Od leta 2022 sem lastnik Tesla Model Y AWD in sem z njim prevozil več kot 100.000 kilometrov, med drugim do ciljev, kot so Oslo, Dublin, Belfast, Pariz, Berlin, Beograd, Sofija in Istanbul. Preizkusil sem tudi druge različice Modela Y, kar mi daje dobro osnovo za primerjavo. Zato moji prvi vtisi o prenovljenem Tesla Model Y AWD Juniper neizogibno vključujejo primerjavo z modelom iz leta 2022.

Prvi vtisi: udobje, tišina in nova prestavna rešitev
Ob prvi vožnji z modelom Juniper sem opazil številne izboljšave, ki znatno prispevajo k prijetnejši vozni izkušnji. Med drugim izstopajo izboljšano udobje zaradi optimiziranega vzmetenja, občutno zmanjšan hrup v kabini, bolje zvočno izolirana steklena streha, prefinjeno oblikovana notranjost, električno nastavljiv naklon zadnjih sedežev in hlajeni sprednji sedeži. Posebej omembe vredna je sprememba pri prestavni ročici, ki jo je nadomestilo intuitivno upravljanje prek zaslona, nameščenega blizu voznika.
Glede te novosti se postavlja vprašanje, ali odsotnost klasične prestavne ročice prinaša prednosti ali morda oviro. Po mojih izkušnjah je prilagoditev na novo rešitev izjemno hitra, saj je upravljanje prek zaslona preprosto in ergonomsko.
Med manjšimi pomanjkljivostmi velja omeniti sprednji sovoznikov predal, ki je v primerjavi s prejšnjim modelom nekoliko manjši, kar lahko otežuje uporabo, na primer pri vstavljanju USB-ključa.
Kaj pravijo spletni viri
Po spletnih informacijah ima TMY AWD Juniper izboljšano aerodinamiko (količnik zračnega upora ~0,22) in pnevmatike z nižjim kotalnim uporom, kar poveča učinkovitost za približno 5–10 %. Poleg tega nova zvočna izolacija in izboljšani materiali zmanjšajo hrup vetra, kar omogoča bolj sproščeno vožnjo pri nižjih hitrostih – ključno za varčno vožnjo.
Lokacijo testnega vozila delimo tudi drugim članom Društva e-Mobilnost Slovenija
V duhu sodelovanja, ki ga v Društvu e-mobilnost Slovenija cenimo, smo že vajeni deliti znanje, izkušnje in priložnosti. Kot je nekoč nekdo lepo dejal: »Dobro je treba deliti!« V skladu s tem načelom sem delil svojo lokacijo z našimi člani v interni DeMS-ovi skupini na Discordu.

Kaj to pomeni za vas? Če vas zanima ogled vozila ali bi radi preizkusili vožnjo z njim, se lahko preprosto pridružite testnemu vozilu na delu poti. Tako je bilo v preteklosti in tako bo tudi v prihodnje – skupaj odkrivamo prednosti e-mobilnosti in delimo navdušenje nad njo! Seveda pa morate postati član Društva e-Mobilnost Slovenija. Še povezava do prijavnice: https://dems.si/pridruzi-se-dems-drustvo-e-mobilnost-slovenija/
Dan 1: Kratek test varčne vožnje: preverjanje učinkovitosti vozila

Ob 14.00 sem iz Ljubljane začel testno vožnjo po lokalnih cestah na relaciji Ljubljana–Litija–Krško–Brežice. Za optimalno varčnost sem izključil ali minimiziral delovanje notranjih porabnikov energije. Zunanja temperatura je bila ob začetku 27 °C, baterija pa napolnjena na 97 %. Vožnjo sem zaključil ob 16.35 pri Račji vasi, blizu vojaškega letališča Cerklje, z 82 % preostale baterije. Prevozil sem 116,5 km s porabo 10,9 kWh, kar znaša 9,38 kWh/100 km. Povprečna hitrost je bila 45 km/h, kar odraža umirjen vozni slog. Pri porabi 9,38 kWh/100 km bi Tesla Model Y Long Range AWD teoretično prevozil približno 800 km z enim polnjenjem (od 100 % do 0 %).


Vožnja po ljubljanski obvoznici
Po testu varčne vožnje sem preizkusil Tesla Model Y AWD Juniper na vožnji po ljubljanski obvoznici. Podobno sem v preteklosti opravil z vozilom Dongfeng Box, a pri nižjih temperaturah. Upošteval sem osnovno pravilo optimalne vožnje in krog začel z ogreto baterijo, ki je bila posledica vožnje tega dne.
Rezultati:
🌡️ 24°C, ⏳ 17.56–18.15, ⚡ 13,18 kWh / 100 km, 📍 28,6 km, 🚗 90 km/h, 🔋 od 62 % do 57 %

Skupni vtisi prvega dne testiranja
Test varčne vožnje (116,5 km, 9,38 kWh/100 km, 45 km/h) je pokazal učinkovitost s teoretičnim dosegom do 800 km brez polnjenja. Na ljubljanski obvoznici (28,6 km, 13,18 kWh/100 km, 90 km/h) je vozilo ohranilo razumno porabo. Ugodne temperature (24–27 °C) in ogreta baterija so prispevale k dobrim rezultatom.
Dan 2: Smučarski izlet na ledenik Šarek v Avstriji

