NIO ES6

NIO ES6

Poslovno potovanje me je zopet ponesla na toplo Kitajsko, kjer sem se imel priložnost zapeljati z zanimivim električnim avtomobilom NIO ES6. Aprila letos sem že testiral večjega brata NIO ES8, ki je ogromen avtomobil, z dimenzijami več kot 5 metrov.

NIO ES6 je nekoliko manjši avtomobil, vendar še vedno impresivnih mer z dolžino 4,85 metra in izjemno širino 1,96 metra ter medosno razdaljo kar 2,9 metra. Avto je dimenzijsko v razredu kakšnega BMW X5 ali VW Tuarega.

 

NIO je Kitajska znamka električnih avtomobilov, ki je na trg prišla pred 5 leti. Gre za zalo inovativno znamko, kar se pozna tudi na izdelkih, ki na pogled in otip niso prav nič Kitajski. Znamka zaposluje 9.000 ljudi in je trenutno še vedno start up podjetje.

NIO ima na Kitajskem že precejšnje število svojih NIO salonov in tokrat sem obiskal salon v mestu NANTONG, ki je 2 uri severno od Šanghaja. Salon je po vzoru Tesle minimalističen in vendar lično in enostavno opremljen. Salon ima otroški kotiček, da si lahko odrasli v miru ogledujejo avte in bar za prijetno druženje. 

 

Preden se odpravim na testno vožnjo, si avto malo pobliže ogledam in preverim kakovost izdelave. Avto je serijsko opremljen s 70 kWh veliko baterijo, za doplačilo 6.500 € pa je na voljo 84 kWh velika baterija. Avto ima 4 kolesni pogon in vsaj 320 kW moči v sport izvedbi pa, kar 400 kW. Za ljubitelje starih konjičev, to je 435 oz 544 konjev, 610 oz 725 Nm navora, ter pospeškom 5.6 oziroma 4.7 sekunde do 100 km/h.

Kitajske cene

Številke so vsekakor impresivne, predvsem če primerjamo še cene. Avto vas bo stal preračunanih 46.200 evrov oziroma za najbolje opremljeno različico 64.200 evrov.

Notranjost avtomobila je videti odlična in je serijsko odeta v usnje, testni model pa je imel še nekaj dobrot, kot je head up zaslon, pa počivalnik za sovoznika in odličen audio sistem.

NIO ES6 je po vzoru Tesle opremljen s pokončnim sredinskim zaslonom, na katerem je zelo preprost online navigacijski sistem in vse nastavitve avtomobila. NIO ES6 ima sicer še manjši zaslon pred voznikom, tako da glave med vožnjo ni potrebno obračati na sredinski zaslon, v primeru Head up zaslona, pa so oči upre samo še na cesto. Avto se odklepa in zažene s pomočjo pametnega telefona in NFC tehnologije.

 

Sedeži so zelo športno nastrojeni, vendar zelo udobni. Oblečeni so serijsko v usnje in alkantaro in na voljo v 4 barvnih odtenkih. Sedenje na zadnjih sedežih je odlično in zaradi svoje velike širine skoraj dveh metrov. Prostora dovolj za 3 odrasle osebe, prostora za noge je pa vsekakor več kot dovolj, ne glede na višino potnikov.

 

Vratne obloge so oblečene v usnje in jih krasi serijska ambientalna osvetlitev. Vratne kljuke so elektrificirane in se ob dotiku odprejo navzven in ostanejo v takem položaju, dokler avto ne spelje, oz ga zaklenemo.

 

Avto ima odprtini za polnjenje na obeh straneh avtomobila. Na levi Tip 2 priključek, na desni strani pa priključek za hitro polnjenje. Avto se polni z AC največ 7 kw in DC 60 kw, kar je zelo skromno za avtomobil s tako veliko baterijo. Vrtaca za polnjenje se odpirajo s pomočjo elektrike, enako kot vrata prtljažnih vrat, ki prepoznavajo tudi odpiranje z brco pod odbijač avtomobila.

 

Avto je opremljen z avtopilotom, ki dopušča vožnjo brez rok na volanu 15 sekund, po novem pa zna menjati vozne pasove, če to nakažemo s smernikom in zapeljati na izvoz avtoceste, če tako nastavimo v navigaciji. NIO ES6 za avtopilot uporablja sistem kamer, tako kot Tesla in ne lidarjev, kot jih uporabljajo ostali proizvajalci avtomobilov.

Napočil je čas, da odpravimo na vožnjo po Kitajskih cestah. Avto se pelje odlično, čemur gre zasluga tudi zračnemu vzmetenju, s katerim je bil opremljen testni avto. Pospešek in zaloga moči med vožnjo je izjemna, in vsekakor nisem mogel preizkusiti sposobnosti avtomobila, sa je prometa na Kitajskih cestah preveč.

Avto za zdaj ne pozna angleškega jezika, zato upravljanja na zaslonu ni bilo mogoče preveriti. Avto ima izjemno govorno prepoznavo in tako Kitajci večino nastavitev opravijo kar z glasovnim upravljanjem.

 

360 stopinjski sistem kamer je odličen in ja parkiranje s ptičje perspektive zelo enostavno. Avto samodejno snema vse vožnje in si lahko vožnje enostavno kasneje pogledate na vgrajenem zaslonu. Seveda je število posnetih voženj omejeno z velikostjo pomnilnika. Z nakupom avta dobite serijsko vgrajeno SIM kartico in 8 GB podatkov mesečno, tako ima avto svojo NIO Wi-Fi dostopno točko v avtomobilu.

 

Porabe žal nisem mogel preveriti, ker gre za testni avtomobil, kjer vsi testirajo pospeške avtomobila. V uri vožnje, kot je bil avto na razpolago, je poraba kazala pod 20 kW na 100 km, vendar ob dejstvu, da je promet na Kitajskem precej počasen.

NIO ima aplikacijo za mobilni telefon, ki služi za upravljanje avtombila, hkrati pa si lahko vnaprej naročite, kje vas počaka NIO polnilni kombi in vas na poti napolni, v primeru, da ni primerne polnilne infrastrukture. Po navedbah prodajlcev je pokritost Kitajskih avtocest s hitrimi polnilnimi postajami več kot 90 %. Nio pa ponuja ob avtocestah postaje, kjer lahko zamenjate baterijo avtomobila za polno v 3 minutah.

Prodajalci v salonu so povedali, da prodajo približno 30 avtomobilov mesečno in so stranke zelo zadovoljne. Do konca leta naj bi predstavili še en avtomobil, ki ga bom preizkusil drugo leto.

Pozdrav iz Kitajske, Simon Zgonc

 

 

Leave a Reply