Na prelep sončen dan smo se člani in lastniki vozil Tesla odpravili na primerjalni test najbolje prodajanega električnega križanca Tesla Model Y. Vsi trije modeli so v izvedbi AWD ali s štirikolesnim pogonom in z večjo baterijo, Long Range. Kakšne so razlike med prvim Modelom Y in najnovejšim, smo poskušali ugotoviti v tem primerjalnem testu.

Pa začnimo na začetku, prvi Modeli Y so se začeli prodajati v Sloveniji v letu 2021 in točno tako imamo mi na testu, Model Y s štirikolesnim pogonom in z večjo baterijo. Točno ta izvedenka je imela baterijo 75 kWh bruto ali 70 kWh neto po podatkih z auto-data.net. Lastnik vozila pravi, da bi naj bila kapaciteta baterije pri novem vozilu približno 72 kWh in ima zdaj po slabih štirih letih še 68 kWh. Ta baterijski sklop je pri Tesli malo neznan, kajti že konec leta 2021 so se začele pojavljati baterije LG NMC iz Giga Shanghai s kapaciteto 82 kWh bruto ali 78 kWh neto, pred tem pa so bile Panasonic NCM z 78 kWh bruto ali 75 kWh neto. Ta izvedenka iz leta 2021 je brez pokrova/police v prtljažnem prostoru in ima računalniški procesor Intel ATOM HW3, podvozje naj bi bilo trše, ampak se pozna samo na slabših cestah, na avtocesti ni zaznati tršega podvozja. Notranjost je popolnoma enaka kot pri vseh Modelih Y od 2021 do 2024. Vozilo je opremljeno še s parkirnimi senzorji in originalnimi 19-palčnimi platišči.

Na našem testu sledi Tesla Model Y iz leta 2023, ki ima baterijo s kapaciteto 82 kWh bruto ali 78 kWh neto proizvajalca LG in s kemijsko sestavo NMC. Podvozje bi naj bilo nastavljeno na udobnejšo vožnjo in zdaj ima že računalnik s procesorjem AMD Ryzen HW3. Vozilo je še zmeraj opremljeno s parkirnimi senzorji, v prtljažnem prostoru pa ima zdaj pokrov / polico. Notranjost je še zmeraj popolnoma enaka kot na začetku proizvodnje. To vozilo je bilo dodatno opremljeno z 20-palčnimi platišči.

Zadnji in najnovejši ter težko pričakovani Model Y s kodnim imenom Juniper je v celoti izboljšano vozilo. Začnimo pri podvozju, ki je zasnovano za mehkejšo in udobnejšo vožnjo. Zaradi pnevmatik z manjšim indeksom hitrosti in mehkejšega podvozja je pri LR in RWD zaradi varnosti omejena hitrost na 201 km/h. V kabini je vozilo veliko tišje zaradi boljše izolacije, tudi zdaj so vse stekla dvojno zastekljena. Sprednji del vozila je popolnoma nov z videzom v slogu Cybertrucka z ledbarom zgoraj ter spodaj ločenimi dolgimi in kratkimi lučmi. Tudi zadek je popolnoma nov z zanimivo zadnjo lučjo, ki sveti od zgoraj na spodnji del odbijača. Po prenovi Modela 3 so odstranili ročko za smernike in ročko za določanje smeri vožnje, toda pri novem Modelu Y so obdržali ročko za smernike. Tudi na zadnji klopi je vozilo deležno LCD-zaslona kot pri prenovljenem Modelu 3. Testni Model Y je v izvedbi Launch Series, o kateri lahko več preberete na povezavi.

