DeMS in TESLA S3XY test

DeMS in TESLA S3XY test

DeMS in TESLA test

V Društvu e-Mobilnost Slovenija (DeMS) vseskozi izvajamo teste električnih vozil različnih blagovnih znamk. Ob prihodu Tesle Y na naš trg smo se odločili, da naredimo test kar z vsemi štirimi Tesla modeli naenkrat, se pravi S, 3, X in Y oz. S3XY. Ob tem lahko dodamo še to, da je trenutno najbolje prodajano električno vozilo v Sloveniji v letu 2021 Tesla Model 3. Enako velja za globalni trg. Vrednost podjetja Tesla pa se je ob zadnji novici, da bo podjetje Hertz do konca leta 2021 kupilo 100.000 električnih vozil Tesla, dvignilo do rekordnih višin.

V Društvu e-Mobilnost Slovenija nas druži predvsem to, da lahko z lastnim zgledom premikamo meje v razumevanju uporabnosti električnih vozil. Spodnji test je namenjen ravno temu.

Načrtovani postanki in polnjenja

9.00 Maribor Supercharger

Zbor udeležencev je bil pred mariborskim Teslinim Superchargerjem ob avtocesti. Spili smo jutranjo kavo, skupaj naredili dnevni načrt ter opremili še nekaj vozil z nalepkami DeMS. Kot načrtovano, smo vozila napolnili z energijo skoraj do 100 %. Ob tem pa smo naredili še fotografijo ekipe DeMS – TESLA S3XY. Ob prihodu sta nas pričakala člana društva Boštjan in Miran, ki sta zaslužna za video posnetek odhoda ekipe proti Pincam.

Tesla Modeli S 3 X Y
in DeMS ekipa

Ekipa DeMS – TESLA S3XY

S       Miha Martini,Tesla Model S 75 D

    Ignac Završnik,Tesla Model 3 AWD LR

X*      Dubravka Gramc,Blaž Hrovat,Tesla Model X 100 D

    Matjaž Potrč,Tesla Model Y AWD LR

V primeru Tesla Model X se moramo zahvaliti našemu dolgoletnemu sodelovanju s podjetjem GEN-I, ki nam je prijazno posodilo vozilo za naš DeMS – TESLA S3XY test. Vsa ostala vozila so bila lastniška, kar pomeni, da nam uporabniških izkušenj ne manjka.

Tesla Model S 75D in Tesla Model Y AWD LR sta imeli letne gume, Tesla Model 3 AWD LR in Tesla Model X pa zimske gume. Nekaj razlike v porabi gre tudi na ta račun.

10.52 Pince

Naslednji postanek v meglenem in hladnem jutru je bil hkrati tudi start testa DeMS – TESLA S3XY: MOL Pince, tik pred Madžarsko mejo. Zahvala gre pokrovitelju MOL Slovenija za polnjenje štirih vozil na postajališču MOL Pince, za voznike pa so poskrbeli z odlično kavo in sendviči oz. hot-dogi (po izbiri). Ob priklopu vozil na polnilne postaje smo imeli težave z delovanjem polnilne postaje. V prvem poskusu nam ni uspelo priklopiti vseh vozil naenkrat, v drugo pa je bil poskus uspešen. Posledica teh težav je bila zamuda pri startu in to, da nam ni uspelo napolniti vseh vozil do 100 %.

MOL Pince, začetek izziva
Pomoč pri uporabi polnilne infrastrukture

Polnjenje vozil na startu MOL Pince smo potrebovali zaradi izziva, ki ga prinaša pot od Lendave do Kopra brez polnjenja. To našo priljubljeno pot za testiranje električnih vozil ubiramo zato, ker je to najdaljši avtocestni odsek v Sloveniji, več kot 300 kilometrov. 

Spraševali smo se, ali bo vsem Teslam uspelo priti na cilj brez vmesnega polnjenja? Kakšna bo poraba? Kakšna bo najvišja hitrost polnjenja v Kopru? Ne pozabimo, vozimo po cestnih predpisih in omejitvah, ki so v veljavi na avtocesti, in v hladnem oktobrskem vremenu, ki ni ravno naklonjeno nizki porabi.

