Kje imajo ponudniki plačljive polnilne infrastrukture konkurenco ?

Kje imajo ponudniki plačljive polnilne infrastrukture konkurenco ?

Že pred več kot petimi leti smo se ukvarjali z načinom zaračunavanja v zapisu »Po prvo pomoč na Petrol«. Sedaj so drugi časi in po nekaj letni kritiki, je dne 15. 2. 2021 nastal premik pri načinu zaračunavanja. Od obračuna minutnega intervala, po novem cena temelji na podlagi pretočene energije. Pravičneje za številne, ki jim minutni obračun ni ustrezal zaradi tehničnih omejitev v njihovih vozilih. In prav je tako, saj smo takšnega obračunavanja na kilovatno uro že navajeni iz položnic, ki jih dobimo za doma porabljeno energijo.

Petrol cenik 15.2.2021

Na svoji spletni strani mesečno spremljamo cene plačljive polnilne infrastrukture in obstaja nenapisano pravilo ponudnikov, da gredo cene kljub različnim  ponudnikom vedno navzgor.

Pri AC načinu polnjenja je konkurenca v domači »šuko vtičnici«. Pri nižji tarifi in pri izbiri pravega ponudnika je ta tudi 0,01231 € za kilovatno uro (z vsemi dajatvami ocenjujemo na 0,07 € za kWh) . Zato lahko ponudniki plačljive AC polnilne infrastrukture pričakujejo padec uporabe le teh, saj je cenik na kilovatno uro precej dražji od domače elektrike. Razen izjem v mestnih središčih, kjer je možnost brezplačnega parkiranja s plačljivim polnjenjem cenejša od plačila parkirnine.

Za primere AC polnjenja v večstanovanjskih zgradbah smo že pred časom predlagali rešitev v okviru energetskega zakona, v skladu z navado smo naleteli na molk organa s strani Ministrstva za infrastrukturo.

Drug segment so plačljive hitre DC polnilnice. Namenjene so tranzitu in morajo biti hitre. SODO statistika DC polnilne infrastrukture ob avtocesti govori o tem, da se uporaba le teh ne povečuje s številom registriranih električnih vozil. V praksi to pomeni, da uporabniki polnijo doma, razen v nujnih primerih, ko so pripravljeni sprejeti višjo ceno za kilovatno uro. Današnja baterijska vozila imajo tudi večji domet, kar prispeva k manjši potrebi po postankih za hitro polnjenje.

SODO statistika uporabe 50 kW polnilnih postaj ob avtocestnem križu

Na obeh segmentih, počasnejšega AC in hitrejšega DC polnjenja obstaja trg, ki podleže zakonitostim ponudbe in povpraševanja. Že nekaj časa nas preseneča dejstvo, da je gostovanje na DC polnilni infrastrukturi domačega ponudnika cenejše preko uporabe Shell Recharga ponudnika. Objavljena cena je 0,12 € na minuto. Na izobraževanjih DeMS obravnavamo tudi tematiko plačljive polnilne infrastrukture. Vsebina se prilagaja stalnim spremembam na trgu in je najbolj poslušan del. Pridružite se nam ter se udeležite izobraževanja.

Izobraževanje

Zaključek:

Najboljša polnilnica je kombinacija delujoče hišne polnilnice, fotovoltaike na strehi ter baterijskega hranilnika v kleti. Druga možnost pa je konkurenčna ponudba pri drugih ponudnikih plačljive polnilne infrastrukture. Iz svojih izkušenj lahko zaključimo, da je uporaba javne polnilne infrastrukture za običajnega uporabnika precej zapletena, razlike pri cenah za kilovatno uro pa dosegajo prav neverjetne razlike.

 

Zapisal:

Ignac Završnik

 

 

Leave a Reply