DeMS-ov test: TM3 Long Range RWD – sopotnik za velike avanture

DeMS-ov test: TM3 Long Range RWD – sopotnik za velike avanture

V Društvu e-Mobilnost Slovenija (DeMS) smo navdušenci nad električnimi vozili, ki jih preizkušamo z uporabniškega vidika – kot lastniki različnih znamk in izkušeni vozniki. Naša moč je v ekipnem delu in edinstveni metodi testiranja, s katero želimo prihodnjim lastnikom razkriti, kaj električni avtomobili ponujajo in kje morda pokažejo svoje meje. Tesla Model 3 Long Range smo prvič vzeli pod drobnogled že 17. decembra 2023, ko smo o njem zapisali vtise na https://dems.si/tesla-model-3-long-range/.

Pisalo se je leto 2023.

Leta 2024 smo nadaljevali z zmogljivim Model 3 Performance AWD, ki smo ga podrobno opisali na https://dems.si/dems-test-tesla-model-3-performance-all-wheel-drive/.

Pisalo se je leto 2024.

Tokrat pa smo se posvetili njegovemu sorodniku: Tesla Model 3 Long Range RWD. 

Ta model z zadnjim pogonom obljublja privlačno kombinacijo cene in zmogljivosti. Poganja ga baterija kapacitete 78 kWh, ki zagotavlja doseg do 702 km po standardu WLTP. Hitro polnjenje z močjo do 250 kW v 15 minutah doda približno 282 km dosega, kar ga uvršča med favorite za dolge poti. Toda ali res drži, kar obljubljajo? Odgovor smo poiskali na treh raznolikih preizkušnjah, polnih dogodivščin, izzivov in nepričakovanih preobratov.

Belgija: 1200 kilometrov za svetovni rekord

Belgija 2025

Kaj je bolj navdihujočega kot z električnim vozilom odpotovati na tridnevni dogodek in sodelovati pri postavitvi svetovnega rekorda v osupljivem svetlobno-zvočnem spektaklu? Medtem ko bi nekateri dvignili obrvi in vprašali, kdo sploh še potuje v Belgijo z električnim avtom, smo v DeMS-u naredili korak dlje – odpravili smo se kar z devetimi teslami! Naša flota je bila pestra: od brutalnega Model X Plaid, prek Model 3 Performance AWD, Model Y RWD, pa vse do Model Y Long Range AWD – prava karavana Teslinih zvezd. Za še več adrenalina smo med člani pripravili izziv: »10 ur, 1000 kilometrov«. 

Jutranje priprave vozil

Pot smo začeli zgodaj zjutraj pri Teslinem superchargerju v Žirovnici. Z Niko sva zaradi snemanja odhoda (oglejte si na TikToku) štartala zadnja, ob 7.15. Drugi so že drveli naprej, a zahvaljujoč deljenju lokacije na Google Maps sva imela popoln pregled nad njihovim napredkom – res uporabna funkcionalnost za takšne podvige. Že pred karavanškim tunelom so naju vsi prehiteli, a zastoj pri plačilu tunelnine nama je dal priložnost za razmislek. Pot se ni začela ravno z dirkaškim tempom – čakanje in kasnejši obvoz po avstrijskih lokalnih cestah sta zahtevala potrpljenje. Dve vozili iz ekipe sta ignorirali navigacijo in obstali v gneči, midva pa sva se prebila naprej. 

Prvo polnjenje vozila

Prvi postanek sva naredila po 3 urah in 36 minutah tik pred Münchnom. Tam se je začela prava igra navigacije – mesto je postalo »minsko polje«, saj sta še dve vozili skrenili skozi center in nama nehote prepustili prednost. Nemške avtoceste so kot ustvarjene za hitrostne podvige, in ko so razmere to dopuščale, sva pospešila do 180 km/h – gladko in brez napora, a previdnost nama ni dala iti dlje. Cilj sva si zastavila v Liègu, na tamkajšnjem Tesla SC-ju. Kljub poznemu štartu sva teorijo o učinkovitosti potrdila v praksi: po 1074 kilometrih sva prispela ob 18.50. Poraba je znašala 195 kWh (187 Wh/km) – visoke hitrosti so pustile pečat. Blaž z Model X Plaid je prispel 20 minut za nama, drugi pa so se počasi zvrstili za njim. Skupni čas z zastoji, polnjenjem in kratkimi postanki: 11 ur in 35 minut. Celotna zgodba je podrobno opisana na https://dems.si/dems-zivahni-dolgoprogasi/.

Na cilju v Belgiji

Ljubljana–Beograd: 560 kilometrov z zmernim tempom

Po obisku »administrativnega središča EU« smo se odločili raziskati nekdanje srce naše skupne države – Beograd, ki ga domačini ljubkovalno imenujejo »Begeš«. Pot smo začeli ob 8.00 zjutraj pri 8 °C, pod gosto oblačnostjo, ki je napovedovala umirjen dan. Načrt je bil natančen: postanki na Teslinih polnilnicah so bili hkrati priložnost za oddih in osvežitev baterije, hitrost pa smo držali znotraj omejitev. 