Stanje TESLA S3XY vozil BS MOL Pince:

98 %  S  Miha Martini, Tesla Model S 75 D

98 %  3  Ignac Završnik, Tesla Model 3 AWD LR

81 %  X  Dubravka Gramc, Blaž Hrovat,Tesla Model X 100 D

100 % Y  Matjaž Potrč, Tesla Model Y AWD LR

12.45 Stolp Vinarium – Lendava

Po polnjenju smo nadaljevali pot do razgledne točke stolpa Vinarium. Od leta 2018 imamo tradicijo, da se pred odhodom iz Lendave do Kopra tukaj ustavimo, naredimo spominsko fotografijo ter z obiskovalci in upravljavci stolpa spregovorimo nekaj besed o e-mobilnosti. Kljub prizadevanju in pogovorom žal še niso poskrbeli za polnilno infrastrukturo, a upamo, da jih vsak naš obisk dodatno prepriča o nujnosti postavitve polnilne infrastrukture za obiskovalce. Poleg sonca, ki je končno posijalo in dvignilo temperaturo, smo bili deležni tudi brezplačnega vstopa na stolp Vinarium ter ogled vozil iz višine. Pred odhodom smo odgovarjali na vprašanja obiskovalcev ter naredili Tesla X show.

DeMS Tesla S 3 X Y ekipa
Na vrhu stolpa Vinarium

Pred odhodom smo odgovarjali na vprašanja obiskovalcem ter predstavili Tesla X show.

 

Stanje TESLA S3XY vozil stolp Vinarium (12 km):

92 %, 29,6 kWh/100km  S      Miha Martini, Tesla Model S 75 D  

93 %, 25,9 kWh/100km 3      Ignac Završnik, Tesla Model 3 AWD LR

77 %, 34,2 kWh/100km X      Dubravka Gramc, Blaž Hrovat  Tesla Model X 100D

96 %, 23,7 kWh/100km     Matjaž Potrč, Tesla Model Y AWD LR

Pred avtocesto

Odpeljali smo proti 209 kilometrov oddaljeni Ljubljani, kjer sicer nismo imeli načrtovanega postanka za polnjenje. To je najdaljši odsek, ki smo ga prevozili v tem dnevu. Ta test smo združili hkrati z mini »Tesla meet« za vse, ki jih zanimajo električna vozila.

Ocenjen domet je nihal od zunanje temperature. Če je bilo sončno in s tem višje temperature, se je domet avtomatično podaljševal in obratno, padal z nižjo temperaturo v bolj meglenih predelih poti.

Na poti proti Ljubljani

Za popestritev poti pa še izredna novica. Nekdo se na avtocesti vozil v nasprotno smer. Na našo srečo je prišlo do preklica obvestila, saj je nevaren voznik zapustil avtocesto.

15.14 Ljubljana

Parkirišče ob ljubljanskem Tesla Superchargerju je plačljivo. Vendar če obiščete hotel Four Points by Sheraton MONS, je parkiranje brezplačno. Zaradi Tesle X smo ostali malo dlje, saj smo jo napolnili iz 19 % na 50 %.

Postanek v Ljubljani

Stanje TESLA S3XY vozil pri ljubljanskem Tesla Superchargerju (221 km)

32 %, 19 kWh/100km Miha Martini, Tesla Model S 75 D

39 %, 18 kWh/100km Ignac Završnik, Tesla Model 3 AWD LR

19 %, 23,5 kWh/100km X  Dubravka Gramc, Blaž Hrovat  Tesla Model X 100D

– zaradi nadaljevanja poti smo v Ljubljani napolnili z 19 % na 50 %

46 %, 16,6 kWh/100km Y  Matjaž Potrč,Tesla Model Y AWD LR

Odpeljali smo naprej, proti 102 kilometra oddaljenemu Kopru, kjer smo imeli test hitrosti polnjenja vozil s CCS priključki. Pot je sicer zaradi del na avtocesti potekala malo počasneje, kot je to običajno. Posledično smo imeli tudi nižjo porabo za ta letni čas.

Proti Kopru

16.42 Koper

Koper

Žal nam pri Tesli X test moči polnjenja ni uspel, saj vozilo ni imelo CCS vmesnika. Vsem lastnikom, ki nimajo CCS vmesnika, priporočamo to nadgradnjo.

Stanje TESLA S3XY vozil pri Ionity ultra hitri polnilni postaji v Kopru (323 km) in rezultati 6-minutnega polnjenja, s katerim naredimo test povprečne moči polnjenja:

5 %, 18,1 kWh/100km S  Miha Martini, Tesla Model S 75 D

– 83 kW (v 6 minutah s 5 % na 15 %)

14 % , 17,5 kWh/100km 3 Ignac Završnik,Tesla Model 3 AWD LR

– 181 kW (v 6 minutah s 14 % na 36 %)

24 %, 22,7 kWh/100km Dubravka Gramc, Blaž Hrovat,Tesla Model X100D

* ni imel CCS vmesnika

24 %, 16 kWh/100km Y Matjaž Potrč, Tesla Model Y AWD LR

– 124 kW (v 6 minutah s 24 % na 39 %)

* Rezultati 6-minutnega polnjenja, s katerim naredimo test povprečne moči polnjenja.

