DeMS in Porsche Ice Experience

DeMS in Porsche Ice Experience

Porsche že od leta 1999 organizira dogodek »Porsche Ice Experience«, ki poteka na Finskem. Prvi začetki so potekali v kraju prebivališča Božička, to je Rovaniemi, nato pa se je dogodek leta 2014 preselil 170 km severneje v kraj Levi, ki je sicer znan po smučarskem središču. Za Porschejev dogodek je vzdrževanih 170 km prog, namenjenih izključno učenju vožnje na ledu in snegu z vozili Porsche.

Levi

Letos smo se odločili, da dogodek obiščemo tudi sami in se pridružimo elitnemu dogodku ter hkrati preverimo v praksi, kako se Porschejeva vozila obnesejo v ekstremnih razmerah. Na pot smo se odpravili z letalom, saj je Levi od Ljubljane oddaljen skoraj 3.000 km. Najprej vožnja do Dunaja, let v Helsinke, let v Kittilo in vožnja v Levi. Nastanitev smo imeli zagotovljeno v hotelu Panorama, kjer so nastanjeni tudi ostali udeleženci »Porsche Ice Experiance«. Zunaj je bila jasna noč, ki je omogočala ogled severnega sija, ki se je pojavil nad nami. Vsi, ki tega naravnega pojava še nismo videli, smo bili vidno navdušeni. Polni pričakovanj za naslednje tri dni smo se pozno odpravili spat.

Severni sij
Severni sij

Zjutraj smo imeli po zajtrku najprej posvet za vse skupine, kjer so nas seznanili s programom dogajanja na dogodku. Razdelili smo se v 5 skupin po 8 voznikov. Vsaki skupini so dodelili po 2 inštruktorja, ki seveda prihajajo iz Nemčije. Na tokratnem dogodku smo se zbrali vozniki iz Slovenije, Hrvaške, Bolgarije in Rusije.

Posvet

Po kratkem posvetu smo se odpravili na jezero, ki je od hotela oddaljeno 20 kilometrov. Ko se je pred nami odprla garaža z avtomobili, se nam je vsem narisal nasmešek na obrazu. V garaži je bilo parkiranih za nekaj milijonov evrov Porschejev. Na razpolago so nam bila v voznem parku vozila Taycan Turbo S, Panamera Turbo S, Carera 2S, Carera 4S in pa Caymann GT4.

Porsche

Nas je predvsem zanimalo, kako bo električno vozilo Taycan Turbo S konkuriralo bencinskim modelom, ki so pri Porscheju že stalnica. Ker nas je bilo v vsaki skupini po 8 voznikov, je to pomenilo 2 voznika na avto + 2 inštruktorja za vsako skupino. Inštruktorji so nas zaradi Covid ukrepov morali usmerjati iz svojih avtomobilov, ki so bili seveda vsi Taycani Granturismo Turbo S.

Naša skupina se je najprej na ogrevanje odpravila s Carero 2S, opremljeno le z zadnjim pogonom. Vsi avtomobili so sicer na Finskem opremljeni z ježevkami – to so pnevmatike, kjer iz gume gledajo kovinske špice, ki pa so lahko različnih dolžin, od 1 do 5 mm. Naši avtomobili za testne vožnje so bili opremljeni z 1,5 mm dolgimi špicami, inštruktorji pa so imeli 3 mm dolge špice. Avti, namenjeni reševanju iz snega, pa so imeli na gumah kar 5 mm dolge špice. Ja, na takšnem dogodku sta na voljo dve tako imenovani reševalni vozili, ki sta nas v primeru, da smo zapeljali izven zaledenele proge, vlekli iz snega.

Ježevke

»Porsche Ice Experiance« traja 3 dni, in sicer od 9h zjutraj do 17h zvečer. Na voljo smo imeli pol ure za kosilo in 20 min odmora za kavo in WC. Torej je dogodek organiziran tako, da smo imeli za 3 dni po 8 ur vožnje. No, če ne štejemo postankov, pa je 3 dni po 7 ur vožnje vsak dan, kar se je na koncu izkazalo za zelo naporno. Zunaj je bila prava zima, kot se za Finsko tudi spodobi. Imeli smo nekje med -20 in -36 °C, vendar je bilo v avtih prav prijetno toplo in mraza sploh nismo zaznavali.

