Ko pripeljejo Tjulnja na staro celino

Ko pripeljejo Tjulnja na staro celino

BYD Seal ali Tjulenj po naše nam je križal pot na Poljskem na konferenci nove mobilnosti v Lodžu.

Poljsko so poleg nekaj razvitih evropskih trgov izbrali kot veliko državo z velikim EV-potencialom, čeprav številke registriranih EV-jev kažejo relativno slabo sliko.

Zadek

Po besedah prodajalcev BYD kupci vseeno razgrabijo vsa razpoložljiva vozila. Tudi sami smo naredili nekaj kilometrov z najmočnejšo različico (AWD) in preizkusili prvega kitajskega izzivalca Teslinega Modela 3.

BYD Seal spada v kategorijo srednje velikih štirivratnih limuzin in ima zelo skladno in všečno oblikovano zunanjost. Notranjost je oblikovana kot premium vozila z alkantaro na vratih z dvojnimi šivi na obrobah vrat in armature ter zanimivim diamantnim vzorcem na sedežih. Seveda ima Seal za ljubitelje stikal celo vrsto povsod v vozilu – na centralni konzoli, vratih in na centralnem delu kraljuje tipka start/stop in tipka za prestavljanje.

Za pričetek vožnje je treba pritisniti start/stop in malo počakati, da se zbudi, nato pa prestaviti v D. Na navigaciji smo hoteli določiti traso in ugotovili da nima satelitske slike in da je upravljanje s prsti zelo omejeno, ker so znane geste za povečevanje in zmanjševanje z mobilnih telefonov nadomeščene s tipkama + in –, premikanje pa je omogočeno s prsti. Zatesnjenost potniškega prostora je dokaj dobra, vendar ne na ravni novega Teslinega Modela 3, enako velja za vožnjo čez neravnine in cestne ovire. Ko smo maksimalno pospešili, smo občutili trenutek zakasnitve sicer res brutalnega pospeševanja kot pri Modelu 3 AWD, s tem da je po primerjalnih testih in na papirju celo hitrejši. Zanimivo je, da pri vseh tipkah in gumbih nima tipke za regeneracijo in vozilo zavira šele ob pritisku na zavoro in v položaju D, če ne držimo zavore, se premika kot klasični avtomatik. Serpentin in lepih ovinkov v Lodžu nismo našli, ker mesto leži na ravnini in ima vse ulice pravokotne.

Prostora za prtljago je v primerjavi z Modelom 3 precej manj že v osnovnem prtljažniku, a ima še manjši spodnji prtljažnik in sprednjega, ki je sicer zelo zatesnjen, vendar majhen.

BYD Seal je izdelan v dveh različicah, RWD in AWD, in že v osnovni ima skoraj vso opremo.

Ko pride Tjulenj v naše konce, ga bomo bolj podrobno preizkusili in mogoče našli še kakšno pozitivno posebnost.

Zapisal

Marko Logonder

Leave a Reply