Ljudski trojček – test

Ljudski trojček – test

Na tokratnem testu smo zapeljali tri električne Volkswagne letnika 2020, vse električne avtomobile znamke Volkswagen, ki se jih da kupiti v letu 2020.

Preizkusili smo modele e-UP!, e-GOLF in ID.3 1.st edition PLUS.

hotel NOX

Začetek naše poti se je začel pred hotelom NOX, kjer smo avtomobile napolnili na 100 % in se odpravili proti Piranu, po dovoljenih avtocestnih hitrostih.

Start ob 10:23, stanje 100% napolnjene baterije
e-UP!

Najprej smo zapeljali e-UP, ki je najmanjši izmed preizkušene trojice. Avto je majhen, vendar zgledno visok in tako ne daje občutka utesnjenosti. Gre za mestni avto, vendar tudi na avtocesti kljub skromni moči motorja 61 kW in omejitvijo hitrostjo na 130 km/h ne boste najpočasnejši. V avtu preseneti serijski DAB radijski sprejemnik in ogrevanje sprednjega stekla in sedežev, kar je za razred avtomobila prav presenetljivo. Glede na deževen dan, v katerem je test potekal, smo takoj opazili pomanjkljivost sprednjih brisalcev, ki so precej glasni in majhni za velikost sprednjega stekla ter omejitev navadnih halogenskih luči, ki jih ob naročilu ni mogoče  zamenjati za LED luči. Na avtocesti smo pogrešali tudi radarski tempomat ima pa e-UP! serijsko opremo »Line Assist«, ki pa avto le odbija od črt in ne vzdržuje sredine pasu.

Po dežju posije sonce, e-Golf

Na tretjini poti smo se presedli v e-Golfa. Občutek v golfu je precej bolj odrasel, kar velja za kvaliteto izdelave in uporabljene materiale. Testni primerek je bil opremljen s praktično vso opremo iz seznama dodatne opreme, kar pomeni usnjeno notranjost, dinamične LED luči, asistenčne sisteme, digitalni kokpit … V avtu se sedi precej nižje kot v e-UP, sedeži so primerni tudi za dolge vožnje, radarski tempomat in vrhunske LED luči pa naredijo vožnjo sproščeno. »Line Assist« v golfu deluje odlično, vzdržuje vožnjo na sredini voznega pasu, stranski radarji pa opozarjajo na bočni promet. Ogrevanje sprednjega stekla in sedežev pa so bili del opreme. Avto je vsekakor večji od e-UPa, pa vendar primeren le za uporabo v mestu in okolici, ker ni samo posledica velikosti, ampak predvsem velikosti baterije. Avto je opremljen z 32 kWh neto baterijo in 100 kW motorjem, kar doseg omeji na 200 km v mestnem primestnem ciklu, na avtocesti pa je številka 150 km že zgornja meja dosega za eno polnjenje.

ID.3 1st edition PLUS

Na zadnji tretjini poti smo se usedli v ID.3 1st edition z opremo PLUS, ki je srednji del opreme. V avtu se sedi visoko, sedeži udobni in glede na zunanje mere je avto v potniški kabini velik, saj je izdelan na novi električni platformi MEB. Notranjost bi res lahko po dolžini primerjali s Passatom, kot to oglašujejo pri VW,  v širino in prtljažni prostor, pa niti približno ne dosega velikosti Passata, kaj šele ravni izdelave in ranga Passata. ID.3 se pelje odlično, 150 kW motor dobro opravlja svoje delo in poganja zadnji par koles. Veliko razočaranje v notranjosti je kakovost izdelave, ker je precej trde plastike, sredinske konzole ni, razen nekih plastičnih predalov največjo grajo pa si zaslužijo asistenčni sistemi. »Line Assist« ne opravlja dobro svojega dela, saj se avto odbija od črt in zapelje tudi čez črto, precej nevarno. »Line Assist«, ki drži avto na sredini ceste, je treba v prvih dveh paketih opreme doplačati. Avto se lahko pohvali z odličnimi brisalci, matričnimi LED lučmi, ter radarskim tempomatom, ki sam glede na prebrane znake in podatke iz navigacije nastavlja hitrost. Ko pridete do predora, vas že naprej opozori, da je naslednja omejitev 100 km/h in začne zmanjševati hitrost že vnaprej in  ob tabli 100 km/h nimate več kot 100 km/h. Avto bi glede na velikost notranjosti in velikost baterije lahko uporabljali za srednje dolga potovanja v sosednje države, vendar kot smo kasneje ugotovili, avta ne boste mogli na poti napolniti dovolj hitro.

Prihod Koper 11:34

DC hitro polnjenje – IONITY

Z vsemi tremi avti smo prispeli na IONITY ultra hitro polnilnico v Kopru, ki se ponaša z najvišjo hitrostjo polnjenja do 350 kw, kar pa testni VW ne dosegajo niti 20 %.

Najprej smo priključili e-UP!, ki je na DC polnilnici v 6 minutah uspel napolnit 2,95 kWh (29,5 kW), nadaljevali z e-Golfom, ki se je napolnil v istem času za 3,88 (38,8 kW) kWh in na koncu še polnjenje ID.3, ki se je v istem času napolnil za 3,705 kW (37 kW). Vsa vozila so imela po uri vožnje ogrete baterije in tudi dovolj prazne, za opravljanje testa polnjena na DC priklop. e-UP! in e-Golf sta se na DC priključku polnila v skladu s specifikacijami, negativno preseneti ID.3, ki ima po specifikacijah polnjene 100 kW na DC priključku, v realnosti pa pod 50 kW (37 kW).