Na terenu

Namen celotnega dogodka je ta, da se naučimo obvladovati avto v ekstremnih razmerah, poznati razliko med zadnjim in štirikolesnim pogonom in se naučiti nekaj tehnik, kot je »Scandinavian flick«. Naša skupina se je po uvedenih obračanjih pri nizkih hitrostih s Carero 2S usedla v Taycane Turbo S. Razlika je bila seveda očitna v velikosti avta, predvsem pa v vožnji. Štirikolesni pogon opravlja svoje delo, je pa seveda bilo opaziti ekstremno težo vozila, ki pomeni povsem drugačno vožnjo na ledu, kot lažji avtomobili z dve- ali štirikolesnim pogonom. 761 konjev moči sploh ni prišlo do izraza, saj na ledu tako velike moči sploh niso potrebne.

Na zamrznjenem jezeru

Proti koncu prvega dne smo že začeli dobivati občutek in hitrosti so se povečevale, bilo je vse manj vrtenj in odnašanj z želene smeri. Naše znanje se je že prvi dan konkretno nadgradilo po vseh odpeljanih ovinkih.

Sončni zahod

Ves čas smo se spraševali, kako bodo konec dneva napolnili kar 14 vozil Porsche Taycan, ki so sodelovala na dogodku »Porsche Ice Experience«. Odgovor smo kmalu dobili – ob vrnitvi v hangar, kamor smo Taycane odpeljali na polnjenje, nas je namreč čakalo veliko presenečenje! Pričakala nas je mobilna polnilna postaja s kapaciteto 2,1 MWh, kar je vsekakor dovolj za polnjenje vseh Porsche Taycanov za vse tri dni naših voženj. Za DeMS druženja bi zelo prav prišla taka mobilna postaja! 🙂

Mobile charging unit

Dan se je zaključil z veliko adrenalina in imeli smo veliko tem za pogovore ob »Porsche« večerji, kjer smo nadaljevali z druženjem ter izmenjavo vtisov. Vsi smo vsekakor bili polni navdušenja, saj je dogodek res nad pričakovanji.

Porsche Recharge

V drugo jutro smo se zbudili znova polni pričakovanj. Testne vožnje smo nadaljevali s Taycani, seveda z novimi in zahtevnejšimi vajami. Avti so se preko noči napolnili, tako da so bili vsi ogreti in pripravljeni za nove vožnje. Drugi dan je bil namenjen za učenje »Scandinavian flick«. Gre za tehniko, izumljeno v 60. letih s strani skandinavskih Rally voznikov. Gre za posebno tehniko, kako v drsečih zavojih z veliko hitrostjo prevoziti ovinek. Ta tehnika se danes redno uporablja v Rallyih širom sveta, v primeru zelo zaprtih in drsečih ovinkih. Nekaj razlage lahko najdete na sledeči povezavi: https://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick in na YouTube-u: https://youtu.be/w9Uox2VSZ8U

Sredi drugega dne smo se presedli v Caymane GT4, ki so povsem drug svet od Taycana. Skoraj polovico lažji avto, zadnji pogon in ogromno moči. Prava igrača za izkušene.

ICE in BEV

Tretji dan pa smo imeli priložnost voziti še Porsche Carero 4S in Porsche Panamero Turbo S.

Skozi ovinek

Naj za zaključek strnem še vtise. Porsche Taycan Turbo S je odličen avtomobil, ki se lahko kosa z družbo velikih, kot so Porsche Panamera Turbo S in Porsche Carera 4S. Z avtom nismo imeli nobenih težav, ima odličen oprijem, je vodljiv, ni bilo nobenih težav z baterijo ali s čimer koli. Predvsem smo bili po treh dneh presenečeni, da nismo uničili nobenega avta glede na našo neizkušenost in izlete v kupe snega, tako da vse čestitke Porscheju za zelo vzdržljive avtomobile!

Glede vtisa o vožnji bi lahko rekel, da je bil med vsemi avtomobili na testu najboljši za vožnjo Panamera Turbo S in to predvsem na račun velikosti in nižje teže od Taycana Turbo S. Taycan bi glede na težišče, navor in moč zlahka bil najboljši avtomobil, vendar bo moral “shujšati”, da se bo lažje peljal skozi ovinke. To sicer ne pomeni, da je slabši na navadni cesti; to je le primerjava, ki velja za vožnjo po ledu in z ugasnjenimi asistenčnimi sistemi. S prižganimi asistenčnimi sistemi namreč v Porscheju zabave, kot je »Scandinavian flick«, ne bi bilo.

Obisk dogodka, ki ga organizirajo vsako leto, vsekakor priporočam vsem avtomobilskim navdušencem. Cenovno žal zadeva ni preveč ugodna, razen če ste lastnik Porscheja in pa tudi 5 dni časa potrebujete za potovanje, ker je Levi na Finskem zelo daleč od Slovenije. Pripenjam še povezavo z dodatnimi informacijami, če bi koga zanimal pravi mraz in ledeno jezero: https://experience.porsche.com/en/ice/philosophy

Zapisal: Simon Zgonc

Leave a Reply