Model 3 je bistveno prispeval k priljubljenosti električnih avtomobilov zaradi svoje dostopne cene, zmogljivosti in napredne tehnologije. Spremenil je mnenje ljudi o električnih avtomobilih, jih naredil bolj sprejemljive za širšo javnost.

Po šestih letih od predstavitve prvega Modela 3 in z več kot dvema milijonoma prodanih vozil je zdaj na voljo posodobljena verzija, ki prinaša številne izboljšave. Tesla trenutno prodaja v Sloveniji Model 3 s pogonom na zadnja kolesa in štirikolesnim pogonom z dolgim dosegom. V sodelovanju s podjetjem Tesla smo v Društvo e-Mobilnost Slovenija prejeli na daljši test povsem novo verzijo Modela 3 z dvema motorjema.

V spomladanskem času Društvo e-Mobilnost Slovenija pripravlja tradicionalni dogodek Povezujemo e-Slovenijo, kjer skupaj prevozimo najdaljši odsek slovenske avtoceste od vzhoda (Pince) do zahoda (Koper) v skupni dolžini 318 kilometrov, in ker nismo želeli čakati do naslednje pomladi, smo se odločili za test opraviti to relacijo v trenutnih vremenskih razmerah.

Na bencinskem servisu MOL Pince smo pričakovali ultrahitro polnilno postajo, vendar žal ni delovala. Zato smo morali uporabiti sosednjo hitro polnilno postajo (moč 50 kW) za polnjenje do 100 %. Napolnili smo za 44,78 kWh in za to plačali 24,65 €. Glede na moč polnilne postaje in v primerjavi s Teslinim superchargerjem v Mariboru (0,37 € za kWh) je bilo to precej dražje.

Na poti smo se soočili z močnim dežjem, nizkimi temperaturami, pojavom akvaplaninga ter izjemno slabo vidljivostjo. Kako se bo obneslo električno vozilo? Bo delovala opcija avtopilot? Kako bo deloval FSD (polna samodejna vožnja)? Kakšna bo poraba energije? Na ta in mnoga druga vprašanja smo našli odgovore med izzivom, ki je trajal 318 kilometrov.
Odhod iz Pinc ob 12.09, napolnjenost baterije 100 %.

Močan dež je zmanjšal vidljivost, kar je povzročilo, da FSD (polna samodejna vožnja) ni delovala. Sistem je javil, da zaradi slabega vremena uporaba ni možna.

Avtopilot je deloval tudi v situacijah, kjer bi morda pričakovali, da je treba zaradi slabe vidljivosti zmanjšati hitrost, vendar težav nismo opazili. Vendar pa so brisalci praktično neprestano delali »na polno«, razen seveda v predorih.

Večjih zastojev na poti ni bilo, krajši postanek v času petih minut smo si privoščili zaradi fotografij našega člana v samem vozilu in na parkirišču.
Prihod Koper Ionity ob 15.03, napolnjenost baterije 6 %.

Glede na zapisane podatke smo za pot 318 kilometrov porabili dve uri in 54 minut. Glede na izjemno slabe vremenske razmere je to solidno. Povprečna moč polnjenja v 30-minutnem obdobju je znašala 115 kW (od 6 % do 74 %), pred tem pa ni bila uporabljena priprava baterije za hitro polnjenje.
Kaj pa poraba?
Mislim, da je težko doseči večjo porabo. Potovalni računalnik je prikazal porabo 68 kWh za celotno pot, kar pomeni povprečje 21,4 kWh na 100 kilometrov. Vendar pa, če upoštevamo 78,625 kWh energije iz polnilne postaje – tiste, ki jo dejansko plačamo – se poraba spremeni v 24,73 kWh na 100 km. To je posledica priprave baterije med polnjenjem in izgub energije. Možno pa je tudi, da električni števec v polnilni postaji preprosto ne deluje pravilno.

Obiski na terenu
Pred testom, med njim in po njem smo obiskali tudi nekaj članic in članov DeMS, ki so z navdušenjem spoznavali zadnjo verzijo Modela 3. Deljenje dobrih izkušenj je ključno. Sicer pa fotografije in video povedo svojo zgodbo.
Moč polnjenja
Naslednji dan smo preverili, kakšno moč polnjenja dosežemo na Teslinem superchargerju v Žirovnici. Prišli smo z baterijo, ki je bila že predhodno ogreta, vendar hkrati relativno prazna. Na začetku smo dosegli moč polnjenja 233 kW. Par dni kasneje smo test ponovili tudi na Teslinem superchagerju v Krškem, rezultat je bil podoben.

Smučarski izlet

V nedeljo, 17. 12. 2023, smo se podali do avstrijskega smučišča Turracher Höhe, ki je od Ljubljane oddaljeno približno 140 kilometrov, če potujemo prek mejnega prehoda Ljubelj. Presenetljivo, prikazana poraba energije na cilju je znašala 24,5 kWh na 100 km. Po vrnitvi je povprečna poraba za celotno pot, ki je merila 282 kilometrov, znašala 17,7 kWh na 100 km. Razmere na cesti so bile zimske, s temperaturami pod lediščem.

Glede na porabljeno energijo 50 kWh je očitno, da je mogoče to pot opraviti brez polnjenja, tudi z Modelom 3, ki ima manjšo baterijo. V primeru Modela 3 Dual Motor nam je v Ljubljani preostalo še 28 % baterije, kar pomeni, da smo se brez skrbi odpravili na pot do smučišča in domov brez potrebe po polnjenju.


Splošni vtisi
- Udobno potovanje je zagotovljeno zaradi izboljšanega vzmetenja in boljše zvočne izolacije v primerjavi s prejšnjo verzijo Modela 3.
- Dolgo pričakovana funkcija hlajenja sedežev je končno tu. Občutek, ko jo vklopite, resnično izpopolni uporabniško izkušnjo. Na žalost je ta funkcionalnost na voljo le za sprednja sedeža.
- Volan je doživel spremembe, obvolanskih ročk ni več. Sprašujemo se, ali ta sprememba moti in ali se nanjo lahko privadimo. Smerniki lahko predstavljajo izziv pri manjših krožiščih, vendar je upravljanje prestavne ročice na zaslonu preprosto in brez težav.
- Prvič je Model 3 opremljen s prilagodljivo ambientno osvetlitvijo, ki obdaja celotno kabino. Hitro prilagodljiva barva glede na razpoloženje uporabnika.
- Zadnji potniki zdaj lahko uživajo v novem 8-palčnem zadnjem zaslonu z integriranim nadzorom klime, prezračevanja in zabave.
Zapisal in uredil Ignac Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.