Po spletnih kanalih, zasebnih in javnih, že nekaj časa odmeva vse večje zanimanje za vstopni model električnega vozila kitajskega proizvajalca Dongfeng Box. Spletni viri navdušeno zatrjujejo, da vozilo ponuja vse, kar obljubljajo veliki igralci na trgu, a to dopolnjuje z izjemno nizko porabo energije, kar naj bi ga uvrstilo na sam vrh kot najboljši nakup v svojem cenovnem razredu. A je res tako? Bo Dongfeng Box upravičil visoka pričakovanja in nas presenetil v pozitivnem smislu ali pa nas čaka razočaranje? Da bi razkrili resnico, smo se v društvu DeMS obrnili na uradnega zastopnika in si zagotovili vozilo za temeljit sedemdnevni preizkus.

Najprej minus
Ob prevzemu vozila nas je zanimalo tudi, kako Dongfeng Box podpira daljinski dostop prek aplikacije na telefonu. Za mnoge, ki vozimo električna vozila, je to ena izmed ključnih funkcionalnosti – od predgretja ali ohlajanja kabine do spremljanja stanja polnjenja. Žal v tem trenutku za evropski trg aplikacija še ni na voljo, a naj bi jo po zagotovilih kmalu dobili.
Sredinski zaslon v vozilu kar kliče po uporabi za navigacijo, a tudi tu trenutno ni vgrajene rešitve. Na voljo je le preslikava zaslona z mobilnega telefona, kar je sicer uporabno, a ne nadomesti prave integrirane navigacije – takšne, kot bi jo pričakovali kot del sistema.

Potem plus
Vozilo je opremljeno z električno nastavljivimi sedeži, ki ponujajo ogrevanje in hlajenje – dodatek, ki občutno dvigne raven udobja. Resda vse funkcije v polni meri uživa le voznik, saj je na sovoznikovi strani nabor teh možnosti nekoliko okrnjen. A če že imamo hlajene sedeže, je prav, da nas razvaja tudi hlajen brezžični polnilnik za telefon – še ena nepričakovana prednost, ki je pri vstopnih modelih redko videna. Moram priznati, da je med testiranjem deloval brezhibno; telefon se je grel opazno manj kot pri drugih vozilih, kjer te prijetne funkcije hlajenja ni.
Ena izmed zanimivih funkcij je V2L (vehicle-to-load), ki omogoča napajanje 230-voltnih porabnikov z močjo do 3,6 kW neposredno iz vozila. Žal pa pri zastopniku vmesnika za test niso imeli na zalogi – pravijo, da so vse razprodali. A to za nas ni ovira: v društvu DeMS radi sodelujemo in hitro se je našel član, ki je priskočil na pomoč. Že zvečer smo preizkusili adapter, ki ga je prilagodil prav za Dongfengova vozila. Deluje brezhibno, prenos energije iz vozila pa je omogočen – bodisi za pogon električnega orodja ali ob ustrezni napeljavi celo za napajanje gospodinjstva. To zadnje je tudi prestalo večurni test in deluje brez težav.

Kaj pa notranjost
Za vstopni cenovni razred nas je Dongfeng Box prijetno presenetil s prostornostjo. Tudi na zadnjih sedežih brez težav udobno sedijo odrasli, kar drugod ni povsem samoumevno.

Zadnji prtljažnik pa je prava zgodba zase – globok, prostoren in dovolj velik tudi za daljša potovanja. A ima majhno pomanjkljivost: ni osvetljen. V praksi to pomeni, da v temi hitro postanete detektiv, ki išče polnilni kabel ali druge drobnarije. Preizkusili smo in potrdili – nekaj svetlobe bi tu še kako prav prišlo!

Kaj pa sprednji del – ima vozilo morda prtljažnik pod pokrovom motorja? Žal ne, čeprav prostora tam nikakor ne manjka. A rešitev obstaja na spletu: na voljo so plastične školjke, ki jih lahko naročite in z malo spretnosti po sistemu »naredi sam« ustvarite uporaben sprednji prtljažnik.
Kakšna je moč polnjenja?
Ko govorimo o polnjenju na izmenični tok (AC) prek domače vtičnice, je Dongfeng Box omejen na enofazno polnjenje. To pomeni, da se baterija polni nekoliko počasneje, a pri tej kapaciteti to pravzaprav ni težava – če vozilo zvečer priklopite, bo do jutra pripravljeno za nove poti. Počasnejše polnjenje ima celo svojo prednost: z nižjo močjo manj obremenjujete domače električno omrežje, kar zmanjšuje tveganje za prekoračitev dogovorjene priključne moči na vašem števcu.