Na Ionity Koper sta nas prijetno presenetila člana DeMS društva Lucija in Marjan. Skoraj neopazno sta se pojavila pri polnilnih postajah. Pogovori na temo porabe, moči polnjenja in podobno so stalna tema ob takšnih postankih. Tesla Model Y nas je presenetil v porabi glede na ostale modele. Izboljšave, ki so stalnica v proizvodnji Tesla vozil, se takoj vidijo v takšnih primerjalnih testih.

Po testu povprečne moči polnjenja v Kopru smo se odpeljali proti Piranu, da smo ujeli zadnje sončne žarke za zadnjo skupinsko fotografijo.

Proti Piranu

17.29 Piran

Piran
Tartinijev trg

Vtisi udeležencev.

Miha Martini. Test vseh 4 modelov Tesla vozil je dokazal, da strah pred premajhnim dometom njihovih vozil resnično ni potreben. Pozitivno je presenetil novi Model Y, ki ima vgrajeno toplotno črpalko, s katero je ob temperaturah 216 °C uspel doseči izjemno nizko povprečno porabo (16 kWh/100km). Komaj čakam teste novih Model S in X, ki so v prihodu (nekje 2022). Uporabniška izkušnja polnjenja na Tesla polnilni infrastrukturi je še vedno močno pred konkurenco. V zadnjih letih se opazi napredek in postaja vse bolj uporabna, največjo težavo pa še vedno vidim v preveliki razvejanosti in različnih ponudnikih polnilnih mrež. Pri tem sicer močno pomaga tudi društvo DeMS, ki ga vsem uporabnikom električnih vozil zelo priporočam. Po 323 km sem najbolj navdušen nad Tesla Autopilot, brez katerega bi bila pot mnogo težja.

 

Ignac Završnik. Ideja o testu vseh trenutno dobavljivih Tesla modelov se je končno uresničila. Z veseljem sem pomagal pri  organizaciji zunanjih pokroviteljev. Potrdilo se je moje prepričanje, da je Tesla trenutno prva na področju preprostosti uporabe njihove polnilne infrastrukture, naj bo to zgled tudi ostalim deležnikom, ki vstopajo ali pa so del tega trga. Ekipa DeMS Tesla S3XY se je izkazala za pravo ekipo, ki jih združujejo enaki interesi na področju e-mobilnosti. Skupaj v prihodnost je naš slogan.

 

Dubravka Gramc. V tem testu sem vozila Teslo X, ki nam jo je prijazno posodilo podjetje GEN-I, in se v vožnji izmenjevala z Blažem Hrovatom. Tesle skupaj s storitvijo Tesla Supercharger predstavljajo res izjemno izkušnjo za uporabnike. Vozilo te samo navigira do najbližje polnilnice Supercharger, pred tem samo sproži predpripravo baterije na polnjenje, napiše ti, s koliko % baterije boš predvidoma prišel na cilj, na polnilci Supercharger se ni potrebno prijaviti s kakšno kartico, ampak smo priklopiš in polniš. Težava pa lahko nastane, če vozilo nima CCS vmesnika in prideš do druge hitre polnilnice, ki ni Teslin Supercharger, kar se je zgodilo pri tem Modelu X. To je pomenilo, da vozila na drugih hitrih polnilnicah, ki niso Teslini Superchargerji (ti so v Sloveniji samo na treh lokacijah), nismo mogli hitro polniti. Teslo X smo lahko na drugih polnilnicah polnili samo preko AC priključka, ki pa je precej zamudno. Vozilo je veliko in prostorno, s težo čez 2,5 t. Osebno mi je to prevelik in preširok avto in bi bil za vsakodnevno rabo kar malo okoren. Vsekakor priporočam novim lastnikom električnih vozil, da bodo pozorni, da imajo omogočene možnosti polnjenja vozila z različnimi priključki (Tip 2 in CCS ali Tip 2 in CHAdeMO) na vseh polnilnicah. Tesla X je med vsemi modeli ukradla največ pogledov mimoidočih zaradi zadnjih vrat, ki se odpirajo navzgor (falcon wings). Je avto za show. Ostali modeli Tesel so se odlično izkazali na poti po najdaljšem avtocestnem odseku brez vmesnega polnjenja od Lendave do Kopra s presenetljivo nizko porabo. Odlična družba in skupni interesi sodelujočih glede e-mobilnosti so izjemen plus pri takšnih dogodkih, ki nas povezujejo. S takimi testi vozil in z delovanjem v društvu DeMS pa lahko širimo znanje tudi drugim. Komaj čakam naslednji test vozil. 🙂

 