Z lastnim vozilom večkrat letno potujem od Ljubljane do smučišč v sosednji Avstriji. Eden izmed ciljev je tudi ledeniško smučišče na avstrijskem Koroškem, imenovano Mölltaler Gletscher oziroma Šarek po slovensko.
Od Ljubljane je smučišče oddaljeno 174 kilometrov, kar v praksi pomeni, da se lahko pot opravi tja in nazaj brez polnjenja. In kakšne rezultate je pokazala TMY Juniper v praksi?
🌡️ 12°C, ⏳ 7.00–8.55, ⚡ 20,60 kWh / 100 km, 📍 174,1 km, 🚗 91 km/h, 🔋 od 100 % do 51 %

Dan je bil spomladansko sončen in topel. Na smučišču je sneg držal do 12. ure, potem pa je postal južen in smuka je postala precej težka.
Za testiranje smo vozilo priključili na polnilno postajo na parkirišču smučišča in uspeli napolniti nekaj kWh. Cena polnjenja, 0,75 €/kWh, se mi zdi pretirana. Aktivacija polnilne postaje je bila sicer preprosta, a cena daleč od sprejemljive.

Kakorkoli že, smučanje se je zaključilo ob 14.26, ko sem se odpravil nazaj proti Ljubljani. Seveda je pot v glavnem vodila navzdol in sedaj so bili podatki o vožnji precej drugačni. Končala se je na Teslinem superchargerju v Ljubljani, zato tudi odstopanja od vožnje proti smučišču. Vendar je zaradi dveh krajših postankov povprečna hitrost seveda padla.
🌡️ 24°C, ⏳14.26–16.40, ⚡ 12,66 kWh / 100 km, 📍 177,7 km, 🚗 79,6 km/h
Na Teslinem superchargerju v Ljubljani smo povsem nepričakovano srečali našega člana z družino. Njegova posebnost? Na pot se je odpravil s prikolico, kar nedvomno prinaša dodatne izzive pri polnjenju električnega vozila.

Dan 3: 750 km po Sloveniji brez polnjenja s Teslo – poraba 9,4 kWh/100 km, 5 % še ostaja
Rana ura, zlata ura, pravi pregovor, in ta modrost še posebej velja pri izzivih, kjer je daljši dan ključen za uspeh. Zgodnje vstajanje omogoča boljši izkoristek časa, hkrati pa lahko v toplejših delih dneva, ko so temperature višje, pripomore k manjši porabi energije.

Zato se je moj 2. maj 2025 začel že ob 6.00, ko sem se odpravil na prvo postajo – Teslin supercharger v Ljubljani. Namen je bil napolniti vozilo na 100 % in hkrati predgreti baterijo na optimalno temperaturo, kar zagotavlja učinkovitejšo vožnjo in manjšo porabo energije. Polnjenje do 100 % ni optimalna izbira za dolgotrajnost baterije, a v primeru takšnih testov je to nujno. Časovno je potratno in start se je zavlekel na sedmo uro zjutraj.

Pot je vključevala lokalne ceste z minimalnimi vzponi, kar je omogočilo optimizacijo porabe energije. Višje temperature čez dan (do 29 °C) so dodatno pripomogle k učinkovitosti vožnje. Na Ptuju se mi je pridružil izkušeni Boštjan, ki je olajšal vožnjo skozi Prekmurje, Dravograd in Celje.

Na poti sem se soočil z načrtovanimi in nenačrtovanimi postanki – od trenutkov za dokumentiranje te zgodbe do nepričakovanih prometnih kontrol. Ti postanki so rahlo znižali povprečno hitrost, a so obenem obogatili izkušnjo. Končni cilj sem dosegel v Krškem na Teslinem superchargerju z natanko 5 % preostale energije v bateriji, kar je dokaz, da je s premišljeno vožnjo in pravimi pogoji mogoče doseči izjemne rezultate.

Za dosego najnižje porabe energije pri vožnji z električnim vozilom po Sloveniji je ključno izbrati pravo pot. Prvo pravilo je uporaba lokalnih cest, kjer nižje hitrosti, običajno med 40 in 50 km/h, zmanjšajo porabo električne energije. Drugo pravilo je izogibanje strmim vzponom in spustom, kar izključuje prelaze, kot je Ljubelj, ter predvideva pot po položnejših terenih, dolgih približno 750 km.

