HYUNDAI Kona electric versus KIA eSoul electric

HYUNDAI Kona electric versus KIA eSoul electric

Kona
eSoul

Na tokratnem testu smo primerjali električni vozili, brata dvojčka, ki prihajata iz Koreje. Dvojčka vsekakor nista enojajčna, sta pa brez dvoma dvojčka, saj si delita podvozje, medosno razdaljo, pogonski sklop, baterijo in še marsikaj drugega. Kljub velikim tehničnim podobnostim, pa gre za precej različen karakter vozila.

Hyundai Kona, ki smo jo uporabili na testu, je last našega člana Boštjana Marolta, šteje že skoraj dve leti in s prevoženimi 58.000 kilometri in tako ne z najnovejšo opremo, ki je na voljo danes. Kia eSoul pa povsem novo vozilo, ki nam ga je za test posodil uvoznik KMAG d.o.o.

Tudi tokrat smo test izvedli na standardni testni progi, ki se začne pred hotelom NOX, kjer smo obe vozili napolnili na 100 %. Obe vozili sta bili opremljeni z večjo baterijo s precej veliko kapaciteto, ki znaša 64 kWh neto, bruto podatka ni, ocenjujemo ga na 70 kWh.

Tempomat 130 km/h

Vozili smo odpeljali po testni progi po avtocesti do Kopra z zakonsko dovoljeno maksimalno hitrostjo 130 km/h. Prvi postanek je bilo polnjenje na servisu OMW v Kopru, kjer se nahajajo 4 Ionity polnilnice. Na destinacijo smo se pripeljali s 73 % baterije v Hyundai Koni ter povprečno porabo 17,9 kWh/100 km in Kii eSoul s 67 % baterije in povprečno porabo 21 kWh/100 km. Razlika v porabi je kar precejšnja, kljub temu da sta vozili prevozili povsem enako razdaljo in s povsem primerljivo hitrostjo.

Test hitrosti polnjenja
Kia eSoul poraba
Hyundai Kona poraba

Test polnjenja je pokazal, da sta se obe vozili začeli polniti s 70 kW, vendar le kakšno minuto, nato pa je moč zaradi napolnjenosti baterije več kot 70 % padla 50 kW. V 10 minutah polnjenja sta obe vozili prenesli enako količino energije.

Oblika

Med polnitvijo obeh vozil smo začeli opazovati obliki obeh vozil znotraj in zunaj in razmišljati, komu sta vozili namenjeni.

Zunanjost

Hyundai Kona je zunaj in znotraj zasnovana zelo klasično in nekako namenjena umirjenim voznikom, ki pričakujejo klasičen oblikovalski pristop avtomobila.

Hyundai Kona

Kia eSoul je zunaj in znotraj zasnovana nekoliko avantgardno in vsekakor ti mora biti avto všeč ali pa enostavno ne. To velja za zunanjost in notranjost. Nekatere oblikovalske poteze znotraj spominjajo celo na minija.

Kia eSoul

Prostornost

Obe primerjani vozili si delita enako medosno razdaljo 260 cm in skoraj identično dolžino vozila 418 cm in 419 cm. Tudi teža vozil je zelo podobna, okoli 1760 kg. Prostornost predvsem na klopi zadaj pa gre v korist Kie eSoul, ki na zadnji klopi ponuja občutno več prostora, kljub prtljažnemu prostoru, ki je skoraj enak v obeh avtomobilih, Kona 330 l in eSoul 315 l. Kia ponuja, zaradi svoje višine več prostora na zadnjih sedežih, kjer z 180 cm višine ter posledično večjim volumnom, omogoča potnikom zelo udobno vožnjo. Za sedenje na zadnji klopi je dovolj prostora, kar bi težko trdil za Hyundai Kono.

Kia eSoul
Kia eSoul
Hyundai Kona

Nadaljevanje poti

Pot smo nadaljevali do Pirana, kjer smo na Tartinijevem trgu naredili kratek in deževen postanek, za fotografiranje. Po fotografiranju smo se po stari cesti odpravili v Črni Kal na hitro kosilo, v priljubljeno restavracijo Viki Burger. Dan ni bil preveč primeren za testiranje, saj je večino dneva deževalo, kar pa je vplivalo tudi na porabo vozil. Testno vožnjo smo nadaljevali po stari cesti do Logatca in nato po avtocesti do hotela Nox, kjer smo vožnjo zaključili.

Črni Kal

Polnjenje

Vozili imata vgrajeno enofazno polnjenje 7,2 kW, Hyundai Kona pa ob doplačilu še trifazno 11 kW polnjenje, ki stane po ceniku 480 evrov + kabel dodatnih 387 evrov. Pri Kia eSoul v ceniku nismo zasledili možnosti doplačila za 3 fazno 11 kW polnjenje. DC polnjenje poteka pri Hyundai Koni z največ 75 kW pri Kia eSoul pa vse do 100 kW.

Vozili imata mesto za polnjenje, nameščeno spredaj levo, kar v večini primerov precej olajša polnjenje.