  Baterija ob prihodu minut polnjenja količina energije
eGolf 29% 6 3,888 kWh
eUP! 41% 6 2,950 kWh
ID.3 1st edition PLUS 61% 6 3,705 kWh
+ dodatno  ID.3   1 0,682 kWh

 

 

Piran, prihod 12:21

 

AC – polnjenje Piran

S trojčkom VW smo prispeli v Piran na test AC polnjenja. Avte smo priključili ob vhodu v mesto in se odpravili na zasluženo kosilo. Avtomobile smo napolnili na 100 %, da bi izračunali, koliko smo porabili na poti, da se ne bi zanašali le na podatke računalnikov v avtomobilih. ID.3 se izkaže s hitrostjo polnjenja, saj ima vgrajen 3 fazni 11kW polnilec, e-Golf in e-UP! pa se polnita nekoliko počasneje z dvofaznim polnilcem 7,2 kW. Tu gre vsa prednost novemu ID.3 1st edition.

DeMS člani v Piranu

 

Poraba na testu

Vse tri avtomobile smo napolnili na 100 % in izračunali porabe, na prevoženi razdalji 124 km. Od hotela NOX po avtocesti po omejitvah do Kopra, nato po regionalni cesti do Pirana. Zmagovalec v najnižji porabi je e-UP! s povprečno porabo 19,15 kWh za 100 km. e-Golf je za isto pot porabil 22,25 kWh za 100 km in ID.3 22,57 kWh za 100 km. Test je od Ljubljane do Kopra potekal v močnem dežju in slabih pogojih na cesti. Od testne trojice je bil le e-Golf opremljen s toplotno črpalko, vendar pri 15 do 25 stopinjah zunanje temperature, to ni preveč vplivalo na porabo.

eUP! 19,15 kWh/100 km
eGolf 22,25 kWh/100 km
ID.3 1st 22,57 kWh/100 km

 

Povprečno porabo merimo preko podatkov na polnilnih postajah. Vedno polnimo na koncu poti do 100%.

e-UP! mnenje po testu

e-UP! se izkaže najprej s ceno. Testni primerek je 03/2020 stal 13.500 € z odbito subvencijo. Avto je primeren za mestno vožnjo in ob nizki porabi in veliki bateriji 32,3 kWh neto se boste po mestu vozili dolgo časa. Avto ni mestni dirkač, pa tudi na avtocesti z omejitvijo 130 km/h ne boste vozili nad splošno avtocestno omejitvijo.

eUP!, pogled v notranjost

Hvalimo:

  • Velika baterija in nizka poraba
  • Radijski sprejemnik DAB
  • Ogrevanje sprednjega stekla in prednjih sedežev
  • Ambientalna osvetlitev sprednje armature
  • Nizka cena
  • Visoko sedenje

 

Grajamo:

  • Nima LED luči
  • Brisalci glasni in premajhni
  • Plastična notranjost ni mehke plastike
  • Sedeži, primerni le za kratke vožnje

 

e-Golf mnenje po testu

 e-Golf je zelo kvalitetno izdelan avto v celoti notranjost iz mehke plastike. Primeren za mestno do primestno vožnjo, največja omejitev e-Golfa je baterija in poraba. Z 32 kWh neto baterijo boste v mestu naredili do 200 km, izven pa le do 150 km. Velikost je kompaktni razred vozil. Testni primerek eGolfa je 03/2020 stal z odbito subvencijo 19.500 €, ima pa avto za 8000 € dodatne opreme, ki ta primerek golfa že naredijo premijskega.

e-Golf, pogled v notranjost

Hvalimo

  • Dinamične LED luči
  • Odlični asistenčni sistemi, ki vozijo po sredini voznega pasu in tudi v zastoju vozijo avto v koloni
  • Premijska izdelava z mehko plastiko
  • Športni usnjeni sedeži
  • Zmerna cena

 

Grajamo:

  • Premajhna baterija, omejen doseg avtomobila
  • Nizko sedenje
  • DC polnjenje le do 50 kW, AC le do 7,2 kW
  • Velikost notranjosti, glede na zunanje mere

 

ID.3 1st edition PLUS mnenje po testu

 ID.3 je na zunaj všečno izdelan in dizajniran po novih avantgardnih smernicah. Preseneti velikost notranjosti, razočara pa raven izdelave v primerjavi z e-Golfom, saj je v ID.3 uporabljenih preveč trdih plastičnih materialov. Baterija z 58 kWh neto zagotavlja spodoben doseg, vendar je polnjenje na poti z DC polnilcem daleč od obljubljenih 100 kW. Cena testnega vozila znaša 44.990 € – 6000 € subvencije, kar je odločno preveč za razred vozila.

ID.3 1st edition PLUS, notranjost

Hvalimo

  • Velikost kabine za potnike
  • Matrične LED luči
  • Radarski tempomat s prilagajanjem hitrosti
  • Visoko sedenje na odličnih sedežih
  • Velikost baterije
  • AC 11kW trifazno polnjenje

 

Grajamo:

  • Asistenčni sistem, avto pelje čez črto, ne vzdržuje vožnje po sredini pasu
  • DC polnjenje ne dosega niti polovice od obljubljenih 100 kW po specifikaciji
  • Nima toplotne črpalke
  • Plastična notranjost
  • Previsoka cena

 

Zapisal: Simon Zgonc

Vozniki: Simon Zgonc, Marko Logonder, Marjan Božič in Ignac Završnik

 

Leave a Reply