Po Frankfurtu in Münchnu še Pariz. Na pot smo se odpravili z Nissan Leaf-om z novo 30 kWh baterijo. Naš glavni cilj je bil avtomobilski sejem MONDIAL DE L’AUTOMOBILE PARIS. Voznika pa sva bila Teo Bunta in Ignac Završnik.
Dolžina poti je bila 1250 kilometrov. Naredili smo štirinajst hitrih polnitev električnega vozila pri ponudnikih kot so Smatrics, Tank & Rast, Sodetrel, Ikea in Nissan prodajalci. Cena polnitve električnega vozila je različna, od dražjega Smatrics-a (0,25 € minuta) do cenejšega Sodetrela (0,14 € na minuto) in brezplačnega Tank&Rast-a. Enako velja tudi za Nissan prodajalce in Ikea trgovine, tudi tam je polnitev brezplačna.
Na pot smo se odpravili ob 03:00 uri zjutraj. Pot je bila preko Googla ocenjena na 12 ur in 16 minut. K temu lahko dodamo še zastoje in postanke na hitrih polnilnih postajah, ki so se včasih z lastniki električnih vozil razvile v debatni krožek. Zaradi zastojev in nesreč v Nemčiji smo porabili 23 ur za 1250 kilometrov. Za povprečno porabo 15 kWh na 100 kilometrov smo skupno porabili 187 kWh. Pogoj za to porabo je bila tudi omejena maksimalna hitrost na 100 km/h.
Pot skozi Slovenijo, Avstrijo je potekala brez problema. V Avstriji smo se polnili na Kelag hitri polnilnici v Beljaku. Deluje brez prijave in očitno je tudi prehod na plačljivo storitev povezan s problemi. Enako velja tudi Electrodrive Salzburg, brez prijave in deluje brezhibno.
Pot skozi južno Nemčijo je bila povezana z nepogrešljivimi zastoji, ki so bili posledica nesreč ali gostega prometa. Po vsej Nemčiji smo polnili na Tank&Rast hitrih polnilnih postajah. Prijave ni, tako da tudi plačila ni. Informacije, ki smo jih izvedeli od uporabnikov tega sistema, so pozitivne. Verjetno bo uporaba hitrih polnilnih postaj brezplačna do konca tega leta, saj morajo pred zaračunavanjem postaviti vse planirane hitre polnilne postaje.
Največja razlika je v tem, da ne bodo šli na sistem svojih RFID kartic, ampak bo sistem zaračunavanja preko kreditnih kartic. Vsak z veljavno kreditno kartico bo lahko polnil in tudi plačal. Vsi zapleti z različnimi ponudniki, gostovanji, bodo enostavno odpadli.
Predno smo zapustili Nemčijo smo polnili v Pforzheim-u. Na hitri polnilni postaji se je sicer že polnila Kia Soul EV, vendar bonton pri lastnikih električnih vozil obstaja. Pristopila je starejša gospa, ki nam je po krajšem pogovoru prepustila polnilno mesto.
Po vstopu v Francijo smo bili do prve Sodetrel hitre polnilne postaje ob avtocesti malce v strahu. Bo kartica delovala, če ne, pot do Pariza odpade. Strah se je razblinil ob prvi uporabi. Deluje. Še trikrat smo ponovili vajo in se preko praktično praznih avtocest zapeljali do Pariza
Običajno smo delali od 120-165 kilometrov med polnilnimi postajami. Na koncu smo te razdalje skrajševali, saj smo v enem izmed primerov imeli zgolj še 3 % rezervo. Pa še polnilna postaja je bila na vrhu hriba.
V “želvji način” nismo prišli, vendar je bila izkušnja potrebna, da smo kasneje imeli vedno zadosti rezerve. Kako je to videti na ekranu vozila, se vidi iz fotografije. Podatek o 3 % smo dobili iz polnilne postaje.
Ignac Završnik