Mesto za polnjenje

e-Pedal

Obe testni vozili sta bili opremljeni z izdatno regeneracijo na pedalu, nobeden od njiju pa ne ponuja resnične »one-pedal drive« vožnje, ki smo jih vajeni pri nekaterih konkurenčnih električnih vozilih. Do popolne ustavitve je potreben poseg na stopalko za zavoro, med samo vožnjo pa je sicer mogoče vozilo voziti zgolj s pedalom za plin. Obe vozili imata obvolanske ročice, kjer je mogoče regeneracijo v vsakem hipu nastavljati po potrebi, regeneracijo je mogoče prednastaviti glede na vozni program, se pa lahko regeneracija spreminja tudi glede na zaznano vozilo spredaj.

Pogled na morje

Asistenčni sistemi

Vozili sta bili serijsko opremljeni z radarskim tempomatom, za lahkotno vožnjo po avtocesti. Tempomat deluje prepričljivo, varnostna razdalja nastavljiva v 4 stopnjah. Vozili sta bili opremljeni z »line asist«, za varnost na avtocesti ali boljših regionalnih cestah. Brez vključenega radarskega tempomata »line asist« deluje korektivno le v primeru prečkanja črte, z vključenim radarskim tempomatom, pa vzdržuje vožnjo na sredini voznega pasu. Z uporabo radarskega tempomata, »line asista« sploh ni mogoče izključiti. »Line asist« v Hyundai Koni deluje prepričljivo v Kii eSoul pa zelo nemirno. Volan ves čas popravlja in trese, celo zelo moteče. Volan je celo tako nemiren, da ga z roko ni potrebno držati, saj se od samotresenja prepriča, da imate roke na volanu.

Obe vozili sta bili opremljeni tudi s stranskimi opozorili za mrtvi kot in bočni promet, pri manevriranju na parkirišču.

Infotainment in zvočniki

Vozili sta bili opremljeni z digitalno armaturo, sredinskim zaslonom in HUD (projiciranim zaslonom) pred voznikom. HUD se je projiciral na dvižno steklo in ne na vetrobransko steklo, pa vendar zelo uporaben pripomoček, za ohranjanje pozornosti na cesti.

Hyundai Kona

Infotainment v Kia eSoul je nekoliko bolj napreden, večji zaslon, kar gre verjetno iskati razlog v tem, da je testna Hyundai Kona že dve leti star model, ki je vmes že doživel osvežitev.

Kia eSoul ekran

V Kia eSoul so se bohotili Harman Kardon zvočniki z nizkotoncem v prtljažnem prostoru in zvok je izjemen, predvsem za rang vozila. Tudi zvok v Hyundai Koni ni slab, ampak pozna se odsotnost nizkotonskega zvočnika.

Vozne zmogljivosti

Vozne zmogljivosti obeh vozil so zelo podobne. Električen motor 150 kW (204 konji) kar omogoča soliden pospešek okoli 7,6 sekunde do 100 km/h, najvišja hitrost pa omejena nekaj po 170 km/h.

Hyundai Kona, je pri vožnji nekoliko bolj mirno vozilo z manj nagibanja karoserije, Kia eSoul pa se v ovinkih nagiba nekoliko več, kar je verjetno posledica oblike karoserije, ki je bolj oglata, v primerjavi s Hyundai Kono.

Pogled na Kono

Poraba na testu

Pri porabi se je pokazala največja razlika med brati. Hyundai Kona je povprečno vožnjo opravila pod 16 kWh/100 km prevožene razdalje, Kia eSoul pa okoli 18,2 kWh/100 km prevoženih kilometrov. Tu je razlika kar velika, glede na enak pogonski sklop in gre za jasen prikaz, koliko aerodinamika avtomobila vpliva na poprečno porabo.

Kia eSoul poraba

Cena

Tudi cena obeh bratov je podobna. Na testu smo imeli najbolj opremljeni verziji, tako znaša cena Hyundai Kone brez dodatne opreme 46.900 €, Kia eSoul 44.500 €, vendar že serijsko z nekaj več opreme, Hyundai Kona dražji izbor, kljub manjšim notranjim dimenzijam avtomobila.

Piran

Hvalimo Hyundai Kona

  • Nizka poraba.
  • Klasičen oblika znotraj in zunaj.
  • Delovanje asistenčnih sistemov.
  • Možnost doplačila za trifazni 11kw polnilec.

Grajamo Hyundai Kona

  • Manj prostora na zadnji klopi
  • Višja cena za manj avtomobila.

 Hvalimo Kia eSoul

  • več prostora na zadnji klopi.
  • Zvočniški sistem Harman Kardon.
  • Sončna streho z električnim odpiranjem.
  • Prezračevanje sprednjih sedežev.

 Grajamo Kia eSoul

  • Visoka poraba.
  • Nemiren »line asist«.
  • Majhen prtljažnik, glede na ostalo velikost vozila.
  • Oblika vozila, ki pritegne ali odvrne.

 

Testna voznika: Simon Zgonc in Ignac Završnik

Asistent: Boštjan Marolt

Koper

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply