Na zimsko februarsko nedeljo zjutraj smo se zbrali ob priložnosti, ki je ljubitelj električnih vozil ne sme zamuditi, preveriti zmogljivosti testnega modela v okviru Siolovega testa.
Seveda, saj gre za znamko vozila, brez katere ne bi nikoli bilo tako hitrega premika vozil s fosilnih goriv na elektrifikacijo. Govorimo o znamki Tesla ter o modelu vozila iz leta 2012, Model S.
Prenove je bil deležen že pred dvema letoma v ZDA, zdaj je končno prišla tudi v Evropo. Po zunanjosti je ostal skoraj enak, ampak tehnologija in izdelava sta na veliko višji ravni. Kot je znano, pri Tesli nov ali prenovljen model najprej predstavijo v najvišji različici, v tem primeru najprej Model S Plaid.
Kaj to pomeni? Vozilo s 1020 konjskimi močmi ter tremi motorji, dvema na zadnji osi ter enim spredaj. Navadna običajna limuzina za pet potnikov in ogromnim zadnjim prtljažnikom za tovor ter sprednjim, imenovanim “frunk”, ki je celo tapeciran, brez trde plastike, od 0 do 100 km/h pospeši v dveh sekundah.
Polnjenje je neverjetno, z 250 kW moči polni do 38 %, temu sledi rahel padec. To pomeni v 12 minutah z 10 % do 52 % ali z 10 % do 80% v 27 minutah.
Nekaj novega, česar je človek navajen bolj v letalu, je volan, imenovan yoke (slovensko jarem), ki je zgoraj odrezan, namesto obvolanskih ročic pa uporabljamo gumbe na volanu – za smernike, kar se meni zdi zelo uporabna zadeva, pa tudi gumb za hupo in pranje prednjega stekla. Smer vožnje izbiramo kar na glavnem zaslonu. Vožnja kljub brutalnim pospeškom je lahko zelo varčna, govorimo o avtocestni vožnji do 130 km/h, kjer brez težav lahko brez polnjenja prevozimo 500 km. Kapaciteta baterije je neto 98 kWh. Sprednja sedeža sta zelo udobna, oba ogrevana in hlajena, kar vabi na zelo dolgo potovanje. Zadnji sedeži so tudi zelo udobni in v naslonu za roke, ki se spusti iz srednjega sedeža, tudi z brezžičnim polnilcem za dva telefona.
Med sprednjimi sedeži zadaj je tudi manjši zaslon, občutljiv na dotik, na katerem nastavljamo ventilacijo, gretje sedežev ter gledanje Netflixa in YouTubea tudi med vožnjo. Na zadnji klopi se odrasle osebe ne bodo počutile najbolje zaradi visokega položaja za noge, kar je znano že od prve različice Modela S in tako je ostalo tudi tu. In to je velik minus za tako veliko potovalno limuzino.
Največji plus in največja prednost v vseh vozilih Tesla je superiorna programska oprema, ki omogoča predgretje baterije, informacije o zasedenosti polnilnic in tarifah polnjenja, uporabo Netflixa, Disney + in YouTubea ter Spotfyja, inovativno in preprosto uporaba vseh funkcij vozila na enem mestu, odlične asistenčne sisteme itd. V Modelu S Plaid ima sistem za upravljanje vozila zmogljivosti konzole PlayStation 5 s procesorjem AMD Ryzen. V sistemu lahko igramo igre, ampak naložiti si jih moramo sami, kot pri igralnih konzolah. Prve različice Modela S Plaid v ZDA so imele 8 GB pomnilnika, kar ni omogočalo igranja iger, evropska različica pa ima 16 GB in omogoča igranje kot z najnovejšimi konzolami. Med polnjenjem vozila tako ne bo dolgčas, prihaja pa tudi možnost, da bi vozilo uporabljali kot konzolo in zrcalili sliko igranja iger domov v dnevno sobo na domači televizor.
Skratka, Plaid ne razočara v nobenem pogledu ter ima veliko več, česar drugi nimajo. Cena? Če obstaja vozilo, v katerem lahko vozimo pet oseb in pospeši v dveh sekundah do 100 km/h ter polni izjemno hitro, temu pa dodamo še igranje iger na ravni vseh najnovejših konzol ter za piko na I omrežje zelo zanesljivih hitrih polnilnic po celem svetu, in to vse za dobrih 140.000 €, mislim, da konkurence ni.
Blaž Hrovat
S Teslo Model S Plaid sem se najprej peljal zadaj, zato prvi vtis ni bil dober, saj ob svoji višini nisem navajen, da bi v katerem koli avtu sedel tako, da stegen ne bi mogel imeti na sedežu in da ne bi mogel nog vsaj malo potisniti pod sprednji sedež. Ampak sem na to hitro pozabil, ko sem se začel »igrati« z zaslončkom, namenjenim potnikom zadaj. Z njim uravnavamo temperaturo, usmerjamo zrak, nastavljamo moč ogrevanja posameznega sedeža, izbiramo glasbo ali tudi med vožnjo gledamo Netflix, YouTube ali Twitch.
Prvi vtis za krmilom avta je bil povsem drugačen. Nastavitev na zaslonu sem seveda povsem navajen iz svojega Modela Y, privajanje je zahtevalo predvsem vklapljanje smernikov, saj imam seveda po vseh prevoženih kilometrih z najrazličnejšimi vozili povsem avtomatizirano uporabo leve obvolanske ročice. Še posebej sem iskal, kje je stikalo za vklop desnega smernika, pred zapuščanjem krožišča, ko je bil jarem zaradi vožnje v krogu obrnjen še levo – ročica je v avtu vedno na istem mestu, ne glede na to, kako je obrnjen volan, tipke pa se z obračanjem premikajo, in če takrat držiš krmilo samo z desno roko, začneš z levo iskati tipke … In seveda sem pri obračanju najprej hotel zagrabiti volan na zgornjem delu, pa tam ni bilo ničesar. Mislim sicer, da bi se tudi takšnega krmila hitro navadil, in če bi se sam odločal za nakup, verjetno ne bi vzel navadnega volana, ki je zdaj na voljo brez doplačila, saj tudi v tem primeru ostaja vklapljanje smernikov z gumbi, obvolanskih ročic ni možno dobiti.
Pospeški so res nori, še posebej, ko te kot potnika presenetijo med vožnjo, čeprav se pelješ že okrog 100 km/h. Takrat sem bil vesel, da sem imel za seboj vzglavnik. Pa niti nismo preizkusili najhujših, tistih v načinu drag strip, ki najprej zahtevajo ogrevanje baterije na optimalno temperaturo.
Model S Plaid. Brutalni pospeški, dovršena notranjost, “Yoke” volan in ultra hitro polnjenje vas preseneti pri najnovejši Tesla Model S Plaid. Sodelovanje z Gregorjem Pavšičem vedno prinaša sinergijo znanja in izkušenj, ki se vidijo v čedalje boljših zapisih s področja električne mobilnosti z ene in druge strani. Spodaj je posnel pospeške do 200 km/h v 7,3 s. Odlični rezultati.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.