Električni Tris

Električni Tris

V sončnem, vendar precej hladnem vremenu za ta letni čas, smo izvedeli DeMS test na klasični relaciji Ljubljana – Piran. Test je bil izveden s primerjavo treh električnih vozil.

BMW i3                        

  • baterija bruto 33,2 kWh (neto 27,2 kWh)
  • dolžina 4011 mm, višina 1598 mm, širina 1775 mm
  • teža 1320 kg
    BMW i3

MINI Cooper S E          

  • baterija bruto 32,6 kWh (neto 28,9 kWh)
  • dolžina 3850 mm, višina 1432 mm, širina 1727 mm
  • teža 1440 kg
    MINI Cooper S E

Hyundai Ioniq            

  • baterija bruto 30,5 kWh (neto 28 kWh)
  • dolžina 4470 mm, višina 1450 mm, širina 1820 mm
  • teža 1495 kg
    Hyundai Ioniq

BMW i3 smo že imeli na primerjalnem testu, enako velja za Hyundai Ioniq. MINI Cooper S E pa smo na tej relaciji vozili prvič.

Start iz Ljubljane

Za kanček začinjenosti eTris testa smo poskrbeli pri startu ob 11:18 pred hotelom NOX. Zaradi tehničnih težav in omejitve s časom je bila napolnjenost baterij različna. BMW i3 100 %, MINI Cooper S E 97 % in Hyundai Ioniq 96 %.

BMW i3 – 100 %
MINI Cooper S E – 97 %
Hyundai Ioniq – 96 %

 

Hitrost vožnje poteka na DeMS testu po zgornjih omejitvah in prilagojena je razmeram na cesti. Včasih gre hitreje, ker je manj zastojev in del na cesti. Dostikrat pa ni tako. Pri postankih se ta razlika opazi v času in povprečni hitrosti.

Mini Cooper S E
BMW i3
Hyundai Ioniq

Prvi postanek smo ob 11:45 naredili na počivališču BS Ravbarkomanda. Preverili smo porabo in stanje baterij iz potovalnih računalnikov.

  • MINI Cooper S E – 19,3 kWh na 100 km, 66 %
  • BMW i3 – 20,1 kWh na 100 km, 67,5 %
  • Hyundai Ioniq – 16,7 kWh na 100 km, 71 %

Pot smo, v skladu s prometom,  nadaljevali proti Kopru, ki nam je sedaj omogočil tudi hitrosti do 130 km/h.

130 km/h

V Koper smo prispeli ob 12:21. Kot običajno smo postanek naredili na ultra hitri polnilni postaji Ionity, zaradi testa hitrosti polnjenja vozil.

Ionity Koper

Rezultati testa hitrosti polnjenja

  • MINI Cooper S E – 43,63 kW
  • BMW i3 – 42,85 kWh
  • Hyundai Ioniq – 63,54 kW
    Test hitrosti polnjenja MINI Cooper S E

Rezultati v Kopru iz potovalnih računalnikov

  • *MINI Cooper S E – baterija 37 %, poraba 16,7 kWh / 100 km
  • BMW i3 – baterija 34,5 %, poraba 17,5 kWh / 100 km
  • *Hyundai Ioniq – baterija 44 %, poraba 13,9 kWh / 100 km

*Hyundai Ioniq lahko prištejemo 4 %, MINI Cooper S E lahko prištejemo 3 %. Pri startu nista bila napolnjena do 100 %

Na ultra hitri polnilni postaji Ionity v Kopru smo napolnili električna vozila v dveh polnjenjih. S prvim polnjenjem smo preverjali hitrost polnjenja.

 


BMW i3                        

  • I DC polnjenje   4,285 kWh do 49 %
  • II DC polnjenje 6,438 kWh do 70 %
    Do 70 %

MINI Cooper S E          

  • I DC polnjenje   4,363 kWh do 52 %
  • II DC polnjenje 6,583 kWh do 72 %
    Do 72 %

Hyundai Ioniq               

  • I DC polnjenje   6,354 kWh do 62 %
  • II DC polnjenje  4,743 kWh do 80 %         
    Do 80 %

Pot se je nadaljevala proti Piranu, kamor smo prispeli ob 13:14.

Pot proti Piranu

Na cilju pa presenečenje, od treh polnilnih postaj je delovala samo ena. Sreča v nesreči, da je poleg plačljivih še ena polnilna postaja, namenjena polnjenju občinskim vozilom.  Z dovoljenjem  smo priklopili dve vozili na občinsko polnilno postajo.

Osamljeni MINI Cooper S E
Delujoča polnilna postaja

Rezultati na podlagi podatkov s polnilnih postaj.


*BMW i3                             

  • III AC polnjenje Piran 11,96 kWh 
  • 4,285 kWh (I) + 6,438 kWh (II) + 11,96 kWh (III) = 22,683 kWh za 124 km

Povprečje 18,29 kWh na 100 kilometrov


MINI Cooper S E                      

  • III AC polnjenje Piran 11,63 kWh 
  • 4,363 kWh(I) + 6,583 kWh (II) + 11,63 kWh (III) = 22,576 kWh za 124 km

Povprečje 18,21 kWh na 100 kilometrov


Hyundai Ioniq                   

  • III AC polnjenje Piran 7,84 kWh
  • 6,354 kWh (I) + 4,743 kWh (II) + 7,84 kWh (III)= 18,937 kWh za 124 km

Povprečje 15,27 kWh na 100 kilometrov.

*V primeru BMW i3 je potovalni računalnik pokazal precej nižjo porabo 17 kWh na 100 kilometrov, meritve preko pretočene energije pa 18,29 kWh za 100 kilometrov. Morda je celo problem v necertificiranih števcih električne energije.    

Potovalni računalnik BMW i3

Razlika v porabi med BMW i3 in MINI Cooper S E je zelo majhna, vendar v korist MINI Cooper S E in to kljub dejstvu, da ima BMW i3 ožje gume in manjšo težo. MINI Cooper S E in BMW i3 si delita tudi enak pogon in baterijo. V hitrosti polnjenja sta identična, saj to je bilo nekako logično.

eTris

Vožnja z MINI Cooper S E je vsekakor zelo trda in s tem tudi športna. Počutje v kabini je zelo športno in MINI Cooper S E te spodbuja, da zaviješ z avtoceste ter začneš vožnjo po lokalnih cestah. Voziti skozi ovinke je čisti užitek in treba je priznati, da je temu tudi namenjen.

Poraba Hyundai Ioniq je bila pričakovana ter nobeno presenečenje enako velja za hitrost polnjenja v primerjavi z BMW i3 oziroma MINI Cooper S E.

Zahvala za test gre Avto Aktiv BTC City Ljubljana za MINI Cooper S E in podjetju Avantcar d.o.o za BMW i3.

Blaž Hrovat

Kava na koncu poti

 

Leave a Reply