DeMS in Ameriški mišičnjak v električni preobleki

DeMS in Ameriški mišičnjak v električni preobleki

Najbolj znano športno vozilo znamke Ford je obnorelo svet, ko je na filmska platna prišel film Gone in 60 seconds. Seveda se to športno vozilo imenuje Ford Mustang, ki ga je v omenjenem filmu igralec Nicolas Cage ukradel zadnjega in imel poseben odnos z njim. Da se vrnemo v sedanjost, zdaj je ta Mustang električen in se ne imenuje več Ford Mustang, ampak samo Mustang Mach-E. Na vozilu ali v vozilu ni nikjer več znaka Ford, ampak ga povsod krasi znak konjička.

Ford Mustang Mach-E

Zdaj si lahko omislite popolnoma električnega Mustanga v izvedbi SUV crossover z dvema baterijama ter z zadnjim ali štirikolesnim pogonom. Manjša baterija ima 75 kWh bruto ali 68 kWh neto z zadnjim pogonom ali štirikolesnim z 269 konjskimi močmi. Pri večji bateriji z 98 kWh bruto ali 88 kWh neto je lahko zadnji pogon z 296 konjskimi močmi ali štirikolesni pogon s 351 konjskimi močmi. Obstaja tudi močnejša izvedba GT s štirikolesnem pogonom ter z 88 kWh baterijo s 487 konjskimi močmi. Na testu sem imel Mustanga z 88 kWh baterijo in zadnjim pogonom in z njim sem se kar dobro spoznal in ga ukrotil kot pravega konja. Pa naj začnem z udobjem vozila ter notranjostjo kabine. Vožnja je zelo udobna in za velikost vozila in vrsto vozila SUV je sedenje za volanom zelo nizko in čisto nič SUV-jevsko. Slabše odseke ceste požira zelo mehko in udobno – mislim, da k temu pripomorejo 18-palčna platišča. V kabini prevladujejo mehki materiali od blaga do usnja. Manjši pripombi sta, da je pri večji hitrosti slišati nekaj vetra, in asistenčni sistem lane assist na avtocesti, ki se mi je večkrat brez opozorila izklopil.

Notranjost

Kot vsako novo vozilo je Mustang opremljen z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi, da je vožnja čim bolj lahkotna in varna. Kabino Mustanga krasi velik LCD-zaslon, kar me nekako spominja na Teslo. Na zaslonu upravljamo celotno vozilo, na njem najdemo tudi igre. Pohvalil bi navigacijski sistem, ki bi ga moralo imeti čisto vsako električno vozilo. Ko vpišemo cilj potovanja, Mustang izračuna napolnjenost baterije na cilju v odstotkih in ali bo potrebno polnjenje ter koliko minut. Kljub teži nekaj čez dve toni ter dolžini 4,7 m, je Mustang zelo varčen. To smo preizkusili v društvu DeMS na relaciji 400 km iz Kopra do Maribora ter iz Maribora do Radovljice, kjer je Mustang skupaj z najnovejšo Teslo Model Y Long Range s 77 kWh neto baterijo vozil 110 km/h po avtocesti ter teh 400 km premagal brez vmesnega polnjenja, na koncu pa mu je ostalo še 18 % energije, kar bi zadostovalo še za slabih 80 km vožnje. Poraba je znašala slabih 19 kWh na 100 km za Mustanga ter 16 kWh za Teslo Model Y na 100 km. Na tej relaciji smo imeli še Teslo Model Y Long Range s 70 kWh baterijo, ki je vozila do 130 km/h ter na cilj prispela 15 min pred Mustangom in se zaradi večje hitrosti potovanja v Mariboru polnila 15 min. Pri njej je poraba znašala tudi slabih 19 kWh na 100 km. Tesla Model Y je seveda nekoliko bolj aerodinamična ter tehnološko izpopolnjena, ampak ji je Mustang čisto za petami. Tako da je bila med 110 km/h in 130 km/h razlika na cilju 15 minut in cena vmesnega polnjenja. Še ena pomembna stvar vsakega električnega vozila, ki jo Mustang opravi z odliko, je hitro polnjenje. Ob skoraj prazni bateriji se je sposoben polniti, s kar 162 kW moči in od 19 % do 70 % se je zmožen napolniti v samo pol ure, kar zadošča za 300 km vožnje.

Mustang Mach-E izpolnjuje vse kriterije za dobro električno vozilo. To sta predvsem nizka poraba energije in hitro polnjenje. Seveda se lahko polni tudi počasi na priključku tipa 2 z 11 kW moči ali 3×16 A. Pohvalil bi tudi jadranje, kar pomeni, da po klancu navzdol lahko vozite v položaju N ter ne uporabljate nič energije. Zaradi teže vozila in dobro narejenega električnega motorja, se po bregu navzdol vozite kot podivjan konj, hitreje in hitreje. Ob nekajdnevnem spoznavanju in krotenju električnega Mustanga sem prišel do spoznanja, ki ga težko priznam. Namesto Tesle Modela Y, ki sodi v sam vrhunec električnih vozil in je tudi najbolje prodajano, bi raje izbral Mustanga Mach-E, ampak če bi imel enako ceno kot Tesla Model Y. Kajti moj testni Mach-E z zadnjim pogonom stane približno 80.000 €, Tesla Model Y s štirikolesnim pogonom pa 65.000 €. Igra vlogo ime Mustang? Ime, ki ga pozna celoten svet, ime s tradicijo!

V prvem planu

Primerjalni test lahko najdete na tej povezavi:
https://dems.si/dems-malo-naokoli-po-sloveniji-izzivi-porabe-in-casa/

Za večdnevno krotenje Mustanga bi se zahvalil Ford Summit Avto v Ljubljani.


Zapisal
Blaž Hrovat

Leave a Reply