DeMS – MINI Aceman SE, zlata sredina Minija

DeMS – MINI Aceman SE, zlata sredina Minija

Leta 2020 sem prvič zapeljal električnega Minija v izvedbi Cooper SE (https://dems.si/mini-cooper-se/), zdaj je tu prenovljeni Mini Aceman SE.

V izvedbi Aceman je nekaj med Cooperjem in Countrymanom. S petimi vrati in malo bolj dvignjen od tal je zelo uporabno vozilo in še vedno v pravem pomenu imena Mini, kajti Countryman je že precej večje vozilo. No, kaj je novega v prenovljenem Miniju? Pri izvedbi Aceman, ki je na testu, lahko izbiramo izvedbo Aceman E z baterijo 42 kWh bruto / 38 kWh neto s 185 konji ali Aceman SE s 54 kWh bruto / 49 kWh neto z 214 konji. Z manjšo baterijo hitro DC-polnjenje doseže moč največ 70 kW, z večjo baterijo pa 95 kW. Obe se počasi polnita z do 11 kW.

Opazna rdeča črna kombinacija

Notranjost vozila je zelo razgibana in na armaturni plošči in na vratih je polno blaga. Značilno okrogli LCD nudi vse potrebne informacije in nastavitve na enem mestu, head-up display pa le osnovne. Da se navadiš na multimedijski sistem, potrebuješ nekaj časa, ampak ko ga usvojiš, ni težav. Aceman ima veliko voznih programov, eden izmed njih je še posebej zanimiv, in to je timeless, ki celotni zaslon spremeni v staromoden števec, kot ga je imel Mini pred 40 leti.

Okrogli ekran je posebnost

Pod okroglim zaslonom so tradicionalni Minijevi gumbi, vrtljiv ključ, s katerim zaženeš sistem, in ročica, s katero upravljaš smer vožnje. Še posebej mi je v električnem vozilu všeč vožnja z enim pedalom, in v načinu B lahko Acemana tako tudi voziš. Ozvočenje Hrman Kardon je izjemno, dodani so tudi svetlobni elementi v kabini, projekcija na armaturno ploščo in ob odpiranju vrat. Razvajal me je tudi z masažo voznikovega sedeža. Oba prednja sedeža sta električno nastavljiva in ogrevana. Veliko strešno panoramsko okno je lahko tudi električno zasenčeno.

Pogled v notranjost

Čeprav ni Cooper, se z Acemanom voziš še vedno kot z gokartom. Sam sem ga preizkusil na avtocesti, začel s 96 % napolnjene baterije in s hitrostjo 130 km/h vozil od Domžal do Gorice in italijanskega Tržiča ter nazaj do Kozine, prevozil 210 km, ostalo mi je 24 % baterije. Povprečna poraba je bila 18,1 kWh / 100 km. Z varno zalogo dosega bi šlo po avtocesti tudi 250 km. Preizkusil sem ga še na podeželskih ali lokalnih cestah s hitrostjo do 90 km/h od Domžal do Portoroža in nazaj v Ljubljano, Kranj, Kamnik, Domžale ter čez Ljubljano do Podpeči in nazaj v Ljubljano. Začel sem s 100 % in končal s 7 % ter prevoženimi 390 km brez polnjenja in s povprečno porabo 11,7 kWh / 100 km. 

Vedno opazen

To pomeni, da bo Aceman SE brez težav in brez polnjenja opravil vsakodnevne poti do 400 km. Za premagovanje še večjih razdalj bi se lahko polnil hitreje kot z največ 95 kW, da bi bili postanki zato krajši.

V izvedbi Aceman SE z vso opremo, kot jo ima testno vozilo, ni ravno poceni, znaša namreč dobrih 50.000 €, a z manj opreme je lahko cena precej nižja. Ampak na koncu moramo vedeti, da je to le Mini, kjer plačamo tudi občutek vožnje kot v gokartu in tradicijo.

Predstavitev vozila YouTube: https://youtu.be/llU1ui26TnI?si=cg3U9AzE8k4tz7mL

Doseg avtocesta YouTube: https://youtu.be/iMhoeOB2TWI?si=2GLJiJogcwd15407
Doseg lokalne ceste YouTube: https://youtu.be/EVG4P5pLRsM?si=9X4JfFCqPag4F-Fl

Posebna zahvala Wallis Motor Ljubljana d.o.o. in vodji prodaje MINI Dinu Beriši.

Zapisal
Blaž Hrovat

Leave a Reply