DEMS TEST, VOZILI SMO BMW iX

DEMS TEST, VOZILI SMO BMW iX

DeMS – BMW iX

BMW je v juniju 2021 predpremierno predstavil svoj drugi električni avto z imenom iX. Gre za športni terence SUV velikosti BMW X5 po zunanjih merah in BMW X7 po notranjih merah. BMW iX je zgrajen na namenski električni platformi iz kombinacije aluminija in karbona, kar omogoča odlično prostornost vozila in znosno težo vozila.

Oblika iX je vsekakor drugačna od videnih vozil in razdvaja, podobno kot i3, ki je kljub svoji drugačnosti po vseh letih še vedno oblikovno zanimiv in kupci, ga še vedno kupujejo. V novembru 2021 so prvi primerki avtomobila BMW iX že prišli v salone in našli prve kupce, ki so avtomobile naročili le po slikah in tehničnih podatkih.

Avto Aktiv iz Kranja, nas je prijazno povabil na predstavitev in testno vožnjo. Za vožnjo so bili na voljo iX 40. Pri iX gre poudariti ekološko noto. Vozilo se proizvaja v Nemčiji v Co2 nevtralni tovarni, ki se napaja iz lokalne hidroelektrarne, veliko delov v vozilu je izdelano iz recikliranih materialov, pogonski sklop pa ne uporablja zemljin in redkih kovin. Pogonski motor je izdelan brez trajnih magnetov in redkih kovin, kar omogoča neodvisnost od Azijskih dobaviteljev in izkoriščanja delovne sile v Afriki. Pri BMW trdijo, da je izkoristek motorja 93 %. Notranjost je sicer mogoče naročiti tudi v usnju, ki je obdelano z naravnim olivnim oljem, večino notranjosti pa temelji na umetnih materialih.

Prvi vtis zunanjosti je impresiven in v realnosti je videti precej lepši, če lahko tako zapišem, mogoče gre to dejstvo pripisat tudi, da so bili vsi testni primerki v temni barvi, in je bilo tako videti precej manj kontrastne črnine in do izraza pridejo tudi novi bronze detajli. Ko se človek usede za volan BMW iX je občutek, kot bi se usedel v zofo v dnevni sobi in ne v vozilo. Sedeži so mehki in udobni, vse je mehko oblazinjeno v plišastem blagu, vključno z armaturo, za doplačilo seveda tudi v usnju. V oči takoj padejo Swarovski detajli, ki dajejo še posebej prestižen občutek. Posebej odličen je zvočniški sistem Bowers & Wilkins, ki vas bo stal dodatnih 6 tisočakov.

Celotna notranjost je zgrajena okoli voznika, kar je najprej razvidno iz ukrivljenega zaslona pred voznikov, ki je res impresiven, posebej pa moram pohvaliti njegovo intuitivnost in preprostost uporabe. Brez dlake na jeziku lahko zatrdim, da je najboljši programski vmesnik izdelek v razredu. Lebdeča zaslona sta v resnici dva povezana v eno in velikosti 12,3 palcev pred voznikom in 14,9 palcev info zabavni zaslon.

Naš testni primerek, je bil opremljen s stekleno streho, brez možnosti odpiranja. Ker je BMW iX tehnološko napreden, so senčenje stekla vgradili kar v steklo, ki se s pritiskom na steklo zatemni, podobno kot, če bi zaprli zastor, le da je precej hitreje in neslišno. Žal se ne da nastavljati stopnje zatemnjenosti, kot to sicer poznamo iz Boeingov 787 za temnenje stranskih stekel.

V Sloveniji sta trenutno na volji različici iX 40 s pogonom na zadnji kolesni par in močjo 240 kw oz. 326 KM, 630 Nm navora in manjšo 71 kWh neto baterijo, ter ix50 s pogonom na vsa 4 kolesa ter dvema elektromotorji s skupno močjo 385 kW oz. 523 KM in večjo 105 kWh neto baterijo. Moči primeren je tudi pospešek 6,1 oziroma 4,6 sekunde od 0 do 100 km/h in elektronska omejena hitrost na 200 km/h. BMW iX je s svojio dolžino 4953 mm in skoraj 2,5 tone teže velik in težak avtomobil, vendar motorji tudi v šibkejši različici dobro opravljajo svoje delo in v svoji vožnji skriva svojo težo in velikost. Kasneje bosta na voljo tudi model ix30 in najmočnejši ixM60, predvidena moč motorja več kot 450 kW oziroma 600 konjskimi močmi. kapaciteta baterija še ni znana

Na voljo je tudi 4 kolesno krmiljenje, ki se poda velikost in olajša vožnjo po mestnih ulicah, žal ga nismo uspeli preizkusiti. Serijsko je iX opremljem z zračnim vzmetenjem z nastavitvijo normalne, športne ali ekonomične vožnje. V programu normal se avto pelje na zračnih blazinah, in nekako odstrani luknje s slovenskih cest, v načinu sport pa se pokaže športen karakter BMW vozil.

