Pot od Ljubljane do Amsterdama, dolgo 1240 km, je najlažje načrtovati z uporabo vgrajene navigacije v vozilu Tesla Model Y. S to funkcijo vnesete cilj, in v nekaj sekundah prejmete rezultat s priporočenimi postanki za polnjenje. Kljub temu se postavlja vprašanje, ali je ta pot tudi najhitrejša glede na čas.
Priporočljivo je upoštevati tudi alternativna orodja za načrtovanje poti, kot je A Better Route Planner (ABRP), ki je specializiran za električna vozila, vključno s teslami. S tem lahko primerjate rezultate in preverite, ali obstajajo bolj optimalne možnosti, ki upoštevajo specifičnosti poti, hitrost polnjenja in prometne razmere.
Načrtovanje dolge poti z električnim vozilom zahteva premišljenost, zato je priporočljivo preveriti več virov in upoštevati morebitne spremembe med potjo. S tem pristopom si boste zagotovili boljšo izkušnjo potovanja na daljših relacijah.
Poglejmo torej primerjavo med dvema orodjema za načrtovanje poti: A Better Route Planner (ABRP) in vgrajeno navigacijo v vozilih Tesla, do katere lahko dostopate na spletni strani https://www.tesla.com/sl_si/trips.
A Better Route Planner (ABRP): ABRP je zmogljivo orodje, namenjeno izračunu optimalne poti za električna vozila, ne glede na znamko. Sposobno je vzpostaviti povezavo z vozilom, s čimer pridobi ključne podatke za natančno načrtovanje poti.
Izberemo izhodišče v Ljubljani in cilj v Amsterdamu. Določimo specifične parametre našega električnega vozila, kot so kapaciteta baterije, poraba energije, vrsta polnilnice in drugi dejavniki. V našem primeru bomo upoštevali obisk postaj Tesla Supercharger in prihod z minimalno 5 % baterije. Z uporabo A Better Route Planner (ABRP) pridobimo optimalno pot, ki vključuje postanke na polnilnicah, ocenjen čas potovanja ter priporočila za optimizacijo, kar bo zagotovilo, da bo naše potovanje z električnim vozilom od Ljubljane do Amsterdama časovno najbolj optimalno.
Skupaj s polnjenji naj bi porabili 11 ur in 58 minut. Sama pot je začasno shranjena na povezavi.
Uporaba Tesline navigacije:
Tesla ponuja vgrajeno navigacijsko orodje, ki je natančno prilagojeno specifičnim potrebam njihovih električnih vozil. Možno je tudi načrtovati pot prek aplikacije na pametnem telefonu ali spletne strani.
Preprosto izberemo izhodišče v Ljubljani in določimo cilj v Amsterdamu. Teslina navigacija samodejno izračuna optimalno pot, ki upošteva specifičnosti električnih vozil, vključno s postanki na postajah Supercharger ter pričakovanimi časi potovanja.
Teoretična primerjava prvega in drugega izračuna nakazuje, da je A Better Route Planner (ABRP) v prednosti, saj ponuja pot, ki bi lahko prinesla prihranek časa treh ur v skupnem času potovanja.
Izvedba poti 22. 11. 2023 Ljubljana–Amsterdam
Sodelovanje na dogodku Fully Charged Live Amsterdam je omogočilo preizkusiti, katero orodje za načrtovanje poti je boljše. Zanima nas, ali se bo izkazalo, da zunanje orodje za planiranje poti presega vgrajeno navigacijo. Za natančno spremljanje in analizo parametrov poti se uporablja aplikacija Tessie. Pot poteka skozi polnilne postaje v Nemčiji, s predvidenim ciljem v Amsterdamu ob 18.00.
Ocenjena poraba in stroški prek A Better Route Planner (ABRP) :
Zjutraj tik pred odhodom preverjanje poti preko A Better Route Planner (ABRP) in vgrajene navigacije. Ocenjen prihod v Amsterdam ob 19.14 po A Better Route Planner (ABRP) in 21.30 po vgrajeni navigaciji. V resnici je ocenjen čas odstopal v obeh primerih, ker se je zaradi del in zastojev v Nemčiji čas prihoda v Amsterdam odmaknil za eno uro in šet minut od optimistične napovedi v A Better Route Planner (ABRP) .
Postanki in izmerjena poraba za pot dolžine 1240 kilometrov dne 22. 11. 2023 preko podatkov iz Tessie. Odhod iz Ljubljane ob 6.02, prihod Amsterdam ob 20.20.
Postanki za ultra hitro polnjenje na Tesla SC
Zaključek:
V danem primeru se je izkazalo, da je uporaba aplikacije A Better Route Planner (ABRP) prinesla časovno bolj učinkovito načrtovanje poti. Verjetni razlog za to je, da smo na polnilne postaje prihajali z manjšim odstotkom napolnjenosti baterije, kot jih je predlagala Teslina navigacija. Posledično je to pomenilo višje moči polnjenja pri nižji napolnjenosti vozila, kar je značilno za Teslina vozila. Hkrati velja omeniti tudi psihološki dejavnik, saj se vožnja z manj kot 5 % napolnjeno baterijo včasih dojema kot neprijetna. Vendar je pomembno poudariti, da je 5 % še vedno dovolj za varno vožnjo in pokriva približno 30–40 km vožnje po cesti. Zastoji v Nemčiji so terjali svoje, kar se je poznalo pri času.
Zapisal
Ignac Završnik
P.s.
Veseli smo, da smo pridobili dobroimetje in brezplačne kilometre, zahvaljujoč Stojanu, ki nam je omogočil 5500 brezplačnih kilometrov na omrežju Tesla Supercharger. Za vse, ki bi želeli podpreti podobne izzive in si želite podariti dobroimetje ter pridobiti popust pri naročilu Tesle, vabljeni, da uporabite to povezavo pri naročilu vozila: https://ts.la/ignac36992.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.