MB EQC 400 – vozilo, ki presega vaša pričakovanja.

MB EQC 400 – vozilo, ki presega vaša pričakovanja.

Po prevoženih več kot 2.300 kilometrih z električnim vozilom Mercedes-Benz EQC 400 lahko zapišemo, da je vozilo pustilo mnogo boljši vtis v primerjavi s prvimi testi.


V prihodnje bo na norveških cestah to električno vozilo čedalje bolj opaženo, saj bo večina novih registracij opravljenih v zadnjem četrtletju letošnjega leta. Večinoma pa bodo vozila prišla na cesto v naslednjem letu.
Kljub dejstvom, da ne obstaja »frunk« (sprednji prtljažnik) in da se avto ne polni tako hitro kot nekatera druga električna vozila, je Mercedes-Benz EQC 400 dobra alternativa ostalim električnim vozilom

Prevozili smo več kot 2.300 kilometrov, od tega smo skoraj 2/3 poti vlekli tudi počitniško prikolico. V testu smo uporabili EQC z opremo Edition 1886, dodatna oprema nas stane 10.800 €.

Testno vozilo je bilo vozilo iz prve serije, pokaže, kaj lahko EQC nudi uporabniku. Zanimivo je tudi to, da ima ta serija zgolj možnost srebrne barve.

Na cesti Mercedes Benz EQC 400

Prevozili smo 646 kilometrov na običajnih cestah, od tega, za referenčne podatke o porabi energije, 150 kilometrov na krožnih vožnjah. Prav tako smo na zadnje sedeže dodali otroški sedež. Preverili smo tudi hitro polnjenje na 150 kW »Circle K« polnilnicah. Dodatno smo testirali tudi IONITY hitre polnilne postaje, kjer se je EQC polnil brezhibno.

Občutek udobne vožnje

EQC nas navduši v širokem spektru.  Prva stvar, ki jo občutimo, je izjemna udobnost v vožnji, morda celo najboljše, kar trenutno obstaja na trgu električnih vozil. Hrup v kabini je precejšen, verjetno k temu prispeva sprednje steklo.

EQC si deli enako platformo kot model GLC. To ni slabo izhodišče, vendar omogoča zgolj tradicionalno postavitev motorja. Pod sprednjim pokrovom žal tako ni prtljažnega prostora.

Podvozje je sestavljeno z uporabo sprednjih vzmetnih vzmeti in zadnjega zračnega vzmetenja ter deluje impresivno.

Mercedes Benz EQC 400

Podvozje se izkaže za dobro pri vožnjah preko izboklin, kar daje na ovinkastih podeželskih cestah vozilu skorajda športne lastnosti. EQC se prav tako izkaže z dobrim oprijemom na cestišču.

Elegantna moč

Pogon razporeja moč na zmernejši način, kot kažejo podatki v tehničnih podatkih.  Izhodna moč je 300 kW/408 KM kar sicer  za električno vozilo ni nič posebnega, vendar pa je navor s 760 nM izven mej pričakovange.

To električnemu vozilu omogoča veličasten pospešek, brez občutka, da smo katapultirani. Tak način omogoča tudi dobro vleko, kar se je izkazalo tudi na testu s počitniškimi prikolicami.

Pri regeneraciji pa je zmagovalec EQC. Enostavno si izberemo ali želimo vozilo voziti z enim pedalom ali pa ga pustiti v prostem teku. Vse to storimo z uporabo ročic ob volanskem obroču.

V primerjavi s prvim testom, je bil zdaj izkoristek mnogo bolj učinkovit. Med testom s počitniškimi prikolicami smo zapisali, da vozilo, ki vleče počitniško prikolico  porabi le malo več moči.

Med potjo od Drammena v Rjukan se je, ob spreminjajočih vremenskih razmerah, poraba ustavila na 20 kWh / 100 km.  Dan zatem pa se je poraba na krožnih vožnjah zmanjšala na 18,8 kWh / 100 km. To pa nam omogoča doseg 417 kilometrov po dosegu WLTP.

Poraba energije

Hitrost polnjenja

V sklopu testa smo EQC večkrat polnili s 50 kW in tudi hitrejšimi polnilnimi postajami (Ionity, Circle K).

