Zgodba o Cybertrucku se je vrtela skoraj zadnjih 6 let od najave, da se dizajnira, do šokantnega razkritja v novembru 2019 in razbitega neprebojnega stekla, nato čakanje in vse drobne informacije, in končno je prišel na trg konec leta 2023 ter razdelil avtomobilistične navdušence na tabor »to je kanta za smeti«, do tistih, ki pravijo, da je to eno izmed najbolj ikoničnih serijskih vozil.
Seveda je bilo napovedano, da Cybertruck ne bo prišel v Evropo, ker je prevelik in ker zaradi oblike ni prilagojen varnostnim standardom.
Pa smo kmalu ugotovili, da Cybertrucki potujejo po Evropi na prikolicah in jih gostijo Teslini razstavni saloni, nekaj nadobudnih in podjetnih oseb pa jih je kupilo prek luže ter dejansko v Evropi tudi registriralo.
Prvi znani je bil na Češkem, ki se tudi oddaja v namen in smo ga uspeli videti ter spoznati lastnika na Slovaškem, ko smo se udeležili odprtja najmočnejšega vodno hlajenega parka polnilnic v Evropi s polnilnim mestom, ki omogoča do 480 kW polnilne moči. Seveda smo bili priča Cybertrucku, ki je potegnil na začetku za minuto celo 405 kW. Tudi v Avstriji je po besedah naših GEVA-kolegov iz Avstrije registriran en primerek. Najbolj podjetni pa so na Poljskem, kjer so jih uvozili vsaj pol ducata in so na voljo vsem prek www.cybertruck4u.eu, prvega med njimi v črni mat foliji smo uspeli videti ravno na Poljskem, kjer smo se udeležili konference Nove mobilnosti v Lodžu.
Seveda pa smo neposredno pred odhodom v Lodž imeli možnost, da v Teslinem salonu v Ljubljani preizkusimo na samem Cybertrucku skoraj vse razen vožnje, ker pač ni bil registriran.
Če je Jay Leno zajahal Cybertrucka skupaj z Elonom, nam ta podvig ni čisto uspel, ker je Elon ravno pisal jezen dopis na FAA (Federal Aviation Agency) in se nam ni pridružil, zato smo kar sami skakali po tonneau pokrovu tovornega dela.
Cybertrucka smo najprej malo poslikali, ga dvignili do višine »Baja mode« ali po naše »od višine se zvrti«, pa vse nazaj do najnižje nastavitve za vstop v vozilo. Dviguje se relativno počasi, ker hitro porabi zalogo stisnjenega zraka, spusti pa se dokaj hitro. Pravi test je bil, ko smo testirali delovanje upravljanja prek žice, kjer volan ni povezan s kolesi neposredno, in ko igraš igre, se vrti v prazno, vendar se je Beach Buggy vztrajno sesuval in ni pustil, da naredimo krog (mogoče tudi Buggy ni registriran). Smo pa preverili, kako noro je videti, ko volan obrneš samo za 110 stopinj, kolesa pa gredo do končnega položaja. Občutek vožnje nam je tudi opisal iz prve roke kolega Tibor iz GEVA Madžarske, ki je v ZDA najel Cybertruck za en dan ter se z Modelom 3 s FSD vozil bolje, kot bi vozil sam.
Rezanje korenčkov s pokrovom prednjega prtljažnika so preverili že premnogi youtuberji, nam pa se je zdelo škoda prsta, da preizkusimo z njim.
Že v Bratislavi smo z lastnikom preverjali delovanje infotainmenta na 17-palčnem skoraj kinozaslonu in preizkušali »baje« najboljši Teslin zvok, vendar smo si šele v Ljubljani lahko dali duška! Edina pesem, ki se je predvajala in je vsebovala celotno paleto tonov od visokih do mogočnega spodnjega basa, smo seveda preizkusili na polni zmogljivosti, in zadeva trese, kot da bi bili vgrajeni sedežni vibracijski zvočniki, vendar ne tako moteči, kot so pri BMW-jevi ultrapremium izvedbi B&W. Nato smo v avto posadili testnega zajčka in poslušali pri polni jakosti z zaprtimi vrati, kaj sliši okolica, in bili dobesedno šokirani, da se je glede na polno jakost v vozilu in tišino v salonu slišalo malo drobnih vibracij, dihanja basov in mogoče samo 10 % jakosti zvoka notranjosti. 1,6 mm rostfraja in malo pene na vratih očitno zadrži večino zvoka v vozilu, tako da bi lahko bili tudi vaši prostoročni telefonski klici res zasebni in bi ostali v vozilu. Seveda smo par dni pred testom izvedeli, da so Teslini inženirji izkoristili votlini v C-stebričku kot akustični prostor subwooferja in da sta osnovna zvočnika relativno mala in nameščena skrito v čvrstem skoraj neprebojnem ohišju, zato smo z osebjem salona iskali ta del, pa ga nismo našli, tudi z ušesi ne.
Me slikanjem cyberwooferja smo dvignili zadnje sedeže in odprli vrata na stežaj s kotom skoraj 90 stopinj, kar pomeni, da bi v vozilo spravili brez težav stoje dobro rejenega ponija.
Seveda se ogled Tesla Cybertuck ne more končati brez lightshowa, kjer je sodeloval celoten S3XY zbor ob Cybertrucku, ki je izvajal vragolije s prednjimi lučmi.
Zapisal
Marko Logonder
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.