Poslovna pot nas je vodila od Ljubljane pa do Brežic. Za razliko od prejšnjih poti smo si izbrali električni kombi Nissan eNV200. Glede na primerjavo z Nissan Leaf-om s 24 kWh baterijo smo pričakovali večjo porabo in posledično manjši doseg.
Google je izračunal natanko 106 kilometrov med Ljubljano in Čatežem (BS Starina). Torej ob povprečni hitrosti 100 km/h, bi pot zmogli brez vmesnega polnjenja. Pa še dejstvo, da Ljubljana leži na nekaj višji nadmorski višini, bi pripomogla k manjši porabi. |
Na pot smo se odpravili ob 08:15 uri zjutraj. Temperatura 7 stopinj, lepo delno sončno vreme, stanje baterije 97 %.
Do prve hitre polnilne postaje BS Starine je bilo natanko 71,7 kilometrov. Kljub zadostni rezervi električne energije smo se ustavili na hitri polnilni postaji. Pred začetkom polnitve je bila ura 09:07 in števec je pokazal, da imamo 40 % preostale energije. Povprečna poraba energije je pokazala 15,6 kWh na 100 kilometrov.
V 10 minutah smo napolnili za 5,3 kWh električne energije oziroma dvignili napolnjenost baterije iz 40 % na 67 %. Pot do BS Grič (Čatež) je kratka in sicer natančno 32,9 kilometrov. Povprečno hitrost smo zato dvignili na 100 km/h in več, saj ni bilo potrebe po kakšnem varčevanju. Posledično se je tudi povprečna poraba dvignila na 16,8 kWh na 100 kilometrov. Za 32,9 kilometrov smo porabili 30 % energije. Brez postanka na BS Starine bi prispeli z 10 % ostankom energije v bateriji, ob vožnji med 95-100 km/h. |
ZaključekUporaba električnega kombija Nissan eNV200 je energijsko bolj potratna v primerjavi z Nissan Leaf-om. Povprečje je bilo cca. 17 kWh na 100 kilometrov. V enem kosu brez polnjenja lahko po avtocesti, ob hitrosti med 95 do 100 km/h, prevozimo od 110 do 120 kilometrov. Ta doseg nam ob trenutno postavljeni infrastrukturi hitrih polnilnih postaj omogoča pot po vsem avtocestnem križu brez težav. Ob tem je treba poudariti, da so hitre polnilne postaje delovale brezhibno. |