Vožnja je res izjemno tiha in na nivoju dnevne sobe. Mehki sedeži imajo manj bočne opore, kot smo jo sicer vajeni v BMW, vendar se fotelji podajo zasnovi vozila.

Med testno vožnjo smo se ustavili na Ionity polnilnici. iX 40 se polne z močjo DC 150 kw, kar smo preverili v praksi in lahko potrdimo, da tehnični podatki o hitrosti polnjenja držijo.

Med polnjenjem smo se usedli še na zadnje sedeže in preverili tudi prostornost prtljažnika. Sedenja zadaj odlično, prostora na zadnjih sedežih veliko. Velikost in oblike odpiranja vrat prtljažnika razočara. Prtljažnik je majhen glede na dimenzije vozila, v dvojnem dnu se sicer skriva še nekaj prostora, pa vendar odločno premajhen za dimenzije vozila.

Integrirane zadnje luči se karakterju avta ne podajo in gre vsekakor za slabši del avtomobila.

Med vožnjo smo preizkusili tudi nekaj asistenčnih sistemov, s katerimi pri BMW iX res niso skoparili. Vzdrževanje razdalje in vožnja po sredini voznega pasu so naravnost odlični in prepričljivi. Volan je kapacitiven in se ga je treba le rahlo dotikati, ni treba obešati teže na volan.

Avto zaznava stranski promet, kolesarje in pešce pri zavijanju desno, nasproti vozeč avtomobil pri zavijanju levo, zna pa avto sam odparkirati s parkirišča in še kaj bi se našlo, kar nismo uspeli prizikusiti. V sodelovanju z odličnim projekcijskim zalonom je upravljanje avta, res enostavno in prepričljivo.

Na testu smo uspeli prizkusiti le iX 40 z manjšo baterijo, ki je na testu porabil zmernik 25 kwh na 100 km. Gre za kombinirano vožnjo, polovico avtoceste in polovico primestne vožnje. Taka nizka poraba je kar spodoben podatek, za tako veliko in težko vozilo. Vsekakor pa smo uspeli narediti premalo kilometrov, da bi lahko realno ocenili podatek o porabi.

Povpraševanje strank je večinoma po iX50 modelu, preprosto zaradi večje baterije, ki je nujna za tako velik avto.

BMW je serijsko opremljen z »one pedal drive«, ki poustvarja ležerno križarjenje. V večini primerov ni potrebno premikanje noge s plina na zavoro, saj je mogoče avto voziti le s plinom in regeneracijo do popolne zaustavitve.

Pri nakupu BMW iX pa moramo poznati še nekaj dejstev glede dobavljivosti in cene. Cena cenejšega iX 40 se začne pri skoraj 82 tisočakih, brez posebne dodatne opreme, model ix50 pa se začne pri malo več kot 108 tisočakih v evrih. Z dodatno opremo se cena hitro dvigne še za kakšnih 20 do 30 tisočakov. Tudi če imate denar v žepu in se odpravite v nakup, pa vam trgovci ne morejo zagotoviti, da bi avto dobavili v letu 2023, saj je povpraševanje po BMW iX enostavno presegla najbolj optimistična pričakovanja.

Veliko povpraševanje gre pripisat tudi dejstvu, da konkurence ni veliko. Tesla X, Audi e-tron, Jaguar i-Pace in tu se konkurenca zaključi. Mirno lahko zatrdim, da je polno opremljen ix50 pred konkurenco v skoraj vseh pogledih in trenutno najboljši električen SUV, le dobiti ga ne morete prav hitro, oziroma niti ni jasno, kdaj je dobavljiv.

HVALIMO:

  • Vtis dnevne sobe na kolesih
  • Prepričljivi asistenčni sistemi
  • Nizka poraba in velika baterija

GRAJAMO:

  • Vrata brez okvirjev, pri vsakem zapiranju stekla ustvarjajo neprepričljiv zvok
  • Dobava novih vozil v letu 2023 (po navedbah trgovcev)

 

Simon Zgonc

Triglav v ozadju

Leave a Reply