V primeru 50 kW polnilnic, kjer smo polnili do 90 %, smo običajno dosegli povprečje 40 kW. To pomeni, da je hitro polnjenje trajalo eno uro in pol, kar pa v praksi pomeni, da se bo večina takšnemu »hitremu« polnjenju izogibala. Z uporabo ultra hitrih polnilnic moči 150 kW, pa smo že bližje številkam 40 minut, ki jih obljublja Mercedes-Benz za polnjenje od 10-80 %. Teoretična najvišja hitrost polnjenja je 110 kW.

Hitro ali ultra hitro polnjenje ?

Po zaključku krožne vožnje smo imeli v vozilu 22 % baterije (SOC = stanje napolnjenosti). Po opravljenih dodatnih krogih smo padli na 20% ( v idealnem primeru bi jih morali imeti 10%). Začel se je test hitrega polnjenja.

Največjo polnilno moč smo zabeležili v območju med 20 % do 30 % baterije in sicer 95 kW. Hitrost se ohranja okoli 90 kW, dokler ne dosežemo 70 % SOC. Takrat pa se hitrost polnjenja upočasni. Kljub temu je med 80-90% SOC še vedno zelo dobra moč polnjenja, v povprečju 56,6 kW.

Čas polnjenja od 20% do 90 % SOC smo izmerili 44:30 minut, ta rezultat pa odstopa od tovarniško navedenih 40 minut, od 10% do 80% SOC.

Hitrost polnjenja
Masažna sedeža

Praktične lastnosti

V EQC je veliko prostora za štiri odrasle, ne glede na višino potnikov in to velja za sprednja in zadnje sedeže. Sprednja sedeža vključujeta  masažno funkcijo, kar se je izkazalo za precej dobro opcijo zlasti ob koncu dolgih potovanj. Na zadnjih sedežih so tudi možnosti ISOfix pritrditve za otroške sedeže.

Mnogi bi si morda želeli tudi večji prtljažni prostor, čeprav v praksi 500 litrov ni malo in bi moralo zadostovati tudi družinam, ki morajo shraniti tudi otroški voziček. Obremenitev strehe je dovoljena do 75 kg, vleka pa do 1800 kg.

Za varnost je poskrbljeno. EQC je po opravljenih testih EuroNCAP  prejel pet zvezdic. Najbolje se izkazal pri varnosti voznika in potnikov (96%), varnost otrok v na zadnjih sedežih je tudi visoka (90%), zaščita pešcev in aktivna varnostna oprema(75%) pa sta tudi dovolj dobri za doseganje najvišjih ocen.

Odlična varnost

Zaključek: soliden prvenec

EQC zagotavlja solidno osnovo za vstop na trg. Občutki so takšni kot jih pričakujemo pri Mercedesu. Udobje nam torej ne vzame užitka v vožnji, saj to EQC rešuje nizkim težiščem in nam  tako da vedeti, da ne spada med lažja vozila.

Testno vozilo ima na Norveškem maloprodajno ceno 71.900 €, ki vključuje dodatno opremo v vrednosti 10.800 €. Paket vsebuje masažne sedeže, led luči, 10,25 palični zaslon, 360 kamera,… Del dodatne opreme je tudi MBUX Augmented Reality (AR). Pri uporabi navigacijskega sistema avtomobil uporablja pot usmerjene kamere za prikaz poti s puščicami na vrhu in prikazom imena ulic. Sprva nenavadno, a vsekakor dobra funkcionalnost.

Zgolj enofazno AC polnjenje

Za minus lahko štejemo AC polnilec, ki je omejen na eno fazo 7,4 kW ter omejeno DC polnjenje na 110 kW. Testiranje  je pokazalo, da se EQC polni bolje od svojega neposrednega tekmeca Jaguar iPace. V prihodnje lahko pričakujemo posodobitve na področju hitrosti DC polnjenja za oba modela.

Prevedel Ignac Završnik z dovoljenjem “Norwegian EV Association

vir: https://elbil.no/test-av-mercedes-benz-eqc-400-leverer-over-all-forventning/

avtor: Ståle Frydenlund 

Leave a Reply