DeMS primerjava Tesla Model Y LR AWD (2021 in 2022)

DeMS primerjava Tesla Model Y LR AWD (2021 in 2022)

Pri Tesli nimajo navade, da bi za svoje modele sklop manjših sprememb najavili kot modelno leto, ampak lahko namesto tega vsakih nekaj mesecev iz tovarne začnejo prihajati malenkost spremenjena vozila, pogosto tudi brez posebne najave. Ob primerjavi porabe sva z Ignacem še pogledala, kakšne so razlike med mojim Modelom Y, ki ga vozim že več kakor 14 mesecev, in njegovim, kupljenim približno leto dni za mojim.

Na prvi pogled seveda vsakdo najprej opazi drugačna platišča, toda to ni sprememba, ki bi se zgodila v enem letu, ampak samo drugačna izbira sestave vozila ob naročilu. Pozoren opazovalec lahko zazna, da se bela barva karoserije med starejšim in novejšim avtom malo razlikuje, čeprav gre v obeh primerih za osnovno barvo in čeprav sta bila oba narejena v isti tovarni.

Preostali zunanji razliki sta zavesice za prvimi kolesi in zaščitna folija na sprednjem delu blatnikov zadnjih koles, ki jih starejši Model Y nima. Toda tudi tu ne gre za tovarniško spremembo, ampak za razlike med trgi (Ignac je svojega kupil v Avstriji, jaz v Sloveniji). Že takrat, ko so h kupcem po Evropi prihajali prvi Modeli Y, sem zasledil, da na določenih trgih (predvsem na severu) že pred prevzemom vozila na ta način zaščitijo pred umazanijo in poškodbami zaradi kamenčkov, ki odletijo od koles. Da je sprednji del zadnjih blatnikov zelo izpostavljen nesnagi, ki prileti s ceste, se (žal) lepo vidi s fotografij starejšega Modela Y.

Ko odpremo pokrov prtljažnika, takoj opazimo razliko v notranjosti – novejšemu vozilu so namreč dodali zložljivi pokrov prtljažnika. Da se ta sploh lahko uleže na svoje mesto, je bilo treba spremeniti tudi stranici, ki sta bili včasih ravni, zdaj pa imata rob oziroma nosilec police. Polico torej lahko zložimo, saj ima dva pregiba, lahko pa jo tudi v celoti odstranimo iz prtljažnika.

Za moj okus največja in najpomembnejša sprememba v približno enem letu ni vidna. Oziroma je vidna z zaslona, če prikaz napolnjenosti baterije namesto v odstotkih pogledamo v kilometrih. Novejši Modeli Y imajo namreč večjo kapaciteto baterije. Tesla podatka o kapaciteti sicer ne podaja, navajajo samo predviden doseg. Ko sem jaz kupoval svojega, je bil predviden doseg po WLTP 507 km, zdaj jih obljubljajo 533. Drugače naj bi se baterija s 75 povečala na 82 kWh (bruto).

Še ena nevidna razlika je pri 12-voltnem akumulatorju, včasih je bil klasičen svinčen, kot ga poznamo v avtomobilih že leta, zdaj so pri Tesli tudi pri tej bateriji prešli na litij-ionsko tehnologijo. 

Naslednja skrita razlika je pri radarju, novejša vozila ga nimajo več vdelanega. Ampak ta razlika je samo še razlika v teži, saj so ga z nadgradnjami programske opreme izklopili tudi pri starejših, tako da zdaj za aktivni tempomat in avtopilot vsi Modeli Y uporabljajo samo še kamere.

Sprememba je tudi pri hitrosti delovanja oziroma odzivnosti zaslona, kar je posledica zamenjave procesorja. Včasih je bil Intel Atom, zdaj je AMD Ryzen.

Glede same vožnje kakšnih razlik nisem opazil, sem pa navdušen nad tem, da imamo lahko vozniki svoje profile oziroma nastavitve v Teslinem oblaku, kar pomeni, da ko sem se usedel v drugi Model Y, mi ni bilo treba nastavljati sedeža (razen nastavitve ledvenega dela, ki se očitno sploh ne shranjuje v profil), volana, ogledal (razen seveda notranjega), voznega načina oziroma sploh ničesar na zaslonu (tudi vsi shranjeni in nedavni navigacijski cilji so se mi v drugem avtu prikazali povsem enako kot v mojem). Res je, da ta funkcionalnost ni uporabna prav pogosto, razen za tiste, ki pogosto menjajo avtomobile, ampak to, da ko se prvič usedeš v neki avto, pa ti ni treba nastavljati ničesar, se mi zdi res zelo praktično.

V enem letu se je torej nekaj stvari spremenilo. Bi rajši imel novejšo različico? Seveda. Mi je žal, ker nisem počakal nanjo, ampak takoj kupil edino, ki je bila takrat na voljo? Nikakor. Če bi tako razmišljal, bi lahko ves čas samo čakal, da prihajajo nove in nove izboljšave, pa zato nikoli ne bi bil pravi čas za nakup. Namesto tega že več kot leto dni uživam v vožnji in prav kmalu bo imel moj Model Y prevoženih 50.000 km.

Zapisal
Matjaž Potrč

Leave a Reply