Hyundai Ioniq 38 kWh

Hyundai Ioniq 38 kWh

Minilo je približno 4 leta, odkar je Hyundai v letu 2016 predstavil svetu prvo vozilo, ki ga je bilo možno kupiti samo v Hybrid ali Plug-in Hybrid ali Electric izvedbi. Električni Ioniq, znan po svoji aerodinamični obliki, s koeficientom upora med najmanjšimi 0.24, ima 28 kWh baterijo in dosega okoli 200 km.

Pred kratkim je v letu 2020 Hyundai naredil rahlo prenovo Ioniqa in mu povečal baterijo na 38 kWh. Dobil je tudi nove sprednje in zadnje luči ter novo prednjo masko, v kateri ima aktivne zračnike za hlajenje baterije. V notranjosti je sprememba v večjem LCD zaslonu, ki je zelo uporaben ter posodobljena programska oprema v LCD prikazovalniku. Nov je tudi pregleden zaslon, v katerem so merilniki hitrosti.

Merilniki

Prednosti so prikaz moči polnjenja, možnost pregleda treh stvari v glavnem zaslonu, in da je vozilo on-line, kar pomeni možnost spremljanja stanja vozila z mobilnim telefonom.

Zunanjost

Slabost novega Hyuandai Ioniqa je vodno hlajena baterija. Sistem baterije je zmanjšan na 320 V, kar pomeni, da se na obstoječih hitrih polnilnicah, kjer je mogoče polniti s 50, 100, 150 ali celo 350 kW, novi Ioniq polni z največ 46 kW. V povprečju se do 56 % novi Ioniq polni z 42 kW, potem začne moč upadati in čas polnjenja se podaljšuje. Od 80 % do 100 % potrebuje 45 minut, od 10 % do 80 % skoraj slabo uro.

Notranjost

Povzetek: stari Ioniq z 28 kWh baterijo je za polnjenje od 20 % do 80 % potreboval 14 min. Potovanja z novim Ioniqom postajajo časovno daljša. Ob nižjih temperaturah se bo novi Ioniq polnil še slabše, kajti zaradi hladilne tekočine v bateriji se baterija ne bo mogla segreti na optimalno temperaturo. V letu 2020 v Evropi z vse več hitrimi polnilnicami, kot so Ionity z močjo 350 kW ni sprejemljivo, da se novo električno vozilo polni tako počasi.

Skratka, novi Ioniq je odlično vozilo z veliko prostora v kabini in v prostoru za prtljago. Ima vse potrebne asistenčne sisteme. Je za razred višji, od sestrice Kone electric, kar se v udobju in prostoru zelo pozna. In če bi lahko pozabil, da se prvi Ioniq polni hitreje, kar je zelo pomembno pri večjih razdaljah, bi bil novi Ioniq skoraj brez napak. Ampak dejstvo je tukaj in mogoče še dokaz znanega vlogarja Bjorna, ki testira vsa električna vozila. Z Ioniqom 28 kWh je prevozil 1000 km v 12 urah in 15 minutah, z novim Ioniqom 38 kWh pa je prevozil 1000 km v 14 urah in 20 minutah.

DC Delta 50KW

Ioniq 38 kWh
Ioniq 38 kWh
Ioniq 28 kWh

Jaz sem zapeljal novega Ioniqa iz Domžal do Izole in nazaj v Ljubljano. Prevozil sem 245 km z 91 %, kar pomeni, da bi s 100 % prevozil približno 270 km. V vozilu so bile 4 osebe, tako da če bi bil sam, lahko rečemo mogoče 300 km. Ampak ko moraš ponovno napolniti baterijo na hitri polnilnici, obstaneš za nerealen čas. In stari Ioniq pade mimo tebe.

Ali priporočam novega Ioniqa z večjo baterijo? Če lahko v letu 2020 z Ionity polnilnicami v Evropi živiš z zelo počasnim polnjenjem, ga priporočam.

 

 

Blaž Hrovat

Leave a Reply