Na začetku poti v Ljubljani

A potovanja so vedno polna presenečenj. Na zagrebški obvoznici nas je pričakal prizor gorečega BMW-ja – po ostankih sodeč novejšega modela. Novic o dogodku ni bilo, zato sklepamo, da ni šlo za električno vozilo. Statistika potrjuje: električni avti zagorijo redkeje kot fosilni, in ta hipoteza nam je bila všeč.

ICE AGE vozilo

Ob 9.43 smo po 157 kilometrih prispeli na Tesla SC Rugvica pri Zagrebu. Med jutranjo kavo smo baterijo rahlo dopolnili – bolj iz navade kot iz potrebe. V bližnjem lokalu smo opazili pogosto menjavo osebja, komunikacija v angleščini ali hrvaščini pa jim očitno ni šla od rok. Prijetna novost: polnilna mesta so bila prosta, brez fosilnih »okupatorjev«. 

Prosta mesta v letu 2025
Blokada polnilnih mest v letu 2024

Ob 10.09 smo nadaljevali pot. Oblaki so vztrajali, nekaj kapelj dežja je popestrilo vzdušje, temperatura pa se je povzpela na 10 °C. Naslednji postanek je bil v Slavonskem Brodu, kjer smo na Tesla SC-ju združili polnjenje z mojim nujnim delom na daljavo – praktično in učinkovito. Ob 12.24 smo krenili proti zadnjemu odseku. Cestnine in hrvaško-srbska meja so prinesle manjše zamude, a v primerjavi s poletno gnečo je bilo potovanje skoraj sproščujoče. Kolone tovornjakov pred mejo so zahtevale nekaj prilagajanja, a nič dramatičnega. 

Pred mejo polno tovornjakov

Ob 14.27 smo prispeli na Teslino polnilnico pri Ikei v Beogradu. Skupna poraba: 104 kWh (185 Wh/km), na kar so vplivale nižje temperature, občasni dež in avtocestne hitrosti. Celotna pot je trajala 6 ur in 27 minut.

Pri Ikei v Beogradu
V Beogradu so prijetne temperature.

Za zaključek smo si privoščili zasluženo kosilo v restavraciji Balkan, kjer sta nas kakovost hrane in prijazna cena prijetno razvajali. Beograd nas je sprejel z odprtimi rokami – in polno baterijo za vrnitev.

Kosilo

Beograd–Ljubljana: 553 kilometrov brez postanka

Lokacija za wi-fi

Po umirjeni vožnji v Beograd sem si za vrnitev zastavil ambiciozen cilj: prevoziti celotno razdaljo brez polnjenja, kljub zimskim razmeram, dežju in vetru. Tesla Model 3 Long Range RWD z veliko baterijo in nizko porabo je bil kot nalašč za ta izziv. 

Ocena poti ni optimistična.

Startal sem ob 9.38 na Tesla SC-ju v Beogradu. Februarsko sonce in 11 °C so obetali ugoden začetek. Napolnil sem do 99 % – zadnji odstotek sem preskočil, saj potrpljenje ni moja vrlina. Nasvet za obiskovalce: parkirajte na prvem mestu, kjer tesla lovi brezplačen wi-fi! Navigacija je bila manj optimistična: v Ljubljano bi prispel z -45 % baterije. Edina rešitev? Varčna vožnja in kanček sreče. 

Do meje je šlo odlično.

Do srbsko-hrvaške meje je šlo odlično – suhe ceste in ugodne temperature so porabo držale pri 113 Wh/km. Pri vožnji s hitrostjo 100 km/h je kazalo, da je cilj dosegljiv. A na Hrvaškem se je vreme obrnilo: dež in padec temperature na 6 °C sta po 216 kilometrih dvignila porabo na 127 Wh/km, pred Zagrebom pa na 134 Wh/km.

Tik pred Slovenijo, zgolj 21 %

Napetost je rasla. Pri 438 kilometrih z 21 % baterije in 114 kilometri do cilja je izračun kazal -3 %. Rezervna polnilnica je bila v mislih, a nato je posijalo sonce – ključni trenutek, ki je prelomil dvome. 

Ljubljana
Malce statističnih podatkov

Po 552 kilometrih in 6 urah ter 27 minutah sem z 2 % baterije prispel na Tesla SC v Ljubljani. Skupna poraba: 73 kWh (132 Wh/km). Brez postankov – ne za polnjenje, ne za kavo, ne za raztezanje nog! Vozil sem kot lastniki bencinskih avtov, kar je za električarja pravi podvig. Najbolj presenetljivo? Kljub nižji hitrosti je čas potovanja skoraj enak hitrejšim vožnjam s postanki. A ti so za udobje in varnost še vedno neprecenljivi.

TM3 LR RWD

Zaključek: Kralj dolgih poti?

Tesla Model 3 Long Range RWD je dokazal, da je narejen za velike razdalje – z impresivnim dosegom, hitrim polnjenjem in vzdržljivostjo tudi v zahtevnih razmerah. Od dirke v Belgijo do varčne vožnje iz Beograda je pokazal, kaj zmore. A nasvet iz prve roke? Vzemite si čas za postanek – varnost, udobje in skodelica kave so vredni več kot katerikoli rekord.

Ignac Završnik

 

Leave a Reply