Tris električnih vozil SUV na relaciji Piran – Zgornje Dobrenje

Tris električnih vozil SUV na relaciji Piran – Zgornje Dobrenje

 

Po končanem DeMS-ovem testu na relaciji Ljubljana – Piran smo se še isti dan odločili, da se zapeljemo z Volkswagnom ID.4 77, Škodo Enyaq iV 80 in Teslo Model Y LR na še daljšo relacijo, primerno vozilu z veliko baterijo. Cilj je bil priti na drug konec Slovenije po avtocesti brez polnjenja. Najprej pa je bilo treba rešiti težavico, ki se pojavi, ko vozilo z veliko baterijo izprazniš in ga moraš tudi nekje napolniti. Tako da so hitre polnilnice, ki jih je največ z močjo 50 kW, odpadle. Morali smo izbrati kak končni cilj z ultra hitro polnilnico. Prva zamisel je bila Lendava oz. malo naprej na BS Mol, kjer imajo ultra hitro polnilnico, do tja pa je ravno dobrih 300 km. Ampak tam je samo ena taka polnilnica, napolniti pa bi bilo treba tri vozila. Zato so bila najboljša izbira polnilnice Ionity na BS Zg. Dobrenje. Zelo hitro smo se odločili za to izbiro, ne samo zaradi štirih polnilnic Ionity z močjo 350 kW, ampak tudi zaradi priljubljene restavracije s hitro hrano KFC, ki je tam, saj bodo trebuščki že lačni, ko bomo prispeli na cilj.

Start v Piranu

V Piranu smo vsa vozila napolnili na 100 % na AC polnilnicah in se na pot odpravili ob 15.30. Cesta je bila dokaj prazna, zato je lahko bila naša vožnja dinamična, večinoma okoli 130 km/h oz. po omejitvah. Na poti smo se ustavili na postajališču Ravbarkomanda, da smo se lahko vozniki malo zamenjali. V Ljubljani nas je zapustilo spremljevalno vozilo Tesla Model 3 z Nanijem (Ignacem Završnikom), se nam je pa pridružil član DeMS-a Nejc Končan z Ioniq electric, kajti preko družbenih omrežij so se razširile govorice, da se karavana najboljših EV SUV odpravlja v KFC. Vožnja se je nadaljevala proti Mariboru, še vedno smo vozili dobrih 130 km/h, kot so dopustili cestnoprometni predpisi ter dokaj prazna cesta.

V Dobrenje smo prispeli ob 18.40. Spodaj pa so podatki porabe:

Volkswagen ID.4 77 s 25 % ter z dometom baterije še za 101 km
Škoda Enyaq iV 80 z 22 % ter z dometom baterije še za 91 km

 

Tesla Model Y LR z 28 %

Od Pirana do Dobrenja smo prevozili dobrih 250 km. Poraba na 100 prevoženih kilometrov je bila pri ID.4 in Enyaqu skoraj identična. Po potovalnem računalniku je ID.4 je imel porabo 21,3 kWh, Enyaq pa 21,5 kWh. Tesla Model Y je porabila 17,6 kWh na 100 km. Med vsemi tremi vozili je Tesla Model Y porabila najmanj energije, kar je tudi razvidno iz napolnjenosti baterij ob prihodu na cilj. 

Na polnilnici sta se ID.4 in Enyaq lahko polnila na ultra hitri polnilnici z največjo močjo 125 kW, Tesla Model Y pa z največ 157 kW. 

Tesla Model Y LR
VW ID.4 in Škoda Enyaq iV

 

Hitrost polnjenja 6-minutnega testa:

  • ID.4 118,51 kW
  • Škoda Enyaq iV 121,56 kW
  • Tesla Model Y 125,13 kW

Polnjenje do 100 %:

ID.4

58,427 kWh

22,91 kWh/100 km

Škoda Enyaq iV

61,431 kWh

24,09 kWh/100 km

*Tesla Model Y

42,958 kWh (zgolj 83 %) + 11,90 kWh (ocenjeno) = 54,858 kWh

21,51 kWh/100 km

*Ocenjena pretočena energija (1 % = 0,7 kWh), polnjenje prekinjeno pri 83 %.

Zgornja tabela predstavlja podatke porabe glede na prevoženo razdaljo 255 km (glede na Google Maps).

Pa še nekaj tehničnih podatkov Tesle Model Y:

Vožnja od Ravbarkomande do Barja

Izračunana povprečna hitrost je 99 km/h.

Vožnja od Barja do Dobrenja

Izračunana povprečna hitrost je 117 km/h.

Kljub temu da je polnilnica pokazala največjo moč polnjenja kar 157 kW takoj na začetku pri 28 %, pa je avto vedno kazal kar nekaj manjšo moč, npr. pri 35 % je kazal 118 kW, polnilnica pa 129 kW. Kar velika razlika. Zato je tudi spodnji graf polnjenja precej pod omenjenimi 157 kW, je pa tudi res, da se podatki zajemajo na eno minuto in se tako dejanska najvišja moč v prvi minuti ni zajela:

In naj še omenim, da ker smo polnili na ultra hitrih polnilnicah Ionity in navigacije nisem usmeril na Tesline Superchargerje, se baterija proti koncu vožnje ni nič »pripravljala« na polnjenje. Če bi se, bi morda lahko videli večjo moč. 

 

Zapisal:

Blaž Hrovat

 

Tehnične podrobnosti Tesla model Y:

Matjaž Potrč

 

Izjemno se zahvaljujemo avtohiši Avto Slak Trebnje, avtohiši Pan-Jan Trebnje ter seveda našemu Matjažu Potrču, da so nam omogočili preizkus svojih električnih vozil.

 

Leave a Reply