DeMS testira električna tovorna vozila

DeMS testira električna tovorna vozila

Scania je na trg lansirala svoj prvi, popolnoma električni tovornjak za kratke in srednje dolge poti.

V bistvu se ne razlikujejo dosti od klasike

 

Na povabilo Scania Slovenije sva se predsednik DeMS-a Ignac Završnik in moja malenkost udeležila predstavitve in testne vožnje s tovornimi vozili na električni pogon znamke Scania. Scania 25P tovornjak, skupne dovoljene teže 18 ton, poganja trajni magnetni elektromotor, hlajen s pršenjem olja, skupne moči 295 kW pri 2200 Nm navora in kapaciteto baterije 300 kWh. Baterije so nameščene v devetih blokih, po štiri na vsaki strani in pod kabino zraven elektromotorja.

CCS priklop

Možna je tudi konfiguracija z manjšo kapaciteto baterije, 165 kWh v 5 blokih, ki je primerna za smetarska vozila ali podobne dejavnosti, pri katerih dnevni krog ni daljši od 130 km. Polni se preko CCS priključka z maksimalno močjo 130 kW. Na DC polnilnici primerne moči, je vozilo z manjšo baterijo napolnjeno v manj kot 55 minutah, z večjo pa v 100 minutah. Midva sva se popeljala s tovornjakom, ki je imel kapaciteto baterije 300 kWh in možnosti naklada 12 ton. Seveda poraba elektrike pri tako velikem in težkem vozilu ni majhna in se vrti med 80 in 130 kWh/100km, odvisno od obremenitve. Deklariran domet je 250 km.

Baterijski pogled

Sama vožnja je bolj podobna osebnemu kot tovornemu vozilu. V tovornjaku ni hrupa, vožnja je zelo mirna in gladka. Menjalnik ima dve stopnji, pri hitrosti 60km/h se preklopi v drugo prestavo. Podobno kot pri fosilnem tovornjaku, ki ima retarder, je v tovornjaku Scania 25P ročka, ki ima 5 stopenj regeneracije. Takšno vozilo ni namenjeno za špedicijo, ker ima prekratek domet in prepočasno polnjenje, idealno je za mestna središča in okolico za dostavo blaga v trgovine in do kupcev, odvoz odpadkov, gradnjo novih stavb in vzdrževanje infrastrukture. Pri Scaniji Slovenija vam ob nakupu vozila nudijo kompletno storitev, kot sta servis in prenosna polnilna postaja DC. moči 40 KW znamke Kempower. Na vašo željo lahko sledijo tudi vašim vožnjam in vam izračunajo najbolj optimalne poti, poskrbijo kdaj in kje je treba polniti in s tem razbremenijo voznika.

 

Ena od zanimivosti tega vozila je zadnja nastavljiva komora, kjer se s pomočjo hidravlike lahko zmanjša nakladalni prostor in spusti na višino kabine. S tem se močno zmanjša upor zraka in posledično tudi poraba.

Ogledali smo si tudi vozilo za odvoz smeti, kjer je podjetje Narbo izdelalo nadgradnjo z lastnim pogonom in baterijo, ki deluje neodvisno od vozila. Ob takšnem vozilu sploh ne boste vedeli kdaj so vam odpeljali smeti, ker vse deluje zelo tiho. In na koncu pridemo do cene. Scania za tovornjak, ki ima baterijo kapacitete 300 kWh zahteva 300.000 €, kar se na prvi pogled sliši ogromno. ampak ne smemo pozabiti, da identična vozila s fosilnim pogonom potrošijo od 30 do 50 litrov dizelskega goriva in razlika v ceni vozil se tako z vsakim prevoženim kilometrom zmanjšuje.

Zapisal

Boštjan Završnik

Leave a Reply