo ter izredno tiho kabino, tudi pri večjih hitrostih nad 130 km/h se ne sliši skoraj nič vetra. Sliši se le gume.

In končno so Audijevi inženirji v Q6 dodali sprednji prtljažni prostor, ki meri 62 litrov. Cena Q6 se za osnovno različice giblje od dobrih 50.000 € do dobrih 85.000 €. Testni model Q6 e-tron quattro stane dobrih 83.000 €. Z nekaj dodatne opreme pa lahko presežemo tudi znesek 100.000 €.

Vozilo sem sam preizkusil v okviru DeMS-ovega dogodka Povezujemo eSlovenijo 2025, kjer prevozimo najdaljši slovenski avtocestni odsek, od Lendave do Kopra. Za 305 kilometrov je Q6 povprečno porabil 23,9 kWh / 100 km in ga prevozil v 2 urah in 44 minutah brez vmesnega polnjenja. To pomeni, da je bil po času Q6 na prvem mestu. Na dogodku se je zbralo 22 eletričnih vozil različnih znamk in velikosti baterij.
Na mojem kanalu na YouTubeu:
Predstavitveni video Q6 :
Test hitrega polnjenja:
Vožnja od Lendave do Kopra:
Posebna zahvala Press Audi Porsche Slovenija za izjemno vozilo Q6 quattro e-tron.
Zapisal
Blaž Hrovat
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.