NIO ES8

NIO ES8

Pozdravljeni vsi DEMSovci. Žal se nisem mogel udeležiti letnega srečanja v Moravskih Toplicah, saj sem moral službeno na Kitajsko, sem pa imel zato priložnost testirati električno vozilo NIO ES8.

Torej znamka NIO je Kitajska znamka, ki proizvaja tri električne avtomobile. EP9 šprotni roadster, ki je 12 maja 2017 celo podrl rekord proge na sloviti stezi Nirburgring.  Gre za šprotni avtomobil v majhnih serijah.

EP9

NIO proizvaja dva SUV in sicer modela ES6 in ES8. Najprej je na trg prišel ES8, ki jih je že precej videti po Kitajskih cestah, pred kratkim, pa so začeli proizvajati, še nekoliko manjšo različico ES6. ES8 je z dolžino preko 5 metrov, verjetno eden največjih, če na kar največji električen avto, saj je konkretno večji tudi od Tesle X.

NIO ima po Kitajskem že kar nekaj salonov za svoja vozila, tokrat sem obiskal salon v mestu Ningbo.

Salon se nahaja v trgovskem kompleksu poleg PORSCHE salona. Salon je zastavljen kot kopija Tesla salonov, minimalstičem, preprost in povsem enako minimalistično logiko izbire vozila.

ES8

Avto smo si najprej zelo podrobno ogledali. Najprej preseneti velikost avtomobila, ki je skoraj 5,1 metra. Pripeljali smo se z BMW X5 in ko smo se presedli v ES8 smo ugotovili da je BMW X5 zelo majhen avtomobil. Velikost je na ravni kakšnega Range Roverja, na kar spominja tudi s svojo črno streho. ES8 je na voljo v samo eni izvedbi, v kateri je vključeno skoraj vse, kar vam srce poželi, je pa mogoče nekaj malega dodatkov še vedno doplačati.

ES8

Notranjost precej minimalistična, s pokončnim zaslonom na sredini in zaslonom pred voznikom.

Kitajski jezik za vmesnik

Avto je na voljo v 6 ali 7 sedežni različiti, vedno s sedeži v treh vrstah.

Prtljažni prostor

Kljuke

Na žalost je avto opremljen z izvlečnimi kljukami, ki zahtevajo navodilo kako jo odpreti. Ko odpreš eno kljuko, se odprejo vse in ostanejo odprte do 30 km na uro, nato pa se z glasnim tleskom zaprejo.

Druga vrsta

Na zadnjih sedežih je prostora ogromno, noge lahko povsem stegneš. Ob uporabi 3 sedežne vrste pa je potrebno drugo sedežno vrsto pomakniti naprej, pa vendar je prostora ogromno.

V ceni avta dopite tudi digitalno pomočnico NOMI, ki je nameščena na vrhu armaturne plošče in se odziva na Kitajske ukaze. Zna narediti in premakniti vse v avtu in se celo obrne proti vam, ker sledi glasu, ki ji ukazuje.

NIO ES 8 stane s skoraj vso opremo, ki jo vidite na sliki 448.000 juanov, kar je preračunanih 59.000 evrov. Za ta denar dobite avto dolžine 502 cm, 4 kolesni pogon s 650 konjiči in kamionskih 840 Nm navora. Avto pa se izstreli v 4.4 sekundah do 100km/h, kar vas postavlja ob bok BMW i8, med njima je le kaka tona teža razlike.

Avto ima serijsko 70kw baterijo, kar je precj malo za tak avto in 100kw hitro polnjene, za doplačilo pa je na voljo 84 kw baterija, prihaja pe že nova večja baterija.

Ob naročilu lahko izberete tri barve usnja, ki je serijsko in 4 platišča, od 19 do 21 col. Vsekakor se avtu najbolj podajo platišča z 21 colami, saj je avto res velik.

Nomi

Avto lahko naročite v 7 različnih barvah a barva strehe bo vedno v črni barvi.

ES8 ia podobno kot tesla že vgrajeno vse sisteme in tudi avtopilot, ki pa ga je potrebno doplačati cca 5.000 evrov, lahko tudi kasneje saj gre le za programski odklep avtomobila.

Po ogledu detajlov v salonu, se končno odpravimo v garažo, kjer nas čaka avto za testiranje. Najprej nas na test odpelje predstavnik NIOa, in nam razkaže funkcije avtomobila.

Na žalost so vsi zaloni na voljo le v Kitajskem jeziku, in Agleščine sploh ni mogoče izbrati, zato težko kaj veliko zapišem o zaslonu pred voznikom in na sredinski konzoli.

Po uvodni predstavitvi, je končno čas da sedem za volan tega ogromnega vozila. Nappa usnje je mehko, masažni sedež deluje odlično, glasba se predvaja preko 13 zvočnikov v koncertni kvaliteti.

Upravljanje avta lahkotno, regeneracijo pedala sem nastavil na največ, in že lahko avto vozimo z ONE PEDAL DRIVE funkcijo, ki deluje odlično.

Seveda sem najprej našel raven odsek, da preverim kaj 650 konjev zmore na cesti. Pospešek je ob normalni vožnji 6.5, ob preklopu na sport mode, pa 4.4 s do 100 km/h, kar je res impresiven podatek ob masi 2.460 kg.

Zračno vzmetenje, ki je serijsko je udobno, mogoče ne na ravni Mercede S clase, s katero smo preživeli kar nekaj vožnje dan poprej.

Ergonomija je odlična, sedeži odlični, vse pri roki, upravljanje enostavno (v kitajščini).

Avto je opremljen tudi s kamero za selfije, tako da smo naredili enega, žal pa avto ni bil priključen na internet, tako da slike iz avta nismo mogli dobiti, zato smo jo preslikali iz sredinskega zaslona kar s telefonom.

Nomi Selfie

Ura testne vožnje je minila zalo hitro. Kaj naj zapišem za zaključek.

Avto je ogromen, mogoče celo prevelik za evropske ceste, zato grem naslednjič na test z ES6, ki je manjši brat ES8, s 485 cm dolžine. ES 8 je Izjemno udoben in z vso opremo, ki jo srce poželi. Porabo nisem mogel izmeriti, ker je kazala povprečna poraba naše vožnje 26kw/100 km, vendar smo nekajkrat divje pospeševali. Trgovec pravi, da se stranke vozijo s pod 20kw / 100 km kar težko potrdim ali zanikam, je pa mogoče, saj so kolone na Kitajskem ogromne, kar pomeni, da so povprečne hitrosti precej nizke. Mogoče se zdi celo veliko 60.000 evrov za Kitajski električen avto, vendar gre za izjemno velik avto in tako velikega avta električnega ne morete kupiti, pa tudi z izpuhom, jih ni prav veliko z dolžino preko 5 metrov. Izdelava je kakovostna, čričkov ni v ceni avta.

Trgovec se tudi pohvali da tedensko prodajo 10 do 20 avtomobilov, in dobavni rok okoli 40 dni, razen zaloge.

Simon Zgonc

Leave a Reply