Pri enosmernem toku (DC) pa Dongfeng Box nekoliko zaostaja za najnovejšimi standardi, kjer danes pričakujemo hitrosti polnjenja 150 kW ali več. Kot je značilno za vstopne modele, tu ni presežkov – med testiranjem smo največkrat dosegli 58 kW. V praksi to pomeni, da boste na hitri polnilnici za dodatnih 200 kilometrov dosega potrebovali približno eno uro. Ni ravno rekordno, a za vsakodnevne potrebe povsem sprejemljivo.
Kaj pa poraba v kWh za 100 kilometrov?
Trenutno nas obdajajo zimski dnevi z nižjimi temperaturami, kar prinaša znano lastnost električnih vozil: poraba energije je pozimi večja kot poleti, posledično pa z enim polnjenjem prevozimo manj kilometrov kot v toplejših mesecih. Kako torej kar najbolje preizkusiti dejanski domet Dongfeng Boxa v teh razmerah? Odločili smo se za temeljit pristop, ki razkrije resnične zmogljivosti vozila.
Klasičen DeMS-ov test od Ljubljane do Pirana z novimi odtenki
Tokrat smo svoj tradicionalni DeMS-ov test od Ljubljane do Pirana popestrili z nekaj svežimi prilagoditvami. Zaradi obsežnih gradbenih del okoli hotela NOX smo štartno točko z občutkom prestavili pred center Supernova v Šiški. Polnilnih postaj je tu še v izobilju, a val električnih vozil na cestah že napoveduje prihodnjo gnečo – morda že naslednje leto. Za zdaj smo se še elegantno znašli.

Pot smo začeli ob 11.45 z napolnjeno baterijo in števci na izhodišču. Zunaj je termometer kazal 9 stopinj, zimski pridih pa nas je spremljal vso pot. Držali smo se omejitev, a vrhniški klanec je hitro razkril, da Dongfeng Box ni rojen za strme vzpone – kljub zagnanemu startu se je hitrost ustavila pri 128 km/h. Podobna zgodba se je ponovila na poti nazaj, kar potrjuje, da ga strmine nekoliko ukrotijo.

Prvi postanek za vmesno analizo smo naredili na bencinskem servisu Ravbarkomanda. Po 48,3 kilometra je povprečna poraba dosegla 22,8 kWh / 100 km, povprečna hitrost spodobnih 105 km/h, zunaj pa je temperatura padla na 6 stopinj. Nato smo se spustili proti Kopru, kjer je klanec navzdol obljubljal olajšanje za baterijo – in obljubo je držal.

Vmesni izračun Ljubljana–Ravbarkomanda:
- skupni kilometri: 48,3 km, povprečna poraba: 22,8 kWh / 100 km, povprečna hitrost: 105 km/h, temperatura Ravbarkomanda: 6 stopinj
Zadnje čase na testih pogosto opazimo tudi manj prijetne plati prometa. Tokrat nas je med Ravbarkomando in Koprom presenetila nesreča – opomnik, da je previdnost na cesti zlata vredna, saj nesreča nikoli ne počiva.

Običajno smo za test moči polnjenja izbrali Ionity v Kopru, tokrat pa smo ubrali novo pot in preverili sveže polnilno mesto na Petrolovem servisu. Rezultati so nas prijetno presenetili: od Ravbarkomande do Kopra smo prevozili 60,1 km, povprečna poraba je zdrsnila na varčnih 16,1 kWh / 100 km, povprečna hitrost pa se je povzpela na 110 km/h. Teren je očitno pokazal svojo moč – na ravnini in spustu je Dongfeng Box zasijal z varčnostjo. Šestminutni test moči polnjenja je dal solidnih 56,8 kW – za vstopni model več kot dostojno.

Vmesni izračun Ljubljana–Koper:
- skupni kilometri: 108,4 km, povprečna poraba: 19,1 kWh / 100 km, povprečna hitrost: 107,7 km/h, temperatura Koper: 13 stopinj
Iz Kopra smo pot nadaljevali z nekaj lokalnimi kilometri do Pirana, kjer nas je pričakalo eno najlepših polnilnih mest ob šumenju morja – hkrati tudi končna postaja našega testa. Lokalne ceste so prinesle umirjen ritem, nižje hitrosti in še večjo varčnost. Od Kopra do Pirana smo prevozili 17,4 km, povprečna poraba je znašala 14,8 kWh / 100 km, povprečna hitrost pa 56 km/h – pričakovan tempo za ovinke in obalne ulice.

Končni izračun Ljubljana–Piran:
- skupni kilometri: 125,8 km, povprečna poraba: 18,5 kWh / 100 km, povprečna hitrost: 95,5 km/h, temperatura Piran: 13 stopinj
Dongfeng Box je na poti od Ljubljane do Pirana pokazal, da zna plesati z različnimi ritmi – od zahtevnih klancev do varčnih spustov in spokojnih obalnih cest. S povprečno porabo 18,5 kWh / 100 km in končno povprečno hitrostjo 95,5 km/h se je izkazal kot zanesljiv sopotnik, ki ga strme ceste le malce upočasnijo, a nikoli ne ustavijo.
NOVO: Vožnja po ljubljanski obvoznici – trije krogi in merjenje porabe
Že nekaj časa je v zraku visela ideja, da bi domet električnih vozil ocenjevali z nekoliko drugačnim pristopom – koliko krogov zmorejo prevoziti po ljubljanski obvoznici. A do uresničitve te zamisli nikoli ni prišlo, verjetno zato, ker običajno testiramo vozila z večjimi baterijami, ki bi nakopičila preveč krogov za smiseln preizkus. Tokrat smo se odločili za uravnotežen pristop: trije krogi so bili ravno pravšnja mera, da nismo pretiravali in po nepotrebnem tratili energije.
Novost je prinesla še en svež pridih – lokacijo sem javno delil prek Google Maps, kar je omogočilo vsem radovednežem, da so v realnem času spremljali naš test porabe. Tehnologijo smo že uspešno preizkusili na poti v Belgijo in nazaj, kjer je delovala brezhibno, zato smo jo z veseljem uporabili tudi tokrat.