Ta pot, osredotočena na lokalne ceste in minimalne višinske spremembe, omogoča učinkovito porabo energije. Dodatno so višje dnevne temperature podpirale nižjo porabo, saj je bilo potrebne manj energije za ogrevanje/hlajenje baterije ali kabine. S pravilnim načrtovanjem taka pot zagotavlja optimalno vožnjo z električnim vozilom, primerno za dolge razdalje brez vmesnega polnjenja.
Rezultati
Skupaj sem prevozil 750 km v 16 urah in 8 minutah s povprečno hitrostjo 46,5 km/h in skupno porabo 70,7 kWh, kar znaša povprečno 9,43 kWh/100 km. Ob povprečni ceni elektrike za gospodinjstva v Sloveniji (0,212 €/kWh) je skupni strošek elektrike 14,99 €, kar pomeni 2,00 € na 100 km. Z uporabo domače fotovoltaične elektrarne, kjer je cena elektrike 0,066 €/kWh, se strošek zniža na 4,67 € za celotno pot oziroma 0,62 € na 100 km, kar prinaša 68,9 % prihranka v primerjavi z gospodinjsko tarifo. To potrjuje izjemno učinkovitost električnega vozila in prednosti sončne energije za trajnostno in cenovno ugodno mobilnost.


Dan 4: Primerjalni preizkus na relaciji Ljubljana–Koper in svetlobno-zvočni spektakel v Centru Noordung

V soboto, četrtem dnevu našega izziva, smo se posvetili primerjavi porabe električne energije, a vsak nov dan prinaša sveže preizkušnje. Včasih celo dve hkrati! Čeprav je bila sobota časovno manj naporna kot prejšnji dan, je bila polna navdušenja in pričakovanj.

Cilj primerjalnega testa je bil razkriti razlike v zmogljivosti in učinkovitosti med različnimi letniki in modeli električnih vozil. Matjaž je na startno črto pripeljal svojo Teslo Model Y AWD 2021, jaz pa svojo Tesla Model Y AWD 2022. Po izkušnjah prejšnjih dni smo pričakovali, da bo novejši model Juniper dosegel nižjo porabo, a na cesti nikoli ne veš, kaj te čaka – treba se je zapeljati in preveriti!

Izbrana relacija nas je vodila iz Ljubljane do Kopra, z vmesnima postankoma na Ravbarkomandi in pri Divači. Pot je bila idealna za testiranje učinkovitosti vozil, saj je združevala različne cestne razmere in zahteve. Na končni postaji v Kopru nas rezultati niso razočarali – prav nasprotno! Kot smo pričakovali, je Tesla Model Y Juniper zablestela z najnižjo porabo med vsemi tremi vozili, kar je potrdilo njeno tehnološko dovršenost in energetsko učinkovitost.

Prvi sobotni izziv primerjalnega testa je bil zaključen, podrobni podatki bodo objavljeni v posebnem poročilu. Naslednja naloga je bila pot do Vitanja, kjer je zvečer potekal svetlobno-zvočni spektakel v Centru Noordung.


Kot organizatorji smo poskrbeli za registracijo udeležencev in razporeditev vozil okoli Centra Noordung. Tesla Model Y AWD Launch 2025, imenovan Juniper, je bil postavljen na osrednje mesto med dvema Teslama Model X. Razporeditev je bila dobro vidna s ptičje perspektive.

Najnovejši modeli vozil običajno pritegnejo največ pozornosti obiskovalcev, kar se je zgodilo tudi tokrat. Juniper je izstopal med vozili. Dogodek v Centru Noordung je izpostavil arhitekturo zgradbe, ki je dodala poseben kontekst. Podrobnosti o dogodku bodo sledile v ločenem zapisu.
Povzetek
Tesla Model Y AWD Juniper izstopa z izboljšanim vzmetenjem, tišjo kabino, boljšo zvočno izolacijo, prefinjeno notranjostjo, električno nastavljivimi zadnjimi sedeži, hlajenimi sprednjimi sedeži in intuitivnim upravljanjem prestav prek zaslona. Manjši sovoznikov predal je edina opazna pomanjkljivost. Spletni viri navajajo 5–10 % večjo učinkovitost zaradi aerodinamike (količnik zračnega upora ~0,22) in pnevmatik z nižjim kotalnim uporom.

Testi učinkovitosti:
- Dan 1: 116,5 km (Ljubljana–Krško), 9,38 kWh/100 km, 45 km/h, teoretični doseg ~800 km. Obvoznica: 28,6 km, 13,18 kWh/100 km, 90 km/h.
- Dan 2: 174,1 km (Ljubljana–Mölltaler Gletscher), 20,60 kWh/100 km, 91 km/h; povratna pot 177,7 km, 12,66 kWh/100 km, 79,6 km/h.
- Dan 3: 750 km po Sloveniji, 9,43 kWh/100 km, 46,5 km/h, 5 % preostale energije.
- Dan 4: Test Ljubljana–Koper potrdil nižjo porabo Junipra v primerjavi z Modelom Y 2021.
Stroški za 750 km: 14,99 € (0,212 €/kWh, 2,00 €/100 km) ali 4,67 € s fotovoltaiko (0,066 €/kWh, 0,62 €/100 km), kar pomeni 68,9 % prihranka. Polnjenje na Mölltalu (0,75 €/kWh) je bilo manj ugodno.
V DeMS sem delil lokacijo Junipra prek Discorda. Dogodek v Centru Noordung je izpostavil Juniper med Modeli X. Juniper potrjuje napredek v udobju in učinkovitosti, DeMS pa krepi e-mobilnost za trajnostno prihodnost.
Ignac Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.