PORSCHE Taycan Turbo

PORSCHE Taycan Turbo

Po dvomesečnem omejenem gibanju zaradi karantene, so se sprostila potovanje med občinami in prodajalci vozil so lahko odprli salone. Vrnitev iz karantene smo začeli na najboljši način in se po Sloveniji zapeljali s Porsche Taycanom v turbo izvedbi.

Porsche ključ

Odpravili smo se do generalnega uvoznika za vozila Porsche, kjer smo prevzeli vozilo. Sledilo je pol urno uvajanje v svet Porschejev, s prenekaterimi detajli. Porsche je sicer v nekaterih podrobnostih upravljanja vozila precej podoben Audi E-tronu, saj gre za avto iz iste hiše, kar pa se vožnje tiče, pa je Porsche iz povsem drugega sveta kot Audi.

 

Na začetku preizkušnje

Začetek testa smo izvedli s polnjenjem pred hotelom NOX v Ljubljani, saj se na testno pot vedno odpravimo s polno baterijo. Testna relacija je pri testih DEMS vedno enaka. Start izpred hotela NOX, polnjene na Ionity polnilnici v Kopru, parkiranje v Piranu, kjer si malo pretegnemo kosti, vrnitev proti Ljubljani po stari cesti do Logatca in nato po avtocesti do Ljubljane na končno polnjenje pred hotel NOX.

Najprej nekaj podatkov o vozilu. Testno vozilo je bilo Porschejev Taycan Turbo, kar pomeni izjemne zmogljivosti. Taycana se izdeluje v osnovni verziji 4S, kar pomeni baterijo 79,2 kWh bruto kapacitete, 4 kolesni pogon in 530 konjev ter 640 Nm navora, ki avto izstreli do 100 km na uro v 4 sekundah. Preostale 3 različice so serijsko opremljene z večjo 93,4 kWh veliko baterijo, seveda serijsko ogrevano in hlajeno. Različica, ki smo jo imeli na testu je po pogonskem sklopu 3. od 4 verzij, z oznako Turbo, čeprav gre za električen avto in ni ne duha in sluha, o kakšni vgrajeni turbini. Specifikacije testnega vozila so veliko obetale; 680 konjev, 850 Nm navora in 3,2 sekunde do stotice ter največjo hitrost 260 km/h.

Vir: https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Taycan

Pot od Ljubljane do Kopra je potekala po omejitvah z nastavljenim tempomatom 133 km/h ob izdatni uporabi asistenčnih sistemov. Radarski tempomat deluje brezhibno, tudi vodenje po sredini avtocestnega pasu, zato je vožnja nadvse sproščujoča.

Nočni pogled
Dnevni pogled

Ob prihodu v Koper smo zavili na OMW, kjer se nahaja Ionity polnilnica, ki obeta polnjenje do 350 kw. Taycan bi se teoretično lahko polnil do 290 kw, saj je opremljen z 800 V baterijo. Po naših ugotovitvah se je polnil z maksimalno hitrostjo 97 kW, kar pa je verjetno posledica še precej polne baterije, saj smo v Koper, prispeli s 73% baterijo in porabo 23,1 kwh na 100 prevoženih kilometrov.

Poraba 23,1 kWh/100 km

Podatek o porabi sploh ni slab, če upoštevamo še težo vozila, ki znaša približno 2300 kilogramov. Za polnjenje smo uporabili kartico Maingau, kar je pomenilo polnjenje 39 centov za kWh, brez kartice pa stane »ad hoc« polnjenje 80 centov na kWh.

Ultra hitro polnjenje

Še pripomba za Ionity. Kabel za polnjenje na polnilnici je glede na situacijo odločno prekratek. Vozilo smo morali parkirati na sredino dveh parkirišč, da je polnilni kabel dosegel levo ali desno stran avtomobila, za sprednjim kolesom.

Pot do Pirana

Po testu polnjenja na Ionity polnilnci, nas je pot peljala naprej do Pirana. Pri vhodu v mestu so na levi strani 4 parkirišča za električna vozila in dve polnilnici. V primeru polnjenja mesto podarja brezplačno parkiranje, ki pa je časovno omejeno. Seveda smo se z vozilom zapeljali v središče mesta do Tartinijevega trga in do obale, kjer so parkirane ribiške barke.

Tartinijev trg
Piranska gneča

Vzdušja v mestu nismo motili, saj je delovanje električnega avta skoraj neslišno. Pri fotografiranju so se nam nastavili še uniformirani policisti na petih mtorjih BMW. Skupaj smo izračunali, da ima 5 policijskih motorjev skupaj natančno 700 konjev, kar je malo več kot naše testno vozilo, če pa bi imeli na testu različico Turbo S, pa bi bila zmaga na naši strani.

5 x 140 KM in 1 x 800 KM

Porsche Taycan ima eno zanimivo funkcijo in sicer imitacijo zvoka zunaj in znotraj. Ob aktivaciji zvoka je občutek kot bi se peljali v kakem Porsche 911. Torej v gostilno se lahko pripeljete zelo glasno, zvečer domov pa povsem neslišno. Taycan meri v dolžino 4,96 m, kar pa se seveda pozna tudi v notranjosti. Spredaj in zadaj je prostora ogromno za 4 potnike, zadaj pa po potrebi lahko sedijo tudi trije. Prtljažnik zadaj meri zglednih 447 litrov, spredaj pa je prostora le za kakšen polnilni kabel.

