DeMS – Potovanje s Polestarom 2: Električna alternativa Tesli

DeMS – Potovanje s Polestarom 2: Električna alternativa Tesli

Moj vsakdanji avto je Tesla Model 3 Performance s predelanim podvozjem (AT Zimmermann), zato sem precej razvajena s športno in stabilno vožnjo. Kljub temu sem se odločila, da zaradi moralnih pomislekov naslednji avto zagotovo ne bo več Tesla. Pri resni električni kandidat je Polestar 2, ki sem ga preizkusila na potovanju po Nemčiji in Franciji: Frankfurt na Majni–St. Louis–Bad Säckingen–Mulhouse–Frankfurt na Majni.
 
 
Vozilo in osnovne informacije:
 
Model: Polestar 2
Baterija: Long Range 78 kWh
Začetno stanje: 100 % napolnjena baterija
Končno stanje: 90 % baterije ob vračilu 
 
Skupna dolžina poti: 1166 km
Polnjenje: 3× na Teslinem superchargerju, 1× čez noč v hotelu na Teslinem destination chargerju 
 
Povprečna poraba na celotni poti je bila približno 160 Wh/km, kar je odlična vrednost glede na vozne razmere. Tesla bi za enako pot porabila okoli 200 Wh/km. Večina poti je bila prevožena po avtocesti s hitrostjo med 130 in 160 km/h, manjši del pa po regionalnih cestah in v mestih. Predvidena poraba je ocenjena in prikazana zelo realistično in Polestar je bil glede učinkovitosti res pozitivno presenečenje. Avto dosega maksimalno hitrost 165 km/h, pospeški pa so bili več kot zadovoljivi – skoraj primerljivi s Teslo Model 3 Performance v chill mode.
 
 
Polnjenje in stroški:
 
Polnila sem na Teslinih superchargerjih, ker jih poznam, so povsod na poti in zanje potrebujem le Teslino aplikacijo. Polestar podpira hitro polnjenje do 205 kW, kar je nekoliko počasneje kot pri Tesli, vendar zaradi nižje porabe prihraniš na času, saj potrebuješ manj polnjenja za enako prevoženo razdaljo. 
 
 
Močno se splača investirati 9,90 € za mesečno članstvo, ki omogoča polnjenje drugih EV-jev po Teslini (znižani) ceni – tudi do 0,20 € ceneje na kWh. Članstvo se hitro povrne že z enim samim polnjenjem, velja en mesec in ga je mogoče kadar koli preklicati. Aktivacija polnilnice s Teslino aplikacijo je zelo preprosto – edina neznanka je, kako zadeva deluje brez mobilne povezave.
 
Tja: Tesla Supercharger Karlsruhe, 43 kWh = 20,64 €
Hotel: polnjenje 1× čez noč od 30 % do 100 %, pavšal 20 €
Nazaj: Tesla Supercharger Karlsruhe, 34 kWh = 16,54 €
Pred oddajo: Tesla Supercharger Hanau, 47 kWh = 22,49 €
 
 
Če potujete z električnim avtom, se splača poiskati hotel s Teslinim destination chargerjem. Večina jih polnjenja ne zaračunava posebej ali pa zaračunajo pavšal (npr. 20 €), kar je manj kot hitro javno polnjenje. Poleg tega se avto udobno napolni čez noč. Veliko ekohotelov v Nemčiji in Avstriji nudi popust na nočitve za goste z e-vozili!
 
Primerjava: Polestar 2 vs. Tesla Model 3 Performance
 
Polestar 2 Long Range ni tako izrazito športen kot Tesla Model 3 Performance, a je še vedno dinamičen in odziven. Na avtocesti sem pogrešala avtopilota – vožnja s klasičnim tempomatom je hitro postala dolgočasna. V zastojih bi tudi prav prišla asistenca, ki sama pospešuje in zavira glede na promet pred vozilom.
 
V svoji Tesli imam izklopljene skoraj vse alarme, a se avto kljub temu non-stop oglaša, kar me pri vožnji spravlja ob živce. Pri Polestaru sem pustila vse na srednjih (privzetih) nastavitvah, pa mi je avto v skoraj 1000 km zapiskal samo enkrat – neverjetno olajšanje.
 
Polestar ima še eno zanimivo lastnost – če pri menjavi voznega pasu ne uporabiš smerokaza, postane volan opazno trši, kar te prisili v bolj premišljeno vožnjo. Udobni sedeži, tiha kabina in mirna vožnja so bili izjemno dobrodošli. Ozvočenje je solidno. Pri sončnih 30 stopinjah Celzija mi steklena streha prav nič ni manjkala. 
 
Slabost? Uporabniški vmesnik ni preveč intuitiven. Ker je šlo za najeto vozilo, nisem mogla preizkusiti mobilne aplikacije. Prav tako me niso navdušila bočna ogledala brez roba, saj je včasih težko ločiti, kje se konča ogledalo in začne okolica. Vzvratna kamera je v redu, nekoliko slabše ločljivosti, a sem predvsem pogrešala Tesline stranske kamere pri parkiranju.
 
Polestar 2 me je pozitivno presenetil. Čeprav ni tako divji kot Tesla Model 3 Performance, je kot celota zelo uravnotežen avto – dovolj zmogljiv, izredno varčen in prijeten za vožnjo. Če iščete dostojno električno alternativo brez Tesle – Polestar 2 je videti zelo dobra izbira.
 
Prtljažnik je manjši kot pri Tesli 3, a je stvari neprimerljivo lažje doseči.

Sapia Hotel Rheinsberg v Bad Säckingenu nudi 10-odstotni popust za goste z električnimi vozili, prav tako je na voljo Teslin destination charger.
 

Zapisala
Ester Gjorek

Leave a Reply