Domača polnilnica EVSE – DIY

Home / Domača polnilnica EVSE – DIY

Pri nakupu Opel Ampere sem ugotovil, da bom doma potreboval še eno priključno mesto. Glede na 3kW, ki jih zmore prebavit Amperin polnilec to niti ni problem. Sem pa na spletu našel kar nekaj zapisov o domači polnilnici.Pri nas je nekako standardizirana Mennekes 3 fazna 7 polna EV AC L2 vtičnica. Zato sem se odločil za vgradnjo te.

Type 1

Mennekes 3 fazna 7 polna EV AC L2 vtičnica

Prav tako sem dobil ameriški konektor J1772 s katerim bom polnil Ampero. To je enofazni konektor za do 32A. Ta konektor bom s kablom vgradil na polnilnico in povezal s tisto fazo, ki je v hiši najmanj obremenjena.

Za domačo uporabo imam namen omejiti tok na 16A, kar pa vseeno pomeni 11kW polnjenje v primeru trifazne povezave. Pregledal sem concept uporabe EVSE postaje, delovanje in nadzor AC toka in omejitve. Tehnične lastnosti, vrednosti uporov in način delovanja najdete tu: https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling

Po internetu sem se pozanimal za različne EVSE ideje. Najbližje meni je bila češka zasnova. https://github.com/kortas87/simple-evse/wiki

Prodaja se tudi tu: https://www.ev-power.eu/Connectors-Cabling-1-1/EVSE-kit-for-EV-charging-station.html

https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html

Jaz pa sem pri brskanju po ebayu odkril prodajalca, ki prodaja že sestavljen komplet vezja z vsemi priključki in napajalniki. Doda lahko tudi kabel in konektor za vozilo. https://www.ebay.de/itm/Ladesteuerung-fur-Elektroauto-EVSE-WB-incl-Ladekabel-mit-Typ1-Stecker-16A/192363621197?hash=item2cc9c3eb4d:g:YywAAOSwF6dZcNSa

Paket je prispel v 3 dneh od nakupa. Zraven sem dobil še navodila in shemo vezave, ki je bila zelo nedvoumna. Všeč mi je, ker ima vezje že vgrajene kontakte, ki ne zahtevajo lotanje kablov, samo pritrdimo kable s priloženimi sponkami.

Najprej sem si v trgovini z elektronsko opremo izbral ustrezno škatlo. Za moje potrebe je morala biti škatla velika cca 150mm x 200mm, ker sem na pokrovu spodaj vgradil Mennekes vtičnico, zgoraj pa iglični ampermeter do 20A. Kupil sem še trifazni kontaktor Elco VS-420-40. Za mojo uporabo je idealen, ker ga lahko montiram na tračnico z varovalkami. Pobrskal sem še po moji zalogi in našel 12V LED s preduporom in pripravljeno za montažo na ploščo in robustno tipko. Na sredi sem si premislil glede vgradnje varovalk. Namreč 3x 16A B varovalke že imam vgrajene na omarici zunaj hiše. Zato sem se rajši odločil, da na polnilnico vgradim 5 polni 16A DIN moški konektor, ki ga lahko povežem na kateri koli trifazni priključek (z adapterjem). Polnilnica je torej pogojno prenosljiva. Priključek sem tako povezal v nasprotni priključek na električni omarici ob parkirišču.

Ker polnilnica sama ne pove ničesar o toku, ki trenutno teče skozi, sem moral najti rešitev za indikator toka. Ampermeter sem dobil poceni na Ebayu s kitajske. Instrument je preprost in zaščiten pred vlago. Ker bom opazoval samo prvo fazo bo dovolj instrument z prikazom do 20A. Potrebno pa je kupiti instrument za meritev AC območja.

https://www.ebay.de/itm/AC-20A-Analog-Ammeter-Panel-AMP-Current-Meter-AC-0-20A-60-70MM-directly-Connect/171182779572?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Elektronika

Kontaktor

Sestavljanje postaje

Navodila za vgradnjo in sestavljanje lahko dobite tudi na tem naslovu: https://www.elektrofahrzeug-umbau.de/download-1/