Blaž Hrovat. V modelu X sem prevozil skoraj 360 km v tem dnevu. Tako da moram pohvaliti prostornost v vozilu ter sprednja sedeža. Preglednost zadaj je malo slabša, ampak ob vklopljeni zadnji kameri ni problema. Moč vozila za tako velik in težek avto, dobrih 2500 kg ter 680 konjev, je presenetljiva – dobesedno te pospešek preseneti in zalepi na sedeže. Žal pri tem letniku Tesle, če nimaš avtopilota, ne deluje radarski tempomat niti lane assist, kar sem osebno zelo pogrešal. Seveda najbolj znana so v modelu X falcon wing zadnja vrata, ki sem jih ob vsakem postanku dvignil. Model X je poziral pred vsemi kot pav. 🙂 Drugače sem pa imel v sami vožnji občutek, da je vozilo že malo obrabljeno, podvozje je zelo trdo ter vsak slab del ceste zelo slabo ublaži. Vse se nekako zelo sliši in občuti nič kaj preveč komfortno. Ter kar vedno zelo hvalimo, celo izkušnjo s polnjenjem Tesel na njihovih super hitrih polnilnicah – priklopiš in polniš ter nastaviš v navigacijo, vse naj bi bilo zelo enostavno. Ampak kljub temu so nastali problemi napolniti Model X tudi kje drugje v Sloveniji na našem izzivu, saj je bilo vozilo brez CCS vmesnika. Tako da zelo priporočam vmesnik CCS ali vsaj Chademo. Lahko pa še nekaj povem o Modelu 3 in Modelu Y. Močno me je presenetila manjša poraba Y, kajti pričakoval sem manjšo porabo trojke. Mislim, da lahko pripišem manjšo porabo Y zaradi toplotne črpalke aka octovalve. Tako da bi bilo zelo zanimivo narediti test z novim Modelom 3 MIC. Pri modelu S ne bom zgubljal besed, je “flagship” Tesle. Skratka Tesla in njene hitre polnilnice, imenovane superchargerji, so odlična izkušnja, ki je ne izkusiš pri nobenem EV-ju. V treh besedah: preprosto, uporabno in hitro! Ter takšne dinamične vožnje tudi ne izkusiš pri nobenem EV-ju, lahko bi hvalil in hvalil, ampak bom kar zaključil. 🙂

 

Matjaž Potrč. Tudi sam sem bil presenečen nad tem, da je imel moj Model Y najnižjo porabo, pričakoval sem, da bo na drugem mestu, za Modelom 3. Verjetno bi tako tudi bilo, če bi bil na testu novejši Model 3, ki ima prav tako octovalve, pa morda letne gume, pa če bi morda vozil v zavetrju Modela X ali Modela Y. 🙂 Sem pa na podlagi izkušenj pričakoval, da Model Y v primerjavi z drugimi ne bo blestel pri hitrosti polnjenja, saj ima vsaj za zdaj LG-jeva baterija moč polnjenja precej omejeno v primerjavi z npr. Modelom 3. Nad vsem drugim pri svojem Modelu Y sem navdušen, še posebej nad avtopilotom, ki je brez težav (ob moji veliki pozornosti in trdnem držanju volana) vozil tudi po avtocestnih gradbiščih s črto samo na eni strani in stebrički na drugi (od drugih priložnosti pa imam izkušnje tudi z nočno vožnjo v gosti megli, prav tako brez težav, črte in druga vozila zaznava bolje oz. hitreje od mene). V tem dnevu prevoženih 675 km je tudi največ, kar sem prevozil v enem dnevu v zadnjih dveh mesecih, odkar imam Model Y, pa ni bilo trenutka, da mi vožnja ne bi bila v užitek. Še povezava do video posnetka.

Krivulje polnjenja*

* Odbirki so narejeni vsako minuto, zato odstotki napolnjenosti niso prikazani linearno.

Predvidevam, da je bila nekoliko nenavadna krivulja polnjenja v Kozini po koncu testa ob vračanju domov posledica tega, da je bil sosednji stebriček, s katerim si je moj avto delil moč, ob mojem prihodu zaseden, ob odklopu pa ne več. Ker me med polnjenjem ni bilo ob avtu, ugibam, da se je sosednji odklopil, ko je moj dosegel 49 %. (Drugače sem že v Piranu kot cilj v navigaciji izbral Supercharger Kozina, kar pomeni, da je Model Y med vožnjo ustrezno pripravil baterijo za hitro polnjenje.)

Hvala podjetju GEN-I za izposojo Tesle X in hvala MOL Slovenija za pogostitev in polnjenje na MOL Pince. Ravno tako hvala Stolpu Vinarium za dobrodošlico.

Zapisal

Ignac Završnik

Leave a Reply