Vožnja Tesle 3

Vožnja Tesle 3

Tokrat se javljam iz Chicaga, vetrovnega mesta, kjer se vozim Teslo 3 pri -20 C. Pa pojdimo od začetka. Kot EV ljubitelj  sem akontacijo za Teslo 3 vplačal 1 Aprila 2016, in to ni prvo aprilska šala, avta do danes nisem nikoli videl v živo.

Tokrat je nastopila priložnost, saj sem moral službeno na sejem v Chicago, kjer pa se v centru mesta nahaja TESLA salon. Tesla salon viden od daleč, notranjost minimalistična.

V salonu je poleg treh avtov le še info pulta z razstavljenimi barvami in notranjosti in ničesar drugega. Tokrat me zanima le Tesla 3, in zato Tesle S in Tesle X ne bom niti omenjal.

V salonu stojijo trije avtomobili, kot jih ima Tesla v ponudbi, no v resnici ima v ponudbi 4 modele, le da je eden namenjen otrokom, ki lahko malo teslo preizkusijo kar v salonu pri 7 km na uro.

Namen obiska je namreč oceniti, ali je avto primeren za moje potrebe, predvsem družinske. V treh letih odkar sem vplačal akontacijo, se je družina povečala iz 4 na 5 članov, kar pogled na nakup avtomobila precej spremeni.

SEDEŽI: V Tesli 3 se sedi izjemno nizko, predvsem presenetljivo ker je celotno dno avtomobila prekrito z baterijami. Vsekakor izdatno nižje kot Nissan Leaf ali BMW i3 in verjetno podobno kot v Hyundai Ioniqu.

Sedeži, predvsem v črni barvi delujejo precej plastični na otip, saj gre ze EKO umetno usnje. Dotik pravega usnja je sicer precej bolj prestižen. Sedenje v notranjosti izjemno nizko, sedeža pa ni mogoče nastaviti višje, ker si z glavo potem z mojimi 180 cm že v stekleni strehi. Še dobro da so na sedežih ostali gumbi za električno upravljanje sedežev, in niso tudi ti na zaslonu.

VELIKOST: Avto glede na zunanje mere v notranjosti ni velik, pohvaliti pa moram prtljažni prostor, ki je zgledno velik. Nima največje odprtine za nakladanje, je pa zelo dolg in globok, pa še spredaj je na voljo nekaj prostora.

Sedež spredaj nastavim na svojo velikost in se odpravim preverit zadnjo klop, kamor se že težko spravim. Vsekakor pa na zadnji klopi zmanjka širine za vožnjo treh potnikov, tako je zadnja klop namenjena le dvema potnikoma, ne glede na 3 varnostne pasove.

STEKLENA STREHA: Zadnje steklo, ki se nadaljuje v streho je impresivno, čeprav se porajajo dvomi, predvsem poleti, ko je sonce zelo močno. Vsi avtomobili imajo namreč po steklom senčenje, Tesla pa trdi, da je steklo topolotno odbojno. Žal steklene strehe ni mogoče odpirati kot pri Tesli S

KLJUKE:  Vratne kljuke so nekaj posebnega, vsekakor pa nič praktične in potrebujejo privajanje, vsekakor bi raje imel navadne kljuke.

SREDINSKI ZASLON: Sredinski zaslon brez težav obvladaš v nekaj minutah, ko se privadiš logiki in tako hitro nastaviš volan po višini in globini, pa klimatizacijo, pa glasbo itd. Pri vožnji pa sredinski naslon moti, saj je nameščen precej blizu voznika, in tako ves čas gledaš desno, ker so na zaslonu zapisani podatki o avtopilotu, hitrosti, itd. Kdor je izkusil pravi head up zaslon, ki projecira na steklo, mu je takoj jasno, da bi bila edino to prava rešitev za pogled na cesto med vožnjo.

PRESTIŽ: Avto vsekakor ne deluje zelo prestižno, predvsem zaradi minimalizma in na izgled in otip precej plastičnih črnih sedežev. Težko sodim o belih sedežih, ki jih nisem imel možnosti videti v živo.

VOŽNJA: Vožja je boljši del avtomobila. Avto se pelje suvereno in v Dual motor izvedbi tudi neverjetno hitro in stabilno. Avto je okreten in vodljiv.

SAMODEJNA VOŽNJA: Uporaba samodejne vožnje zahteva malo privajanja in nenehnega pogledovanja na zaslon na desni strani. Deluje suvereno in prepričljivo. Brez težav je zaznaval označbe na cesti, kljub nizkim temperaturam -20C in precej beli cesti, brez težav menjaval pasove in odpeljal izvoz iz avtoceste, kjer je potrebno prevzeti nadzor nad vožnjo. Konec leta obljubljajo update, ki bo omogočil avtonomno vožnjo po mestu.

CENA in DOBAVLJIVOST: Avto je po naročilu v Ameriki dobavljiv v 6 do 8 tednih, imajo pa zalogo avtomobilov in če izbereš iz zaloge v Chicagu, bi avto lahko dobil kar isti dan.

Najcenejše tesle za 35.000 dolarjev ni bilo na razpolago, naj pa bi jo kmalu dobili tudi v Ameriki. Najcenejša na voljo je midrange s premium interier notranjostjo, kar pomeni 62 kwh ur baterija, motor zadaj in premium notranjost za ceno 40.000 dolarjev, to je z Aero 18 kolesi in črno barvo. Sprememba barve in 19 inchna kolesa podražijo avto za 3.000 dolarjev.

Cene v Evropi so precej višje, nekaj na račun davka, ostalo pa na račun tega, da smo Evropejci pripravljeni plačati več. Za primerjavo long range dual motor stane v Ameriki 47.00 dolarjev, kar je 42.000 evrov, enak avto v Nemčiji stane 52.300 evrov.

DRUŽINSKA UPORABNOST: Osebno mnenje je, da zame to ni družinsko uporaben avto. Enostavno je premajhen za prvi družinski avto, za drug avto pa precej drag. Vsekakor ni primeren za prevažanje treh otrok zadaj, sploh če je še kak otrok v stolčku, ker je prostora premalu, kljub izdatnemu prtljažniku. Osebno me najbolj zmotita še ekstremno nizko sedenje in pa plastičen videz sedežnih prevlek.

Bi pa tak avto imel z veseljem preden sem si ustvaril družino, ko velikost ni pomembna temveč bolj performanse avta. Avto meji na športnika in pri 30 letih bi si tak avto najbolj želel. Na električni družinski avto, s kakšno družinsko ceno pa bo očitno potrebno počakati še nekaj let.

Žal bom moral Tesli sporočiti, da avta ne bom kupil, kljub vplačani akontaciji pred tremi leti. Če si kdo želi Tesle 3 mu z veseljem odstopim vrstni red, saj bo tako avto dobil že do poletja.

 

Chicago 5 marec 2019

Simon Zgonc

Leave a Reply