  1. Za povezavo z električno omarico sem uporabil 3 fazni 5polni 4mm2 kabel. Za montažo elementov sem uporabil standardni kovinski profil, ki se gad obi v vsaki elektro trgovini. Ker sem izbral škatlo z vgrajenimi uvodnicami, za kabel ni bilo potrebno vrtati luknje.
  2. V pokrov sem zarisal pozicijo lukenj in obliko vtičnice glede na tesnilo. Sredinjska luknja je precej velika, cca 50mm. Najlažje je označit robove s flomastrom in po robu zvrtati 4mm luknje po celi krožnici. Nato sem vzel ozko pilo in izpilil plastiko med luknjami. Vstavil sem vtičnico in tesnilo in privil matice.
  3. Iz spodnjega dela vtičnice sem pobral pine in v njih zalotal kable. Pomagal sem si z plinskim gorilnikom in 100W spajkalnikom. POZOR med PP in PE kabel je potrebno zvezati upor določene vrednosti. Jaz sem izbral 680R upor, ki deklarira polnilnico za maksimalno 20A. 
  4. V pokrov sem zavrtal luknji za LED in tipko. Tipko in LED sem zmontiral in na njih pripravil kable. Vezje že ima vgrajeno majhno LED, ima pa tudi rezervirano mesto na konektorju za priklop zunanje LED. Izhod je že varovan z 1K uporom, zato lahko priklopimo LED direktno. Tipko sem tudi povezal na konektor. Pine za potenciometer pa sem pustil prazne. Tok bom nadzoroval samo s tipko.
  5. Močnostne kable L1, L2 in L3 sem povezal direktno na kontaktor. N in PE pa sem povezal direktno v vtičnico. Nadzorno vezje jemlje napajanje iz L1 in N. Ravno tako je na plošči rele, ki vklaplja L1 proti kontaktorju. Na ta način ni potrebna druga dodatna oprema na EVSE postaji.
  6. Povezal sem še CP kabel, ki prenaša PWM signal z vezja v polnilec.
  7. Na strain konektorja sem kable polotal v pine konektorja in sestavil vtičnico. Še enkrat, uporabil sem 4mm2 mehke kable, močnejši kablo nimajo smisla, ker bo polnilmica dala maksimalno 16A.
  8. Najprej sem EVSE vezje in kontaktor na suho priklopil na 230Vac, samo za napajanje vezja. Preizkusil sem, da kontaktor sklene, ko zazna prisotnost vozila/kabla. Nato sem vse povezal do konca in EVSE preizkusil s priključenim avtom.

Polnilnica je dala 16A! Poskusil sem omejiti tok na 10A in system je zaznal spremembo in polnilec je zmanjšal.

Za polnilnico obstaja še možnost nadgradnje. S povezavo z Bluetooth modulom je mogoče s postajo komunicirati. Za to je na voljo dopolnjena koda in aplikacija za Android. Koda za EVSE in aplikacija za Android je na voljo na spletni strani https://www.elektrofahrzeug-umbau.de/anleitungen/bluetooth-modul/

Možnost je tudi dodati Wifi ali GPRS rele s katerim lahko upravljamo s polnilnico na daljavo. https://www.itead.cc/sonoff-g1.html

Odločil sem se za nadzor toka preko tipke, kar je opisano tu: https://github.com/kortas87/simple-evse/wiki/HowToSetDifferentCurrentLimit

Na kratko, ko vklopimo kabel v postajo bo ta avtomatsko pričela delovati z 16A. Tok lahko zmanjšamo tako, da pritisnemo in držimo tipko, dokler LED ne začne hitro utripati. Preštejemo kolikokrat LED utripne, 1 blink za 1A in spustimo tipko.  Minimalna nastavitev je 5A, maksimalno pa do kolikor je nastavljeno z uporom CP do PE. To je sedaj nova omejitev toka dokler ne prekinemo delovanje polnilnice in ponovno priklopimo avto.

Arber Kramar

PlugShare