KIA ESOUL

KIA ESOUL

Dobil sem možnost da preizkusim novo vozilo KIA eSoul s 64 kWh baterijo. Ker sem sam bil lastnik Soula EV s 27kWh baterijo skoraj 3 leta, vam lahko povem iz lastnih izkušenj, da je nova različica prinesla velike spremembe. Za test ga je posodil uvoznik KMAG d.o.o

Pa začnimo pri prvem dnevu, ko smo skupaj z Društvom e-mobilnost Slovenije (DEMS) naredili test najdaljše razdalje v Sloveniji in jo poskušali prepotovati brez polnjenja. Od Lendave, natančneje od stolpa Vinarium pa vse do Kopra, kar znaša približno 310 km. Z eSoulom  nisem startal s 100% polno baterijo, ampak le s 83%. Kljub ne najbolj polni bateriji, sem razdaljo z lahkoto premagal in prispel v Koper brez polnjenja. V Kopru mi je ostalo še 8% baterije, vozil sem izključno po avtocesti.

Koper
Tik pred Koprom

Drugi dan sem se podal iz Domžal do Logarske doline  in startal  z 78% napolnjeno baterijo.. Naredil sem 234 km, ostalo mi je še 23% baterije.

Notranjost

Po moji oceni je, eSoul je zmožen s potovalno hitrostjo 120km/h po avtocersti narediti 350 km oziroma s hitrostjo 100km/h brez problema tja do 450 km.

Vinarium

Kaj lahko povem o spremembah v potniški kabini ? V kabini za voznika in sovoznika prevladujejo zelo kakovostni materiali, vse je mehko na dotik, nikjer nič ne škriplje, vse je tako kot mora biti. Prostora za udobno vožnjo je veliko, saj temu omogoča oglata oblika vozila. Na zadnjih sedežih se pozna malce varčevanja z materiali, manjka naslon za roko, ventilacija ter gretje zadnjih sedežev. Moj testni eSoul je bil opremljen z vso možno opremo. Zelo uporaben je ‘head-up display’, na katerem so vsi nujni podatki o vozilu. Presenetili so me asistenčni sistemi, s katerimi lahko voziš skoraj kot bi imel avtopilota. Vozilo ne pleše po cesti, sistem je odziven in zanesljiv,  skoraj 1 minuto  vozi brez zvočnega opozorila. Sedeži so trši kot v predhodniku, vendar še vedno udobni. Ročke za prestavljanje smeri ni več,  temu služi vrtljiv krogec, s katerim izbiraš smer vožnje. Osebno v evozilu ne prenesem prestavne ročke. Zmagajo prestavne ročice ob volanu, katere služijo regeneraciji, če pa držiš levo ročko se vozilo popolnoma ustavi. Vožnja z 204 ‘električnimi konji’ je zelo dinamična, še posebno v športnem načinu.

Pa še nekaj zanimivosti o polnjenju eSoula. Na AC polnilnicah se polni enofazno, kar pomeni s 7.4kW. Priporočam dokup trifaznega polnilca, na katerem se vozilo polni z 11kW moči, kajti 64 kWh se na eni fazi polni celih dolgih 9 ur. Na hitrih DC polnilnicah se eSoul zna polniti s 75kW. V Sloveniji je takih polnilnic zelo malo, zaeenkrat so le 3 FC DC Ionity polnilnice. Na ostalih DC polnilnicah s 50kw močjo, eSoul  v 1 uri pridobi približno 300 km dometa. Sam sem v 3 dneh težko napolnil baterijo na 100%, ker se na hitrih DC polnilnicah od 80%  dalje, vozilo polni zelo počasi. Razlog je velika baterija in skrb za njeno čim daljšo obstojnost, tako kot to velja tudi za ostala električna vozila.

Logarska dolina

Za konec, novi eSoul je vrhunsko vozilo in totalna nadgradnja svojega predhodnika. Težave premagovanja večjih relacij ni več,  želja po dinamični vožnji je zmeraj na voljo. Velik minus je cena, kajti za ceno lepo opremljenega eSoula dobiš Teslo model 3. Res da gre drugačen rang vozila ampak kot električno vozilo ponuja Tesla3 veliko več. Stvar okusa?  Ja in ne.

 

Blaž Hrovat

Plesnik

 

 

Leave a Reply