DeMS – Ko se voznik Tesle usede v pravega »Mačka«

DeMS – Ko se voznik Tesle usede v pravega »Mačka«

V Slovenijo je prispel novi Porsche Macan, ki je v ponudbi zgolj v električni izvedbi, in člani DeMS smo ga med prvimi dobili v roke. Macan naj bi v indonezijščini pomenil Tigra, pri naših bližnjih državah na vzhodu pa je Macan sinonim za pravega Mačka med moškimi.

Porsche Macan

Macan od zunaj takoj deluje kot pravi Porsche in tudi znotraj je filigransko izdelan z vsemi podrobnostmi, ki jih najdemo v drugih modelih. Testni model je imel celo tri sicer ozke zaslone, a presenetljivo zmerno število stikal – predvsem za hiter dostop do klimatizacije in gretja/hlajenja sedežev in stekel. Zabavni sistem deluje z roko v roki z Googlom in je povezan na splet, zato so na voljo tudi YouTube in Spotify ter celo karaoke, kar je bila do sedaj domena zgolj Tesle. Zanimivost je, da se zaslon pred sopotnikom med vožnjo ugasne oziroma je viden samo sovozniku in ga lahko upravlja z dotikom, zaslon pred voznikom pa ima tri kroge, kjer lahko nastavljamo različne poglede oz podatke. Še najbolj zanimiv pa je res dovršen ter močno viden HUD – prikazovalnik na vetrobransko steklo, ki prikazuje tudi obogateno resničnost in precej pomaga pri navigaciji. Navigacija prikazuje vse povezane polnilnice različnih ponudnikov polnjenja in z jasno zapisano maksimalno močjo, kar je za uporabnika zelo uporabno. Grajamo pa definitivno premajhen zaslon, ki svojo majhnost pokaže pri izbiranju radijskih postaj ali pesmi na Spotifyju.

Notranjost

Macan ima še vedno tipko za vklop vozila, a se vseeno sam zažene, ko se usedemo oz. ga odklenemo, ima pa tudi po porschejevsko oblikovano in dokaj trdo prestavno stikalo in tipko za park. Sedeži so bogato nastavljivi, vključno z bočno oporo, ki je potrebna za dinamično vožnjo. Zadnja klop glede na velikost vozila deluje precej bolj utesnjena kot pri večini enako velike konkurence, predvsem pri prostoru za noge.

Seveda ima tudi ta električni porsche umeten zvok med vožnjo, ki ga seveda lahko izklopimo, vendar se v športnem načinu vedno vključi. Tokrat je zvočnim inženirjem uspelo ustvariti zvok, ki je celo poslušen, a za pravo vožnjo je treba hrup ugasniti in uživati v res dobro zatesnjeni potniški kabini, in tudi groba cesta in večja hitrost ne povzročata hrupa v kabini. Potovanje nam popestri res dobro ozvočenje Bose, ki je izjemno dobro usklajeno, in precej velik nizkotonec v prtljažnem prostoru deluje zelo uglajeno in ne razbija preveč, temveč samo dodaja nizke tone celotni kulisi.

Od pravega tigra bi pričakoval, da se v dir hitro požene, vendar malo razočara glede na vse kW, ki jih navaja marketing. Ko pohodimo pedal, »butne« z 0,6 G, a potem se pospešek preveč umiri. Potovanje po avtocesti je zaradi zatesnjenosti zelo udobno in dober tempomat in zadrževanje na voznem pasu nemoteče deluje ter vse prikazuje na HUD-u in deluje zelo umirjeno tudi v kakšnih čudnih situacijah, ko bi kolerični Teslin avtopilot popolnoma izgubil živce.

HUD

Porsche je baje narejen za športno vožnjo in to smo preverili na precej zaviti, a malce mokri cesti, kjer smo dosegli zelo zavidljive hitrosti in bočne pospeške prek 1,2 G. Vožnja skozi ovinke je bila za SUV res fascinantna in za to gre verjetno zasluga neverjetno dobremu sistemu nadzora zdrsa pogonskih koles in tudi zračnemu vzmetenju, ki je res dobro delovalo v športnem načinu, pa tudi normalnem mehkejšem načinu, v načinu trdote vzmetenja šport+ pa je vzmetenje še trše in čutimo neravnine, vendar daleč od premetavanja v Teslinem Modelu Y.

Porsche-stil

Do sedaj so VAG SUV bili sinonim za visoko porabo, vendar naš hitri test vožnje po avtocesti ter res športne vožnje izven je pomenil porabo okoli 24 kWh na 100 km, kar je za ta stil vožnje in široke pnevmatike zelo zmerno in omogoča približno 400 km dosega. Bolj zmerna vožnja pa pomeni porabo okoli 20 kWh in doseg približno 480 km.

Končna ocena: Definitivno najboljši električni avto skupine VAG, odlična lega na cesti, udobje vožnje, super sedeži, vrhunska izdelava, zmerna poraba, a skromen prostor na zadnji klopi. Očitno so se inženirji nekaj naučili in komaj čakam, da preizkusimo prihajajoče modele VAG na tej platformi.

Zapisal
Marko Logonder

Leave a Reply