Na hitrih Teslinih polnilnicah v Ljubljani smo vse tri Modele Y napolnili na 100 % in se odpravili do hitrih Teslinih polnilnic v Kopru. Tako smo ugotovili točne porabe vozil in točen znesek v evrih, koliko je vsako vozilo porabilo za ta odsek ceste v dolžini 100 km. Med potjo smo tudi zamenjali voznike vozil in tako lažje ugotovili razlike v vožnji.
Pot proti Kopru je potekala brez zastojev, prvi postanek in menjava voznikov je bila na počivališču Ravbarkomanda.
Podatki za Model Y 2023:
Podatki za Model Y 2025 Juniper:
Pot smo nadaljevali proti Kopru, sam sem presedlal v Model Y 2021. Razlike v vožnji med 2021 ter 2023 nisem opazil. Pot smo nadaljevali po avtocesti s hitrostjo do 130 km/h, po predpisih. Na počivališču blizu Divače smo spet zamenjali voznike. Tokrat sem prisedel v novi Model Y kot sovoznik. Takoj ko je vozilo speljalo, sem občutil veliko veliko tišjo kabino ter izjemno mehko in udobno vožnjo. Tudi sami materiali v kabini so zdaj še na višji ravni premijske kakovosti. Tudi v predoru je ostal novi Model Y v kabini zelo tih. Ko smo prispeli v Koper na superchargerje, je bila kot vedno na tej lokaciji gneča in en od osmih SC ni deloval, takoj za tem je nehal delovati še en. Tu so podatki vožnje iz SC Ljubljana do SC Koper v dolžini 101 km.
Tesla Model Y 2021:
Tesla Model Y 2023:
Tesla Model Y Juniper 2025:
Tesla Model Y 2023 je za 101 km porabil 17,4 kWh ali 28 % baterije, torej s 100 % na 72 % na cilju. Na SC Koper smo vozilo napolnili nazaj na 100 % in dobili točen podatek, koliko nas je stala ta vožnja: 9,23 € za 101 km. Še podatek s polnilnice glede prenesenih kWh, ki so bile zaračunane po 0,42 €.

Tesla Model Y 2021 je za 101 km porabil 19,3 kWh ali 32 % baterije. To pomeni s 100 % na 68 % na cilju. Tudi tu smo dobili podatke polnilnice za prenesene kWh ter ceno polnjenja v samem vozilu. To smo sicer dobili samo v tem vozilu, saj 2023 za polnjenje uporablja napotitvene točke, 2025 pa je medijsko vozilo. Tako je za Model Y 2021 101 km stal 9,76 €. Še podatki s polnilnice:

Tesla Model Y Juniper 2025 je za 101 km porabil 17,0 kWh ali 25 % baterije, torej s 100 % na 75 %. Po podatkih polnilnice za preneseno energijo je vožnja stala 8,82 €. Še slika polnilnice:

Ali je razlika med Modelom Y iz leta 2021 in že malo izboljšanim iz leta 2023? Ali je novi Model Y Juniper z enako baterijo 82 kWh bruto ali 78 kWh neto z izboljšano aerodinamiko varčnejši? Da, na našem primerjalnem testu lahko to potrdimo. Poraba je manjša in zato je tudi vožnja cenejša. Tudi udobje je zelo izboljšano zaradi drugačnega podvozja, izolacije vozila ter vrhunskih materialov v kabini in izdelave vozila. Zdaj tudi lahko ločimo novi Model Y po zunanjosti od Modela 3, kajti novi značaj vleče na Cybertruck ali Cybercab. Končno Model Y ni več napihnjen Model 3, ampak samosvoje vozilo z značajem.
Zapisal Blaž Hrovat
Primerjalni test Tesla Model Y, YouTube: https://youtu.be/ZHgtW4UemHU?si=T_Qnm-gp6BxxGEa-
Prvi vtisi Tesla Model Y, YouTube: https://youtu.be/C18_KLmzkPM
DeMS zapis Tesla Model Y Juniper: https://dems.si/tesla-model-y-launch-series/
DeMS zapis prvi vtisi Model Y Juniper: https://dems.si/tesla-model-y-awd-juniper-prvi-vtisi-izkusenega-lastnika/
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.