DeMS test AUDI eTron 55 Sportback

DeMS test AUDI eTron 55 Sportback

Naj vam predstavim popolnoma električni Audi eTron, ki je na trgu že skoraj 4 leta. Testiral sem model Sportback, v Audi jeziku Coupe (zadek). Prodaja se od leta 2020, vozilo ima 95 kWh bruto, kar je 86 kWh neto, ima 408 konjskih moči ter tehta dobrih 2520 kg.

AUDI eTron 55 Sportback
Polnjenje

Kar ve vsak EV navdušenec, eTron ni znan le po večji porabi električne energije, temveč tudi po zavidljivi moči polnjenja. Na hitrih polnilnicah, z vsaj 150 kW, ima zelo lepo krivuljo polnjenja, to je 150 kW. Za razliko od ostalih sodobnih električnih vozil, pri vozilu AUDI eTron 55 Sportback pri hitrem polnjenju moč polnjenja ne upada z napolnjenostjo baterije. Na hitri polnilnici Ionity 350 kW, se je Audi eTron 55 Sportback napolnil od 12 % do 98 % v 36 minutah. Svetoval bi, da eTrona polnite na poti samo na hitrih polnilnicah 100 kW plus, kajti le tako lahko to vozilo pokaže svojo moč polnjenja in temu primerno lahko hitreje potujete.

Lendava, pogled proti stolpu Vinarium

Vsako leto organizira društvo DeMS vožnjo po najdaljšem cestnem odseku v Sloveniji. Relacija iz Lendave v Koper meri dobrih 300 km. Tukaj sem dobil priložnost, da preizkusim sposobnosti vozila Audi eTron 55 Sportback. Na začetku sem imel pomislek ali mi bo uspelo relacijo prepeljati brez polnjenja, vendar me je vozilo prijetno presenetilo. Celotno pot sem vozil po avtocesti s konstantno hitrostjo 110 km/h, začel sem s 94 % in na cilj prispel z 12 %. Pot sem prevozil v programu Efficiency, poraba 21,7 kWh/100 km. Aktivno vzmetenje vozilo zniža proti tlom, da ima manjši zračni upor ter zmanjša občutljivost stopalke. Pot 307 km sem končal pot brez vmesnega polnjenja.

K prijetni vožnji pripomore udobje vozila Audi eTron 55 Sportback. Vozilo je opremljeno z masažnimi sedeži, tako da dolga potovanja predstavljajo res udobno vožnjo. Vozilo je dobro zatesnjeno in hrupa zunanjih elementov skoraj ni zaznati, prav tako ne vetra pri višjih hitrostih. Še k udobnejši vožnji pripomore aktivno vzmetenje, ki zelo dobro ublaži slabše cestišče. Dinamična vožnja je, kljub precejšnji teži vozila zelo presenetljiva, eTron te prav tako preseneti, ko pohodiš stopalko in vozilo prav poleti in vleče zelo konstantno. Ni nekih močnih sunkov, da bi te prilepilo na sedež, ampak vleče in vleče lepo konstantno. Nočna ambientna osvetljava kabine je nastavljiva v skoraj vseh barvah, tako da nočna vožnja postane še bolj sproščujoča.

Notranjost AUDI eTron 55 Sportback
Notranjost AUDI eTron 55 Sportback, je oblečana v lepo črno usnje.

Najbolj pomembno v zimskem času pri električnem vozilu je hitra napolnjenost baterije. Pričakovati je, da se vozila polnijo s hitrostjo kot je deklarirano v tehnični dokumentaciji proizvajalca. Ampak ni tako, ker je baterija pri električnih vozilih v zimskem času hladna in se zato polni veliko počasneje. Ampak pri vozilu Audi eTron 55 Sportback je za to poskrbljeno. Ko v navigacijskem sistemu izbereš hitro polnilnico, bo vozilo začelo segrevati baterijo na optimalno temperaturo in tako se bo ob prihodu na hitro polnilnico vozilo polnilo z največjo možno hitrostjo. Prav tako navigacija izračuna prihod vozila na cilj v %, kar je zelo dobrodošlo.

Lendava

Kar sem pogrešal v eTronu, je močna regeneracija. V nastavitvah nisem našel, kako nastaviti močnejšo regeneracijo, ki bi mi omogočala vožnjo samo z eno stopalko.

Vozilo sem imel na testu 4 dni, prevozil sem skoraj 1000 kilometrov in ga dobro spoznal. Vedel sem, da je velik porabnik energije, da ima precejšnjo težo, vendar je vse to zaradi presenetljive dinamike in hitrega polnjenja, manj pomembno. Če so na poti hitre polnilnice, z vsaj 150 kW, se z vozilom Audi eTron 55 Sportback daljša pot zdi mačji kašelj.

Hitro polnjenje
AUDI eTron 55 Sportback

Za zaključek: ob visoki ceni in vsem udobju, razkošju in tehnologiji, katero premore Audi eTron 55 Sportaback, se kupec/lastnik ne bo spraševal o ceni in porabi energije Zanimalo ga bo, kako na cilj proti udobno in na hitrih polnilnicah napolniti vozilo čim hitreje. To pa Audi eTron 55 Sportback opravlja z najvišjo odliko.

Hvala Porsche Slovenija (Verovškova) in gospodu Vede Mateju za 4 nepozabne dni z vozilom Audi eTron 55 Sportback.

 

Zapisal

Blaž Hrovat

 

 

Leave a Reply