Nastavitev podvozja

Vožnja s Taycanom je pravzaprav zelo udobna, lahko pa je tudi zelo športna. Vozilo je serijsko opremljeno z zračnim vzmetenjem, kar pomeni, da vozilo samo nastavlja višino glede na vozni program. Izbrani vozni program pa določa užitek v vožnji, Program »Comfort« je zelo udoben, »Sport« ali »Super Sport« pa vozilo potisne k tlom, otrdi podvozje in poveča občutljivost stopalke za plin in trdoto volana.

Let’s fly

Največja zamera vozilu gre regeneraciji in menjalniku. Da, prav ste prebrali menjalniku in regeneracij. Večina nas, ki izvajamo teste električnih avtomobilov, že nekaj let vozi električne avte. Večina teh električnih avtov ima možnost ‘one pedal drive’ in nima menjalnika (Rimca z menjalnikom še nismo vozili).

»One pedal drive« pomeni, visoko regeneracijo že ob popuščanju pedala za histrost, kar omogoča vožnjo le z eno stopalko večino časa in zaviranje s stopalko ob ekstremnih situacijah. Porsche ima v osnovi regeneracijo izključeno in deluje v načinu jadranja, kar je sicer učinkovito pri porabi energije, vendar zelo moteče, ker se vračamo nazaj k fosilnim navadam, ki potrebujejo vsaj dve stopalki, kljub avtomatskemu menjalniku. Taycan ime dve možnosti regeneracije, vklop na volanu, kar pomeni stalno regenerecijo, vendar le okoli 30 % do 40 % ali avtomatsko regeneracijo, kar pomeni način jadranja, dokler avto ne zazna avtomobila pred sabo, nato regeneracijo povečuje, vendar je potrebno še vedno ves čas posegati po stopalki za zavoro.

Druga zamera gre samodejnemu menjalniku. Vozilo ima samodejni menjalnik z dvema razmerjema. Ta pripomore k nižji porabi, vendar občasno povzroči precej mešane občutke. V nekem trenutku si zaželiš ogromnega pospeška, vendar pride do nekaj destink zamude, ker menjalnik prestavlja, nato se avto izstreli. Dokler se nismo tega občutka navadili, smo že mislili, da je z vozilom nekaj precej narobe.

Porsche destinacijske polnilnice

Iz Pirana smo se odpravili v Portorož pred hotel Boutique, kjer sta postavljeni dve Porsche destinacijski polnilnici. Porsche namreč postavlje zelo lepe polnilnice na odličnih lokacijah in destinacijah, ki so primerne statusom avtomobila. Polnjene tu žal še ni bilo mogoče, saj polnilce še niso bile priključene na električno omrežje, seveda zaradi znanih težav s karanteno.

Pot nas je zatem vodila po stari cesti proti Ljubljani. Naredili smo še dva postanka in sicer v Črnem Kalu na prelepi razgledni točki gostilne Viki Burger ter na Postojnskem klancu, kjer so odlični pogoji za testiranje voznih zmogljivosti.

Postojnski klanec je pokazal, da je vozilo dobesedno prilepljeno na tla, nobena guma ne zdrsne v prazno, zadek in nos avtomobila trdno stojita na cesti. Zadek vozila pomaga potiskati k tlom aktivni spojler, ki se pri priganjanju sam dvigne iz zadka vozila. Športni karakter vozila je bil zabeležen tudi s pomočjo drona, ki je ujel trenutke iz ptičje perspektive.

Dan se je začel prevešati v večer, zato smo se po stari cesti odpravili do Unca in nato po avtocesti nazaj v Ljubljano, kjer smo vozilo morali vrniti. Vozilo je po 450 prevoženih kilometrih kazalo povpračno porabo 24,3 kw/100 km. Seveda bi bila poraba kak kilovat ali dva nižja, če avta ne bi preganjali po Postojnskem klancu, kar smo izvedli kar nekajkrat.

Vozilo smo s težkim srcem vrnili nazaj, saj smo se po 450 kilometrov že navadili nanj.

Porsche Taycan Turbo

Pozitivno:

  • Hitrost polnjenja in zmerna poraba špotnega avtomobila izjemnih lastnosti.
  • Vozne lastnosti in odlične vozne zmogljivosti.
  • Odlični sedež z nastavitvijo bočnega oprijema v ledvenem in sedalnem delu, s funkcijo hlajenja.
  • Steklena panoramska streha naredi avto svetel in večji (brez možnosti odpiranja).
  • Polnilni vtičnici na levi in desni strani vozila.
  • Pri opciji s stekleno streho, lahko namestite prtljažnik v pred pripravljenje nosilce.
  • Odlično oblikovanje vozila, zunajost markantna z dušo.

Negativno:

  • Ni opcije “one pedal drive”, regeneracija se izvaja s pritiskom na pedal zavore.
  • Občasen zamik pri pospeševanju, zaradi prestavljanja menjalnika.
  • Ni opcije »head up« zaslona in servo zapiranja vrat.

Test:

  • Voznika: Simon Zgonc in Ignac Završnik
  • Fotograf: Simon M. Pintar
  • Asistent fotografa: Matjaž Kuček

Leave a Reply