Za čim nižjo porabo je ključno, da baterijo pred vožnjo ogrejemo, kar najlažje dosežemo s polnjenjem na DC-polnilnici. Tako smo tudi storili. Start smo zastavili na bencinskem servisu Barje sever, kjer smo – v duhu varčnosti – izbrali 50-kilovatno DC-polnilnico.

Med polnjenjem Dongfeng Boxa se nam je pridružil še tovornjak iz podjetja Krka. Moč polnjenja sicer ni ravno navdušujoča glede na velikost baterije, a kot je pripomnil voznik tovornjaka, je tako skoraj povsod. Povedal je še, da mora tovornjak pogosto nekoliko nerodno parkirati, če želi sploh doseči polnilni kabel. In res, tudi na Barju sever je bilo videti tako.
Kako so potekali krogi po ljubljanski obvoznici?
Trije krogi po ljubljanski obvoznici so nam postregli z zanimivim vpogledom v zmogljivosti Dongfeng Boxa – od porabe in hitrosti do odziva baterije v zimskih razmerah. Vsak krog je prinesel svojo zgodbo, vse skupaj pa smo začinili s svežimi podatki in kančkom radovednosti.

Prvi krog smo začeli ob 10.41 pri prijetnih 6 °C . Zunaj je še dišalo po jutranji svežini, mi pa smo z 90 % napolnjeno baterijo startali z umirjenim tempom. V 20 minutah (do 11.01) smo prevozili 29,2 km s povprečno hitrostjo 90 km/h . Poraba je bila pričakovano varčna – 16,1 kWh / 100 km – baterija pa je po prvem krogu padla na 79 %, kar je nakazalo soliden začetek.
Drugi krog se je začel ob 11.01, ko je temperatura narasla na 7 °C . Tokrat smo v 20 minutah (do 11.21) prevozili 29,1 km, povprečna hitrost pa se je malce dvignila na 92 km/h . Poraba je ostala skoraj enaka, 16,2 kWh / 100 km, kar je pokazalo stabilnost vozila na podobnem terenu. Baterija je z 79 % zdrsnila na 68 %, kar je pomenilo še en dosleden korak v našem preizkusu.
Tretji in zadnji krog smo začeli ob 11.21 pri 9 °C, ko se je zimsko jutro že prevešalo v mehkejši dan. V 20 minutah (do 11.41) smo ponovno prevozili 29,1 km, povprečna hitrost pa se je povzpela na 93 km/h – očitno smo se že dobro ogreli! Poraba je narasla na 16,4 kWh / 100 km, kar je morda odraz rahlo višjega tempa. Baterija je z 68 % padla na končnih 57 %, s čimer smo zaključili svoj trojni krog po obvoznici.
Rezultati po krogih
🌡️ 6 °C, ⏳ 10.41–11.01, ⚡ 16,1 kWh / 100 km, 📍 29,1 km, 🚗 90 km/h, 🔋 od 90 % do 79 %
🌡️ 7 °C, ⏳ 11.01–11.21, ⚡ 16,2 kWh / 100 km, 📍 29,1 km, 🚗 92 km/h, 🔋 od 79 % do 68 %
🌡️ 9 °C, ⏳ 11.21–11.41, ⚡ 16,4 kWh / 100 km, 📍 29,1 km, 🚗 93 km/h, 🔋 od 68 % do 57 %
Skupni vtis?
Od 10.41 do 11.41 smo v eni uri prevozili 87,5 km, povprečna temperatura je znašala 7,3 °C, poraba 16,2 kWh / 100 km, hitrost pa 91,7 km/h. Baterija je z začetnih 90 % padla na 57 %, kar pomeni 33 % porabe za tri kroge. Dongfeng Box je pokazal zanesljivost in varčnost, z le rahlimi nihanji, ki jih lahko pripišemo temperaturi in tempu. Obvoznica je bila premagana – in to z nasmehom!

Sklep
Dongfeng Box je v DeMS-ovem testu pokazal, da kitajski novinec v vstopnem razredu ni le spletna senzacija, ampak resen tekmec z nizko porabo, prostorno notranjostjo in presenetljivimi dodatki, kot so hlajeni sedeži in funkcionalnost V2L. Čeprav ga pestijo manjše pomanjkljivosti – od manjkajoče aplikacije in navigacije do skromnejše moči polnjenja – ponuja za svojo ceno več, kot bi pričakovali. Bo upravičil sloves najboljšega nakupa? Za mnoge že zdaj, z nekaj izboljšavami in nižjo ceno pa bi lahko postal prava zvezda električnih cest.
Zapisal
Ignac Završnik
Še videoocena našega člana Blaža
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.