DeMS Potep po Sloveniji z Mercedesom EQA

DeMS Potep po Sloveniji z Mercedesom EQA

Kot je že vsem znano, je ime Mercedes-Benz ime prestiža, ime nemške kakovosti. Tudi sam sem se lahko prepričal v to. Za vikend sem dobil na test Mercedesovo električno vozilo, in to za vikend, ko že vsako leto tradicionalno odpeljemo z DEMS-om 300 km iz Lendave v Koper, ampak k temu se vrnem na koncu.

Mercedes-Benz ima v svoji paleti vozil model GLA in iz tega modela izvira tovarniška predelava v električno vozilo EQA. Kratica EQ v Mercedesovi paleti pomeni električno vozilo. Kot ve vsak poznavalec električnih vozil, je najboljše vozilo, če je narejeno na platformi za električna vozila, kot sta EQE in EQS. Ampak EQA se je kljub temu, da ni na platformi za električna vozila, odlično izkazal. EQA 250 ima vodno hlajeno baterijo kapacitete 66,5 kWh in pogon na prednji kolesi s 190 konjskimi močmi. Obstaja še pogon na vsa štiri kolesa (EQA 300) in tudi močnejši motor (EQA 350). Za polnjenje na javni AC-polnilnici ima vgrajen trifazni polnilec, ki sprejme največ 11 kW moči, hitro DC-polnjenje pa deluje z največ 112 kW. Meni je polnil od 8 do 59 % s 102 kW, kar je odlično za baterijo s 66 kWh.

 

Prepričala me je tudi vrhunska kakovost izdelave vozila. V kabini nas pričaka ambientna osvetlitev, ki jih lahko spreminjamo barvo v skoraj neomejenih kombinacijah, celotna armatura je obdana z mehkimi materiali in usnjem. Vsi detajli v kabini so naravnost izjemi. Tudi sam sem to občutil v nočni vožnji, saj me je ambientna osvetlitev tako očarala, da sem na poti proti domu zamudil odcep na avtocesti. 

Da je vozilo res odlično, dokazuje tudi to, da je Mercedesova navigacija vedno povezana, kar pomeni, da spremlja promet in prikazuje stanje ter zasedenost polnilnic. Ko v navigacijo vtipkamo cilj, nam avto izračuna odstotek napolnjenosti baterije ob prihodu in vmes ponudi polnjenje na polnilnici, če je potrebno.

To je osnova dobrega električnega vozila, pa vseeno tega še veliko električnih vozil danes nima. Z EQA je vožnja tiha ter udobna in zelo uglajena. 190 konjskih moči pri model EQA 250 je ravno dovolj za tako vrsto vozila. 

EQA sem lahko dobro preizkusil na daljši relaciji v praksi. Z DEMS-om smo se odpravili že peto leto zapovrstjo prevozit najdaljši cestni odsek v Sloveniji, iz Lendave do Kopra, kar znaša 305 km. Startal sem baterijo, napolnjeno do 95 %, ter vozil po omejitvah oziroma, kjer se je dalo, tudi med 120 in 130 km/h. Na poti nas je presenetil dež in sodra ter na koncu sonce v Kopru. Na cilj sem prišel z 8 % in 19 kWh povprečne porabe na 100 km ter za pot potreboval dobre tri ure, seveda brez vmesnega polnjenja.

Moje druženje z EQA se je po treh dneh končalo s skoraj 1000 prevoženimi kilometri in skupno porabo 20,5 kWh na 100 km. Vozilo me je zelo prepričalo in bi ga v tem cenovnem razredu raje priporočal kot Mustang Mach-e ali Volvo XC40 recharge, verjetno bi še za piko na i izbral štirikolesni pogon. Mercedes-Benz je le to, kar je, in to upravičeno.

Posebna zahvala za prijaznost in testno vozilo gre avtohiši AVTOPLUS Mercedes-Benz v Kopru.

Zapisal
Blaž Hrovat

Leave a Reply